Gå til innhold

Trille til bhg i 14 minusgrader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må hente mine to eldste barn i bhg og har en 3-4 minutters trilletur ned til bhg og naturligvis så går det litt saktere opp igjen med to barn umder fire på slep.

Problemet mitt er da at jeg har en liten gutt på syv uker som må være med og her er det nå -14 grader. Hvis jeg pakker han godt inn og setter på regntrekket som det er integrert myggnetting på, blir det da så kaldt på han at jeg ikke burde gå?! Han ligger i vindtett pose (men det er vindstille her) og godt påkledd, så kald tror jeg ikke han vil bli, men tenker på den kalde lufta i lungene.. Blir det så kaldt som -14 i vogna med trekk rundt?

Anonym poster: 55a3ce5d324b35802ed80be075400965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint. Kle veldig godt på han, putt babyen godt nedi dunpose, bruk myggnetting og regntrekk (men ikke dekk til åpningen med regntrekket). Slik sover min 1 åring ute i 15-18 minus, har temperaturmåler i kallesjen og den viser alltid fra 0 til +2-3 under kallesjen.

Anonym poster: 6c5b740490b51da624619c0aeab1b635

Skrevet

Da prøver jeg det.. :-) Tenkte å putte babycall i vogna og se hvor kaldt det blir nedi der.. :-)

Anonym poster: 55a3ce5d324b35802ed80be075400965

Skrevet

Bare vær obs på at det ikke er sikkert babypakken viser riktig temp.

La vår ut for å sjekke og den brukte evigheter på å gå fra 20 grader til 0. Problemet er nok at batteriene får et kuldesjokk.

Skal man ha termometerer i vogna bør det være et utetermometer som ligger slik at den ikke måler feil pga varme fra babyen.

Anonym poster: 96161fb558784b25b48fe9ef47c36253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...