Gå til innhold

Når ta baby på 9 mnd til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille stakkaren har vært syk ca 1 uke nå. Hadde innledningsvis falsk krupp. Siden da har han snørret og hostet noe helt forferdelig. Det blir liksom ikke bedre og han plages fælt av hosten. Usikker på om jeg bør ta en tur til legen eller ei.. nedsatt allmenntilstand - sover dårlig og sutrer konstant, ikke feber. rød i begge kinn og på hake.

synspunkter?

Anonym poster: 2fea5cfe10f715b95f5b303aebab8d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å bare ta han til legen om du er usikker, så slipper du å bekymre deg. De sier at barn ikke skal hoste i mer enn 2 uker, men når de er så små som 9mnd, så ville jeg nok vurdert det før....

Skrevet

takk for svar :)

Skrevet

Ser ingen grunn til å være hysterisk #4. Jeg er kanskje litt avslappet av meg, og løper absolutt ikke til legen hverken på egne eller mine barns vegne.

"lenge siden"? Han ble dårlig forrige onsdag. Ikke høyere feber enn 38.5 den ene dagen.

Kan ikke helt se at han burde vært sett på av lege for "lenge siden".

er nå i tillegg sykepleier og hadde mitt barn vist tegn på alvorlig sykdom skulle jeg nok klart å plukke det opp gitt!

Skrevet

Hi hvorfor spør du? Du vet tydeligvis at barnet ditt ikke trenger legetilsyn..

Skrevet

Men om du er sykepleier bør du jo greie å vurdere om barnet ditt må til legen eller ikke? -_-

Skrevet

Men om du er sykepleier bør du jo greie å vurdere om barnet ditt må til legen eller ikke? -_-

jeg er da ikke barnelege eller på noen annen måte ekspert på små barns sykdom. Jeesus - vanskelig her assa!

Skrevet

jeg er da ikke barnelege eller på noen annen måte ekspert på små barns sykdom. Jeesus - vanskelig her assa!

Nei, men du er jo lært opp til å ta en vurdering om folk trenger lege? Om du syns at hun bør dra til legen, så gjør du det. Om du syns dette minner om en forkjølelse, blir du hjemme. See?

Skrevet

Jeg er ikke den som løper fortest til lege, jeg heller. Men jeg har lavere terskel om barna er under et år. Og om babyen har slitt med hoste i over en uke, så ville jeg nok tatt en tur. Det skader jo ikke med en tur til legen, og så får du slappet av :)

Skrevet

Nei, men du er jo lært opp til å ta en vurdering om folk trenger lege? Om du syns at hun bør dra til legen, så gjør du det. Om du syns dette minner om en forkjølelse, blir du hjemme. See?

nei, inngår ikke noe egen opplæring i om folk trenger legetilsyn. Jeg jobber ikke på legevakta eller i et akuttmottak. shit samma - ser an til i morgen uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...