Gå til innhold

upassende jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmoren min har vært en nær venn av familien min lenge og hun var et selvsagt valg når vi skulle velge jm og vi nyter godt av at vi har et såpass nært forhold til henne. kanskje litt for godt har jeg tenkt i det siste for hun gjør mye som en vanlig jordmor aldri ville gjort. For eksempel kan hun ringe på døren vår sent om kvelden bare for å sjekke hvordan vi har det, hun kan kjenne og lytte på babyen hjemme i vår egen seng og av og til kan hun legge seg ved siden av meg og begynne å kose med magen. Hun har kysset på den også og sier at jeg har en nydelig gravidkropp. Hun har spurt om vi er interessert i hjemmefødsel og tilbudt seg å massere meg og gjøre alt som trengs for at jeg skal ha det så behagelig som mulig? Hun har også sagt at hun har lyst å se meg føde i vann og at hun vil hjelpe meg å amme.men hvordan gjør man det for babyen er født? Lurer på om dette er en litt spesiell situasjon og at hun kanskje trer over grenser til pasientene sine?selv om jeg kjenner henne da..men likevel?

Anonym poster: 6bdcf8bc5db878c2f17190f035263dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde løpt så fort jeg hadde klart hadde jordmor kyssa magen min altså. Mulig jeg hadde slått først og så løpt.

Anonym poster: 18b184871a48e385ac3cd049e098ebe9

Skrevet

Oi, høres ut som hun krysser grenser, med meg hadde det klart gått for langt det der ja. Men det må nesten være opp til deg om hvordan du føler det.

Skrevet

Dette hadde nok blitt i nærmeste laget for meg også.. Legge seg i senga di?? Jeg hadde blitt vettskremt om noen andre enn mannen la seg i senga mi og kysset magen min..

Skrevet

Du blir nødt til å si pent fra hver gang du synes noe er ekkelt. Bare si at nå tråkket hun over din intimsone, og det gjorde deg litt ukomfortabel. Det respekterer hun helt sikkert. Hvis ikke, bytter du jordmor. Du må sporenstreks begynne å stå opp for deg selv, for ganske snart har du enda et menneske du skal forsvare og passe på. Er du ikke vant til å si fra, må du rett og slett bare begynne nå. :)

Skrevet

Oi :blink: Hun høres caaaazy ut!

Anonym poster: 778625f5adf721823437a6caf8954f9d

Anonym poster: 778625f5adf721823437a6caf8954f9d

Skrevet

Legger hun ann på deg eller blir hun bare tent av alt som har med fødsler å gjøre?

Anonym poster: f83d9221fa54fcfaad8f23f0967a041f

Skrevet

Dette var litt spesielt. Om hun tråkker over dine grenser, så må du si ifra!!

Syns dette var rimelig spesielt, og hadde ikke likt det.. Jeg kjente jm her, men hun oppførte seg proffesjonelt hele tiden.. Hadde hun gjort det din gjør hadde jeg meldt henne inn faktisk.

Anonym poster: 9f97c6f4d3cace00c01d0ab1312ebcc4

Skrevet

Hun der hadde skremt vettet av meg.

Anonym poster: e3c6907f6265a281122f4d216c23916d

Skrevet

Jeg hadde byttet jordmor hadde jeg vært deg! Dette var veldig spesielt :-/

Si at du har tenkt nøye over det, og at det ikke er noe personlig (kremt) men at du har kommet fram til at du ønsker en jordmor som du ikke har noen personlig relasjon til. Si at du setter pris på alt hun har gjort for deg, og for at hun er så snill (igjen kremt), men at du har kommet fram til at dette valget vil være det beste for deg. Begrunn det med intimiteten rundt hele fødselen.

Skrevet

Ha ha :D

Hun har ikke bare krysset et par grenser hun der, nei!

Skrevet

Herregud. Om du ikke tuller, pasientombud og klage på helsepersonell. Nuh.

Anonym poster: 7cd7440f6858278c9d743463f0fed5f8

Skrevet

Det er en nær venn, sier hi. Ikke overdriv.

Anonym poster: 4c093b6b0ba5931e2d8d3df3f4a7ca98

Skrevet

Det er en nær venn, sier hi. Ikke overdriv.

Anonym poster: 4c093b6b0ba5931e2d8d3df3f4a7ca98

I et pasientforhold er det helt irrelevant. Kysset magen og lagt seg i senga, liksom? Psychojordmor.

Skrevet

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke kjenner en jordmor nå :) Det hadde vært å tråkket godt over min intimgrense og jeg hadde sagt ifra selv om jeg ikke er typen til å gjøre det vanligvis.

Svigermor kysset meg på magen, utenpå genseren og det var slettes ikke en hyggelig opplevelse.

Jeg hadde byttet jordmor tvert!

Skrevet

Kysset hun deg rett på magehuden?

Skrevet

Nå lo jeg så jeg nesten tissa på meg :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tror jeg hadde klasket til henne og bttet jordmor fortløpende jeg gitt!

Skrevet

Æsj, dette var bare ekkelt syns jeg. Men det kommer helt an på hvordan du reagerer på situasjonen. Jeg syns helsepersonell skal være forsiktige med å "jobbe" med kjente og familie. Unntaket er mann/kone og ikke voksne barn.

Skrevet

Må signere musemor som sa at du må si ifra om dine grenser. Føler du deg u-komfortabel med ett eller annet hun sier eller gjør mot deg så har hun tråkket over grensen. Da er hun inne på ringen rundt deg som kun du, eller kun du og visse personer, får være inne på.

Jeg ville nok også byttet jordmor, men tatt det opp med nåværende jordmors overordnede. Ikke direkte med nåværende jordmor.

Skrevet

Jordmoren min har vært en nær venn av familien min lenge og hun var et selvsagt valg når vi skulle velge jm og vi nyter godt av at vi har et såpass nært forhold til henne. kanskje litt for godt har jeg tenkt i det siste for hun gjør mye som en vanlig jordmor aldri ville gjort. For eksempel kan hun ringe på døren vår sent om kvelden bare for å sjekke hvordan vi har det, hun kan kjenne og lytte på babyen hjemme i vår egen seng og av og til kan hun legge seg ved siden av meg og begynne å kose med magen. Hun har kysset på den også og sier at jeg har en nydelig gravidkropp. Hun har spurt om vi er interessert i hjemmefødsel og tilbudt seg å massere meg og gjøre alt som trengs for at jeg skal ha det så behagelig som mulig? Hun har også sagt at hun har lyst å se meg føde i vann og at hun vil hjelpe meg å amme.men hvordan gjør man det for babyen er født? Lurer på om dette er en litt spesiell situasjon og at hun kanskje trer over grenser til pasientene sine?selv om jeg kjenner henne da..men likevel?

OMG sier jeg bare, selv om jeg aldri bruker de ordene!

Bytt jordmor snarest, dette virker helt rart!!

Skrevet

Og hvorfor sier du ikke ifra? Du lar henne tydeligvis holde på?

Jeg hadde da virkelig ikke latt noen andre komme inn på soverommet mitt i det hele tatt, og ingen andre enn mannen og ungen min får komme så nær at de får kysse på magen min.

Skrevet

Wow, IKKE normalt! Såvidt mannen min kyssa magen min da jeg gikk gravid. INGEN andre enn han hadde fått lov å kyssa magen min.. Å legge seg i samme seng? wow spesielt.. Spesiell dame,.. Jeg ble litt tom for ord... Du må jo si fra når du føler hun tråkker over grensene dine!

Skrevet

Jeg hadde løpt så fort jeg hadde klart hadde jordmor kyssa magen min altså. Mulig jeg hadde slått først og så løpt.

Anonym poster: 18b184871a48e385ac3cd049e098ebe9

Haha!!! Må le.... Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...