Stjernemix Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jenta mi måtte bli tatt med vakuum under fødselen - noe som førte til at hun fikk nerveskade i høyre arm. Vi går nå til fysioterapi hver uke, og ser litt fremgang for hver gang heldigvis. Andre som har opplevd dette? Lurer på hvor lang tid det tok før armen ble helt bra igjen?
Roselilly Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har en bror som fikk en sånn skade under fødselen. Han har fremdeles ikke full funksjon i den armen, men han fungerer fint likevel, selv om det selvfølgelig er ting han ikke kan gjøre like bra med den armen. Noen blir helt bra etter slike skader, andre ikke. Det er bl.a. avhengig av alvorligheten av nerveskaden og hvor den sitter. Jeg regner med at jenta di er undersøkt av nevrolog? Og er hun vurdert for opersajon? Er ikke helt oppdatert ift slike operasjoner lenger, men jeg har selv vært med på en operasjon av en 5 mnd gammel baby med plexusskade. Slike operasjoner vurderes der det foreligger fullstendig avrivninger av nerver, og man vet aldri fullt ut hvor vellykket operasjonen blir, kan ta et par år før man vet det sikkert. Det ble i hvert fall gjort for 10-12 år siden, men jeg er som sagt ikke helt oppdatert på dette nå. Men kan være verdt å undersøke. Få lege til å forklare deg slik at du får forståelse for hvor stor nerveskaden er pr i dag og hvordan de vurderer fremtiden osv. Min bror ble dessverre feilbehandlet over lang tid fordi han også hadde skader de hadde oversett. Så jeg ville bedt om en spesialistvurdering (nevrolog) og ta det derfra. Når alt dette er sagt, det er ikke alle nerveskader som er så alvorlige som det jeg har beskrevet over her. Det er mange, mange grader av skader. Noen ganger er det "bare" at nerven er midlertidig slått litt ut, og da tar det litt tid så er det tilbake. Andre ganger er det små nerveskader som vil ha minimale følger i hverdagen. Be som sagt om en spesialistvurdering om dette ikke allerede er foretatt. God bedring til lillejenta di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå