Gå til innhold

Ikke barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en alenemor som skal begynne på studiet mitt igjen i januar, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med babyen min på 9 mnd siden jeg enda ikke har barnehageplass. Kan jeg ta han med?

Jeg har ingen familie som kan passe han og dagmamma vil jeg helst unngå..

Anonym poster: f61226b5c6648abf0cca3d1351b5bb18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å søke plass i student barnehage? Kan hende du får lov å ta barnet med men det tviler jeg på, vet om studier som hatt nedlagt forbud fordi det forstyrrer forelesningen for andre studenter.

Skrevet

Med mindre ungen er helt helt stille synes jeg det er veldig dårlig gjort mot de andre studentene. Fikk ødelagt SÅ mange forelesninger av mødre som ikke skjønner at babling, gurgling og latter er like forstyrrende som skriking, og at selv om det er koselige lyder er de ikke så koselige når de gjør at man ikke får med seg hva foreleseren sier.

Anonym poster: a2bb7dcd56d7677655032a191e319654

Skrevet

Vet ikke hvor du studerer, men jeg går på Blindern og har sønnen min i studentbarnehage der. Har inntrykk av at det slett ikke er noen umulighet å få plass der utenom hovedopptaket! :)

Skrevet

Har kontaktet studentbarnehagene, men tror det er liten sjans at han får plass der i januar.. vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..

HI

Skrevet

Jeg ser du skriver at du vil unngå dagmamma, men jg annbefaler det likevel:) jeg hadde dagmamma til min sønn fra 1-3 år og jeg er stor fornøyd, men så kommer nok det ann på dagmammaen også da selvsagt! Eventuelt betale noen andre nære? jeg tror ikke du kan ha H*n med på skolen ihvertfall.

Anonym poster: 8af4db77a7a4b374c312a28a81522704

Skrevet

Har ikke noen nære eller noen bekjente som har tid på dagtid..

Huff, har hørt så mange skrekkhistorier om dagmammaer, men det er vel kanskje eneste løsning ;s

Skrevet

^ HI

Skrevet

Småbarn på forelesninger burde være forbudt. I praksiss er det veldig forstyrrende for de andre studentene. Da kan vel heller faren ta med ungen på jobb? Alternativt kan du lese mye fag hjemme for å forberede deg, men vente et halvår med å starte på selve studiene.

Anonym poster: c8bd2fe0a0c894bd16559946324c868e

Skrevet

Faren er ikke noe alternativ her for å si det slik.. og hvis jeg venter med å starte på studiene mister jeg studieplassen + at jeg ikke oppfyller kravet fra nav om å "aktivisere" meg mtp. overgangsstønad

HI

Skrevet

Å ha med så store babyer på forelesning er helt håpløst.

Har du ringt rundt til barnehager i hele området du bor i? Det er nesten alltid et eller annet sted det kan være mulig å få plass, selv om pendlingen blir tungvint (og det er vanskeligere å få plass til barn som ikke har fylt året).

Anonym poster: 831f353eee2bf288b83c9ad0e9b98d64

Skrevet

Synes det er synd at det bare er skrekkhistoriene om dagmammaer som kommer frem. Det er mange flinke dagmammaer der ute og tror nok de er i flertall i forhold til skrekkhistoriene.

Anonym poster: 8b9c87d1b273cb52d2eb153025039e26

Skrevet

Men du har vel rett på ulønnet permisjon fra studiet ditt på like vilkår med andre som omfattes av arbeidsmiljøloven? Vanlig permisjonsregler på skolene dekker ikke retten til foreldrepermisjon! Jeg måtte ta en skikkelig oppvask på skolen min i forhold til retten til permisjon, og saksbehandlere jobber der ikke lengre for å si det sånn.

Angående studentbarnehage er det ganske stor utskiftning fordi barna slutter når de får plass i en vanlig barnehage hjemme. Anbefaler deg å ringe rundt til alle barnehagene å høre om det er noen som har sagt opp plassen sin - detter oppsigelsestid på 2 mnd i Oslo i hvert fall. Vanlige barnehager er det vanskelig å få plass, vi har ikke fått det til gutten vår som er født en uke etter fristen.

Når det gjelder dagmamma er det kanskje til å leve med så lenge mini kan ha korte dager der?

Skrevet

Huff, jeg skjønner fortvilelsen din, da jeg var i omtrent akkurat samme situasjon! Jeg skal også begynne å studere igjen i januar, med baby som da er 10 mnd, og ingen barnehageplass (ikke noe ledig i studentbarnehagene heller...). Jeg er heldigvis ikke alenemor, så her løste det seg med at mannen min (som også er student) tar et semester fri. Da får vi det enda trangere økonomisk, men det var bedre enn å sende barnet til dagmamma, som var det eneste alternativet...

Anonym poster: 7e8ccd83c7e4fb90c9e3eaa241bb8872

Skrevet

Prøv å søk deg rundt etter folks erfaring med en dagmamma i nærheten?? Må man så må man jo det:)

Så har du heller så korte dager du vil, og bytter igjen vist du ikke blir fornøyd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...