3 små skatter Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i forhold til leggerutiner. Han er kjempe trøtt rundt 1730-18. Prøvde å legge han i senga i dag, men da er er han lysvåken etter en halvtimes dupp. Sovner ikke igjen før kl 2130. Skal jeg bare la han duppe her sammen med oss kl 18 og legge han kl 2130. Eller skal jeg prøve å drøye søvnen hans og legge han kl 19-1930 i senga si? Han er da ganske grinete rundt kl 18.
.Lillemy. Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Hvor gammel er han? Og når er duppen før? Her har minstemann på 4mnd lagt seg klokken 18 fra han var ca 2,5mnd. Og det er deilig med kvelden fri. I begynnelsen lå vi han inn på rommet i sengen når han var sovnet en gang på kvelden, har hat faste rutiner om kvelden, og han kom fort inn i en rutine.
Puppen og lillemor Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Prøv deg frem litt ene mitt råd.. Jeg hadde nok prøvd å drøye til f.eks 18.30 jeg! Og prøve å ha Luren før det igjen litt senere..Og hvis det ikke går fordi han blir for sutrete, overtrøtt osv så får du eventuelt prøve med en liten lur, og heller legge han for natta 21.30! Du kan jo da også etterhvert gradvis flytte leggetidspuktet til tidligere på kvelden..
Preggie Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Når min lille begynner å gni seg i øynene og være trett er klokken ofte fem/ halv seks. Da starter vi kveldsrutinene, som tar ca en time hvis hun skal bade. Da er klokken halv syv når hun sovner, og da sover hun hele natten... Hvis ikke det er badetid, prøver jeg å aktivisere henne en halvtimes tid før grøt, melk, tannpuss, sang og seng:)
Lisse_01 Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Vår gutt på 10 uker er ofte trøtt i 17-18 tiden. Drar det ut til kl 1830 med sang og lek. Da tar vi god tid med kveldsstellet. Ammer han til cA kl 19. Så ligger han og snakker med seg selv til kl 1915 ca. Da sover han til kl 3-4. Ammer han da 15 min, og han sover videre til 8-9 tiden
3 små skatter Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2012 De gangene han legger seg mellom 18-19 så våkner han igjen etter en time og er lys våken
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Har også en på 4,5 mnd som er trøtt i den tiden, da tar han seg en ett kvarters powernap på fanget Så er han våken og leker en god time til før han tar natt Om det ikke påvirker leggingen og nattesøvn ville jeg latt han ta en liten lur, de er jo ennå små og trenger flere lurer på dagtid Det verste er jo om han blir overtrøtt om du prøver drøye leggingen :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå