Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Er ikke det ingenting som kan være en overraskelse til fødselen? Det virker nesten som at "alle" vil vite alt før man får treffe babyen for første gang. Det må da være nok å vite kjønnet på forhånd? Er det flere enn meg som synes det blir som å få en gave i gjennomsiktig papir? Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Er ikke det ingenting som kan være en overraskelse til fødselen? Det virker nesten som at "alle" vil vite alt før man får treffe babyen for første gang. Det må da være nok å vite kjønnet på forhånd? Er det flere enn meg som synes det blir som å få en gave i gjennomsiktig papir? Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7 Fordi man har lyst. Anonym poster: a35a3b113ef19fd76d2954ebea7181be
Februargullet2013 Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Folk må få love til og bestemme hva de vil selv,uten at andre bry seg . Vi hadde begge lyst til og se sønnen vår, og fikk mange fine bilder av han og da visste vi kjønnet 100% og kunne kjøpe det vi trengte og ikke kjøpe Nøytrale klær lengre.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Det er ikke snakk om å ikke få lov til å gjøre det man har lyst til.. Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som synes det blir som å ødelegge overraskelsen til den store dagen, der man endelig skal møte hverandre. HI Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7
Guttaboys Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Jeg ville aldri vært foruten 3D. For meg var det en fantastisk opplevelse å se dem så tydelige:) Ødela ingenting for fødselsopplevelsen for min del, hvert fall!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Man ser jo ikke akkurat helt hvordan babyen kommer til å se ut da Før var jeg usikker på om jeg kom til å velge å ta 3d, men nå vet jeg at jeg kommer til å gjøre det. Er så ivrig og utålmodig etter å se babyen vår Blir IKKE noe mindre spesielt når babyen kommer uansett, det er ihvertfall sikkert! Og veldig stas for besteforeldre feks å se noen bilder av barnebarnet mens de venter Anonym poster: 4534d4e1410f17856cb8fe63736412fc
Lille♥mitt Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Jeg tok ikke egen 3D-ul, meeen så var jeg så heldig å få et par 3D-bilder av ansiktet med meg når jeg var på ordinær ultralyd. Så fikk jo sett litt, da. Så følte ikke noe behov for å ta ekstra ul da.. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er når man bare får disse vanlige bildene, om man har stort behov for å se mere da. Men jeg tror ikke jeg ville hatt behov for det. Klarer å vente, så lenge man får beskjed om at babyen er frisk og rask så hadde jeg klart å vente til fødselen
Audix78 Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 kommer ikke til å ta 3D ul, det er dyrt og unødvendig. i tillegg så anbefales det fra statens strålevern å unngå ultralyd som ikke er medisinsk begrunnet. når det heller ikke er noe viktig for meg så velger jeg det bort... Men jeg mener at det må være opp til hver enkelt å ta det valget.
Gjest Heartbroken Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Vi hadde ekstra mange ul pga risikosvangerskap og hadde derfor ikke behov for å ta 3D da fokus var kun på å få et levedyktig barn. I tillegg syns jeg de 3D bildene er litt ekle og babyene ligner jo ikke på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 kommer ikke til å ta 3D ul, det er dyrt og unødvendig. i tillegg så anbefales det fra statens strålevern å unngå ultralyd som ikke er medisinsk begrunnet. når det heller ikke er noe viktig for meg så velger jeg det bort... Men jeg mener at det må være opp til hver enkelt å ta det valget. Tenker litt i den retningen jeg også. + At jeg vil ikke vite mer enn kjønnet til ungen. Og så var det ingen som sa at det IKKE var opp til hver enkelt å ta det valget. Bare lurer på hvorfor.. Men kanskje jeg bare er gammeldags. Det virker som at det er mest de helt unge som gjør dette. Jeg er tross alt 30år Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Vi hadde ekstra mange ul pga risikosvangerskap og hadde derfor ikke behov for å ta 3D da fokus var kun på å få et levedyktig barn. I tillegg syns jeg de 3D bildene er litt ekle og babyene ligner jo ikke på seg selv. Akkurat slik er det hos meg også. Har mange ul pga sykdommen min, de siste blir jo mest for å sjekke om veksten er som den skal, altså ikke så fryktelig lange. UL er for min del ikke kos, men rett og slett nødvendig. Bildene fra både vanlig ul og 3d er ikke akkurat stas mener nå jeg, det som kommer ut ligner jo ikke i det hele tatt på disse sepia-fargede bildene. Pluss babyen som er født er så mye mer, det puster og lukter og beveger seg. Anonym poster: 5257cfe2f7bf584782ea8a46aac1703d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Det er gøy. Jeg har ingen behov for overraskelser ved fødsel, det holder lenge å få barn. Anonym poster: 63ae8d4d5bbbfd5a84516d10e2e1a669
Musemorbr / Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Tenkte ikke over det. Blir andre spurt og informert om ting? Etter undersøkelsen, når vanlige ul-bilder var tatt, sa hun bare at nå tar vi 3D. Visste ikke at nei var et valg, egentlig. Ble uansett bare glad, for jeg hadde aldri hørt at det ikke skulle være bra. Men vi fikk ikke 3D-bilder, siden han holdt hendene forran ansiktet og vred seg vekk. Vi avsluttet da, siden han tydeligvis ville være i fred. Men mentalt brant det seg fast et nydelig bilde av en vakker munn.
Vera prøver Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 Har ikke tatt 3d ul eller hatt behov for det. Nå er dette min 4 baby og har vært jevnlig til ul pga risikosvangerskap. Eneste jeg har bedt om er at de har sjekket overleppa til guttungen litt ekstra da yngste storebror er født med spalte. Visste ingenting da han ble født og ville bare være forbredt denne gangen. Ingen spalte hos lillegutten så da kan jeg se fram til amming igjen
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 Jeg syntes det bare er tull og de ser veldig ekle ut. det er utrolig mange som legger ut sånne 3d bilder på facebook, jeg lyver så det renner ut av meg (vet det er flere enn meg) når jeg kommenterer "så søøt". Fysj.. det er jo ikke søtt i det hele tatt! det ser mer ut som romvesen enn mennesker. Nei da venter jeg heller med å se babyen til den er sånn noenlunde ferdig utviklet og faktisk ser ut som et menneske. Ergo vi har aldri vurdert 3d engang, og det eneste vi vil vite på vanlig ultralyd er om ungen har det bra og er frisk, det er det viktigste uansett!! Kjønn har vi også ventet med til fødselen. Å det også.. "vi vil vite kjønn fordi det er praktisk i forhold til klær".. Ærlig talt!!? Hvor mye klær kjøper trenger en nyfødt egentlig..? Det er bare en dum unnskyldning fordi de er så nyskjerrig at de ikke greier å vente! Anonym poster: 0ee5bb48abe2b7cb19aeef915f03a8c2
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 Voldsomt så provosert folk blir over at andre mennesker tar andre valg enn dem selv. Jeg finner det langt mer spesielt enn at enkelte velger 3D-ul.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 Voldsomt så provosert folk blir over at andre mennesker tar andre valg enn dem selv. Jeg finner det langt mer spesielt enn at enkelte velger 3D-ul. Hvem som ble provosert? Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Voldsomt så provosert folk blir over at andre mennesker tar andre valg enn dem selv. Jeg finner det langt mer spesielt enn at enkelte velger 3D-ul. Hvem som ble provosert? Anonym poster: 956c251629404e00359d3df7116e45c7 Nr. 15 høres uvanlig sinna ut, hvertfall.
Hybelkanina Skrevet 11. desember 2012 #19 Skrevet 11. desember 2012 Jeg var på 3D med førstemann. Synes det var skikkelig stas men det man ser har jo ingenting med hvordan babyen ser ut å gjøre. Gudskjelov, for min så ut som sønnen til elefantmannen på 3D. Jeg gadd ikke bruke penger på det med nummer to, men har fortsatt full forståelse for at folk synes 3D er stas
Preggie Skrevet 11. desember 2012 #20 Skrevet 11. desember 2012 Jeg syntes det bare er tull og de ser veldig ekle ut. det er utrolig mange som legger ut sånne 3d bilder på facebook, jeg lyver så det renner ut av meg (vet det er flere enn meg) når jeg kommenterer "så søøt". Fysj.. det er jo ikke søtt i det hele tatt! det ser mer ut som romvesen enn mennesker. Nei da venter jeg heller med å se babyen til den er sånn noenlunde ferdig utviklet og faktisk ser ut som et menneske. Ergo vi har aldri vurdert 3d engang, og det eneste vi vil vite på vanlig ultralyd er om ungen har det bra og er frisk, det er det viktigste uansett!! Kjønn har vi også ventet med til fødselen. Å det også.. "vi vil vite kjønn fordi det er praktisk i forhold til klær".. Ærlig talt!!? Hvor mye klær kjøper trenger en nyfødt egentlig..? Det er bare en dum unnskyldning fordi de er så nyskjerrig at de ikke greier å vente! Anonym poster: 0ee5bb48abe2b7cb19aeef915f03a8c2 Legger folk ut ultralydbilder på facebook? Jøss, det er svært spesielt!!
Plutselig_gravid Skrevet 11. desember 2012 #21 Skrevet 11. desember 2012 Jeg hadde noen 3d ul med nr 2 og veldig mange med nr 3. Men det var pga misdannelser +++. Ikke noe jeg valgte. Ikke noe jeg betalte for. Men synes det var veldig stas jeg og det syntes far også! Ingen fødselsopplevelse ble ødelagt. Det var like spennende å føde nr 2 og nr 3 som å føde førstemann.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. desember 2012 #22 Skrevet 11. desember 2012 Ser ikke poenget, men har folk så god råd at de kan slenge ut pengene som trengs, så vær så god!
Fomle84 Skrevet 11. desember 2012 #23 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har tenkt å ta fordi de to storesøstrene har veldig lyst å se lillebror i magen. Minste ville være med på ul på sykehuset då da fant vi en løsning. Fikk ikke sett ansiktet på gutten på ordinær ul da morkaka lå i veien, så fikk kun et bilde og det var av utstyret.. Hehe.. kjekt å ha et minne av ham i magen slik vi har med søstrene.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #24 Skrevet 11. desember 2012 De fleste tar vel 3D fordi det er et tilbud, og fordi det er spennende og rørende( var det hvertfall for meg) fantastisk opplevelse jeg ikke ville være foruten. Var før da det gikk opp for meg at jeg faktisk skulle bli mor. Å se den lille gjespe, vinke, blunke, osv. En annen grunn er vel at man kan oppdage eventuelle sykdommer og misdannelser som vanligvis ikke oppdages/kan sees på ord. ultralyd. Jeg kjenner et par som på ord. ultralyd fikk bare gode tilbakemeldinger, alt var som det skulle med den lille, men oppdaget noe som ikke var som det skulle på 3D. Dette gjorde at de fikk mye ekstra oppfølging, fikk forberede seg mentalt på hva som ventet dem. Planlagt inngrep som måtte gjøres etter fødsel osv. Jeg tror ikke de ville vært foruten. Anonym poster: 563dc8e4b0bd40909ff580621f015081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå