Gå til innhold

Julegave fra NAV!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg her i høst at jeg bare fikk utbetalt barnetrygd for et barn & tok kontakt med NAV for å høre.... Og det viser seg at jeg ikke har fått utbetalt barnetrygd for eldste datteren siden vi flyttet for over 6 år siden. Jøye meg! Så nå får jeg utbetalt nesten 75000 til uken. Artig julebonus!!

 

Anonym poster: 037c20506d32cffc587b6dac69a32ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, da må du ha bra inntekt pluss dårlig oversikt over din økonomi siden du først nå finner ut at du ikke har mottatt nesten 1000kr hver eneste måned i 6 år!!!

 

Men deilig å få store summer inn på konto da :-)

Skrevet

Stemmer nok begge deler, men da kan man jo plutselig nyte sånne overraskelser som dette ;)

 

Anonym poster: 2660bc5facdf6912e5756cfc7d36d191

Skrevet

Gratulerer:) så bra da:)

Skrevet

Det hadde jeg fått med meg fra første mnd den uteble :P Men, må være godt å ha så god råd at man egentlig ikke trenger den! :)

 

Gratulerer med "julegave" :)

 

Anonym poster: 8ce321c20e29d79e2f0ac48bec53e933

Skrevet

Så deilig. Jeg naver og får gave av de hver måned.

 

Anonym poster: bb887aaaac6cdeff47296b7c9baa9e69

Skrevet

Trodde man ikke fikk for mer enn 3 måneder tilbake. Men heldig du da hvis dette stemmer :)

 

Anonym poster: 5bf9d3bcb6ab3ebc103c0f32ec28dea7

Skrevet

Trodde man ikke fikk for mer enn 3 måneder tilbake. Men heldig du da hvis dette stemmer :)

 

Anonym poster: 5bf9d3bcb6ab3ebc103c0f32ec28dea7

 

Det er kun om man søker for sent på div. Når NAV roter med utbetalingen på denne måten, så utbetales det de har feilet å utbetale. Her fikk vi etterbetalt ca 46 500,- for sønnen vår i barnetrygd.

 

Kan virke som om man ikke har kontroll, men når man ikke tenker over de pengene, fordi man har igjen godt med penger pr mnd før lønning igjen, så er det vist lett å overse. Når de rotet med utbetalingen på lillesøster, så oppdaget vi det etter 2 mnd, for vi viste det kunne bli rot.

 

Anonym poster: 747077e01a96fbb9c339a82605e31115

Skrevet

Og derfor synes jeg at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. Hvis man ikke merker at man ikke får den, har man tydeligvis ikke behov for den. Det er det andre som har.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

Skrevet

Og derfor synes jeg at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. Hvis man ikke merker at man ikke får den, har man tydeligvis ikke behov for den. Det er det andre som har.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

 

Slik at folk som ikke gidder å jobbe like hardt som andre for å ha det bra, skal bli belønnet for det? Akk nei ;)

 

Anonym poster: af5dfe597d6d851b8046557779ab1dfb

Skrevet

Og derfor synes jeg at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. Hvis man ikke merker at man ikke får den, har man tydeligvis ikke behov for den. Det er det andre som har.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

Da kunne man like godt behovsprøve alle andre trygdeytelser også. Det er nok av rike pensjonister og uføretrygdede også. Det er ikke noen større grunn for at de skal få pengene enn for at man skal få barnetrygd.

 

Anonym poster: 7a774592d0e2cade4533c6fc9d85d608

Skrevet

Og derfor synes jeg at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. Hvis man ikke merker at man ikke får den, har man tydeligvis ikke behov for den. Det er det andre som har.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

 

dessuten er det snakk om 970 kr i mnd. gidd å heng deg oåp i litt viktigere ting. som at hele vest-agder kun har en MR maskin;)

 

Anonym poster: af5dfe597d6d851b8046557779ab1dfb

Skrevet

Pengene de sparer på å ikke betale ut barnetrygd til folk som ikke trenger det, må gjerne brukes til å kjøpe inn MR-maskiner for min del. Eller andre ting det er mangel på.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

Skrevet

enten så bør alle få det, eller ingen. Slik det er er det flott. Bidraget ville uansett ikke blitt høyere for de som har "mer", så da sitter man jo igjen å lurer på hvorfor disse som har mindre, gidder å bry seg, sålenge det ikke påvirker dem den ene veien eller den andre.

Vær fornøyd med trygda dere får, og drit i hva andre gjør med sin.

 

Anonym poster: af5dfe597d6d851b8046557779ab1dfb

Skrevet

Å droppe trygden til de som tjener mye fjerner dessverre incentivet til å jobbe, ta lange utdanning og stå på for egen suksess - og det vil koste Norges suksess i fremtiden. Hvorfor er det at alle de som sitter uten utdanning og jobb skal få så forferdelig mye mer fordeler enn oss andre som lever under fattigdomsgrensen i årevis for å studere slik at vi får et liv vi ønsker i fremtiden? Jeg må si at jeg etter nå snart 10 år som fulltidsstudent med deltidsjobb synes jeg har gjort meg fortjent til en godt betalt jobb uten at barnetrygden skal tas fra sønnen min! Jeg klarer allerede nå å spare beløpet hver måned, og for sønnen min kan det bli inngangen til boligmarkedet når han blir større. Je

 

Barnetrygden er en ytelse/skattefordel som er rettet mot barnefamilier. De som er svakest i samfunnet har gode nok øvrige økonomiske ordninger til at denne fordelen ikke skal rettes mot de alene. Det er jo i forveien nesten slik at man får mer fra NAV som hjemmegående enn man ville gjort i et lavtlønnet jobb.

Skrevet

Å droppe trygden til de som tjener mye fjerner dessverre incentivet til å jobbe, ta lange utdanning og stå på for egen suksess - og det vil koste Norges suksess i fremtiden. Hvorfor er det at alle de som sitter uten utdanning og jobb skal få så forferdelig mye mer fordeler enn oss andre som lever under fattigdomsgrensen i årevis for å studere slik at vi får et liv vi ønsker i fremtiden? Jeg må si at jeg etter nå snart 10 år som fulltidsstudent med deltidsjobb synes jeg har gjort meg fortjent til en godt betalt jobb uten at barnetrygden skal tas fra sønnen min! Jeg klarer allerede nå å spare beløpet hver måned, og for sønnen min kan det bli inngangen til boligmarkedet når han blir større. Je

 

Barnetrygden er en ytelse/skattefordel som er rettet mot barnefamilier. De som er svakest i samfunnet har gode nok øvrige økonomiske ordninger til at denne fordelen ikke skal rettes mot de alene. Det er jo i forveien nesten slik at man får mer fra NAV som hjemmegående enn man ville gjort i et lavtlønnet jobb.

 

 

Bra svar!

 

Anonym poster: 2660bc5facdf6912e5756cfc7d36d191

Skrevet

Hadde også noe kluss med barnetrygden for snart to år siden. Fikk tilbakebetalt barnetrygd for 4-5 mnd, 970 x 2 + småbarnstillegg, var litt over 11 000 synes jeg å huske. Hadde flyttet i oktober året før, og et eller annet hadde gjort at jeg ikke fikk betalt barnetrygd.

 

Gikk tydeligvis ikke i minus siden jeg ikke oppdaget det tidligere.

Skrevet

Og derfor synes jeg at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. Hvis man ikke merker at man ikke får den, har man tydeligvis ikke behov for den. Det er det andre som har.

 

Anonym poster: fa80a69393e44cbd61c70e7375737947

 

Slik at folk som ikke gidder å jobbe like hardt som andre for å ha det bra, skal bli belønnet for det? Akk nei wink.png

 

Anonym poster: af5dfe597d6d851b8046557779ab1dfb

 

Ehh..Er du seriøs nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...