CarmaCameleon Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Hvordan var deres første graviditet i forhold til de senere graviditetene? Samme spørsmål ang. fødsler
Ane Elise Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Mitt første graviditet gikk strålendes Hadde null symptomer, og var i flott form ei uke før jeg skulle ta mammaperm. Da anbefalte min jordmor det sterkeste å bli 100% sykmeldt pga blodtrykket mitt har sunket altfor mye på kort tid. Var redd for at jeg skulle svime av på jobben uten videre Husker godt at jeg sleit med å få sove ordentlig om natta i slutten av svangerskapet, siden nurket var "spinnvill" i magen om natta Kort sagt hadde jeg en flott opplevelse i forrige svangerskap. Nøyt hvert sekund. Selve fødselen gikk også strålendes selv om det tok kjempe langt tid før vi fikk endelig hilst på den nye verdens borgeren. Hadde vanlig varginal fødsel, uten smertestillende eller komblikasjoner Nå er jeg gravid igjen, er i dag 6+2, og symptomer dukker opp i ett Fra 5+0 ble jeg skikkelig små kvalm, utrolig vondt i korsryggen, grusom trøtt om dagen og eier ingen matlyst. Spiser bare på trass nå for tida heheh... Håper kvalmen avtar snart! Lykke til
Zora-okt10+jun13 Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Förste graviditet gikk egentlig veldig greit. Kun litt kvalm og litt vondt i hofta. Födselen gikk raskt og fint, uten smertestillende. Ingen komplikasjoner. Naa er jeg 13+3 og har värt kvalm siden uke 5 ca. Mye verre enn sist. Begynner saa smaatt aa bli litt bedre. Har lavt blodtrykk, og blir fort svimmel. Har faatt paavist lavt stoffskite i dette svangerskapet, og maa ta medisin for det frem til födselen.
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Første gikk over all forventning. Bortsett fra en voksende mage som til stadighet sparket og hadde svake kynnere så merket jeg ikke noe til at jeg var gravid i det hele tatt!!! Er nå i uke 16 med andremann. Har vært sykemeldt med altfor lavt blodtrykk og svangerskapskvalme fra uke 10. Ser fremdeles ingen bedreing og frykter jeg må være sykemeldt ut svangerskapet iallefall grunnet blodtrykket som fører til store svimlinger, kvalme og dotter i ørene. Hr en jobb hvor jeg står og går hele sagen uten mulighet for å sette meg ned når jeg føler behov for det!!
Vera prøver Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Første svangerskap var en drøm og det var fødslen også Gikk 11 dager over termin og var ikke stressa pga det. Andre svangerskap var litt tyngre og fødselen var skikkelig vond. Han kom to dager før termin. Tredje svangerskap var litt tyngre, kastet opp hver gang jeg dusjet og fikk vannstrålen på magen. Helt ok fødsel. Han kom til termin. Dette svangerskapet har jeg hatt null energi fra dag en og det er nå tungt de siste ukene. Krysser fingrene for en lett fødsel, men tenkte kanskje jeg skulle teste ut epidural denne gangen. Sånn bare for å ha opplevd hvordan det er også ;p Håper han her kommer før termin slik at jeg får igjen kroppen min
AO3 Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 MYE tyngre med andremann... Graviditeten i seg selv var ganske lik, men det var tungt å ta seg av en ettåring samtidig som jeg liksom skulle jobbe... Med førstemann kunne jeg tilbringe ettermiddagen og kvelden på sofaen og slappe av etter at jeg kom sliten hjem fra jobb. Med andremann kunne jeg ikke slappe av i det hele tatt før størstemann var lagt, det var full fart hele tiden. Jeg hadde ingen mulighet til å klare det, og var gradert sykmeldt hele veien. Jeg ville nok klart meg uten sykmelding (minus de første utrolig kvalme ukene) hvis det hadde vært nummer en jeg ventet.
AO3 Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Når det gjelder fødselen så var første fødsel en veldig lite hyggelig opplevelse som endte i hastesnitt, så det planlagte snittet med nummer to var å foretrekke...
Fomle84 Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Første; Fint svangerskap minus voldsomme hormonsvingninger de tre første månedene og litt bekkenløsnong. Klarte meg i jobb til 1mnd før perm. Baby kom 3 uker før som stjernekikker. Fødte uten smertestillende gikk ganske greit, med unntak av at babyen aldri kom ut så en pleier måtte legge seg på magen min og dytte henne i rumpa. Veldig ubehagelig. Nr 2: Veldig kvalm fra første stund. 100% sykemeldt i to mnd.er der livet egentlig besto i å ligge på sofaen og prøve å ha krefter til eldste.. Verre bekkenløsning, så sykemeldt delvis lenge før jeg ble 100%. Veldig kjapp fødsel. Fra første ri til hun var ute tok det 3t og et kvarter. Også uten smertestillende. Gikk litt før kjapt for min del.. Nr 3: Kvalm i to mnd.er, men ikke like ille som med nr to så klarte å jobbe. Vondt i bekkenet fra uke 12.. Sliter med det enda og har mye sure oppstøt. Blir en gutt denne gangen. Delvis sykemeldt og har vært det en stund, økte nettopp litt. Ganske tungt. Spent på hvordan resten av svangerskap og fødsel blir med eller uten smertestillende...
CarmaCameleon Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2012 Føler meg egentlig veldig lettet når jeg leser svarene deres! Vi skal jo bare ha ett barn (med mindre det mot all formodninger skulle bli tvillinger denne gangen, selvfølgelig), så det er "godt" å se at første (og da det eneste for min del) svangerskap er det enkleste
magica fra tryll Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har hatt 5 enkle og flotte svangerskap, og fått 6 barn. Ikke noen forkjell som 25-åring og 45-åring;) Fødslene har hverken blitt værre eller bedre,-er ikke så god på det der-blitt noe tull nesten hver gang;) God til å ruge derimot...hehe
Lessismore Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Oida, blir litt stressa når jeg leser svarene deres. Jeg har bare hatt ett svangerskap, og som dere skriver, gikk det lekende lett. Blir litt mer bekymret nå, når jeg forhåpentligvis er på vei inn i mitt andre... Jaja, det får bli som det blir. Baby vil vi ha uansett!
May the force be with you Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Første sv.sk: spydde alt jeg spiste fra clear blue-testen viste gravid, frem til ca.25 uker på vei! Raste ned i vekt (var normalvektig fra før), var svimmel og hadde mangler av alt.. Gikk til EI legedame som mente at jeg fint kunne fortsette min stressende 100% jobb, at graviditet ikke var noe sykdom.. Bytta fastlege i uke 16, da jeg var så sliten at kroppen følte for å knekke sammen, fikk da full syk.mld. Ut sv.sk. ..så kom jordmorkontrollene på jobb, 3 kontroller der min x-sjef og ei eller annen kommunejordmor satt og diskuterte meg (og andre på avd.), som late og rett og slett mobbet meg!argh! I uke 23-25 kom bekkenløsninga, hadde vonde plager med den frem til slutten:) Fødselen gikk strålende lett, ingen smertestillende, ingen komplikasjoner.. Null pproblemo:) Andre sv.sk.: kvalme og oppkast frem til uke 12. Begynte å kjenne den gode gamle bekkenløsninga i uke 14, men foreløbig ikke noe stort problem:) hatt noen HARDE kynnere/premature rier, men er nå helt sykemeldt, så har større mulighet til å få slappet av..har verdens beste sjef, som ringer jevnlig for å høre hvordan det går.. Og verdens beste gynekolog til å følge meg opp under sv.sk. Er snart halvveis i sv.sk. Nå, og hittil så er dette sv.sk. Myyyye lettere enn forrige gang:)
Frufluffy Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Begge mine forrige svangeskap gikk lekende lett. Fødslene var også fine og greie, første fødsel var uten smertestillende og intense rier samt tøff og lang pressing så jeg var så støl som jeg aldri senere har vært etter fødselen. Med nr to så riene enda mer intense og babyen hadde det fryktelig travelt Er gravid med nr3 og vil si at jeg syns jeg har vært mer uggen enn med de tor første, ellers går det foreløpig veldig greit
Jada-har fire små Skrevet 12. desember 2012 #14 Skrevet 12. desember 2012 Hvordan var deres første graviditet i forhold til de senere graviditetene? Samme spørsmål ang. fødsler Jeg har hatt tre lette svangerskap. Ble sykmeldt litt før med de to siste, men det var mest fordi jeg ble så fort sliten da jeg hadde en-to småbarn som krevde sitt etter jobb. Er nå tre måneder på vei med mitt fjerde og ukene frem til nå har gått veldig bra, null kvalme eller særlige plager. Krysser fingrene for at resten også blir bra. Fødsel en var hard, fødsel to og tre var drømmefødsler:)
Jentene mine og jeg:) Skrevet 12. desember 2012 #15 Skrevet 12. desember 2012 Mitt svangerskap nummer 2 var utvilsomt det letteste. Hadde svangerskapsdiabetes, men utover det ingen komplikasjoner. Jeg var i god form hele tiden. Fødsel var igangsatt og helt grusom. Med nummer 1 hadde jeg eklampsi og svangerskapsdiabetes. Jeg lå i ni måneder og hadde null energi. Hadde keisersnitt. Tredje svangerskap ligner til nå på første. Er ikke så mye jeg orker, men har iallefall ikke til nå utviklet diabetes. I stedet har jeg vært plaget med blødninger og jernmangel. Så jeg vil si at dette er hakket verre enn første, selv om energinivået er likt. Kan lett sove fra morgen til kveld. Og natta gjennom i tillegg. Har ikke født ennå, så kan ikke si hvordan det blir å føde.
Snellamedto Skrevet 12. desember 2012 #16 Skrevet 12. desember 2012 Oida, blir litt stressa når jeg leser svarene deres. Jeg har bare hatt ett svangerskap, og som dere skriver, gikk det lekende lett. Blir litt mer bekymret nå, når jeg forhåpentligvis er på vei inn i mitt andre... Jaja, det får bli som det blir. Baby vil vi ha uansett! For meg har det vært motsatt; første svangerskap var mye verre enn dette. Jeg var både kvalmere og trøttere og hadde mer problemer med mat og lukter, denne gangen er alt mye mildere, men jeg har til gjengjeld hatt vondt i puppene - det kjente jeg ingenting til sist (håper det betyr at jeg får melk denne gangen, det var det lite av sist gitt). Jeg har denne gangen vært kvalm fra uke 5-8 ca, men bare litt ulmende, null problem å jobbe etc. Har ikke hatt behov for ettermiddagsdupp, men sørger for å sove fra 22-7. Dette til tross for at jeg nå har en gutt på under 2 år som løper rundt, null problem å være i full jobb og mamma og gravid denne gangen :-) Og veldig, veldig glad for det!!! 10+0 i dag! :-)
Puppemamma Skrevet 12. desember 2012 #17 Skrevet 12. desember 2012 MYE lettere andre gang for meg :) :) Hadde en sinnsyk bekkenløsning som startet i uke 10 forrige gang. Denne gang har jeg ingen bekkenplager og formen er kjempefin!!
Berlinerbolla Skrevet 15. desember 2012 #18 Skrevet 15. desember 2012 Mine tre svangerskap har vært ganske like. Like kvalm og trøtt på alle måter. Vannavgang alle tre gangene, førstemann 4 dager før termin, de to andre 5 uker før termin uten noen grunn. Friske og fine alle tre og har fått reist hjem etter et par dager. Fødslene har i grunn bare gått fortere og fortere, men har utenom det raske tempoet vært etter "boka". Ingen smertestillende. Denne gangen er jeg mye dårligere enn jeg har vært tidligere. Reagerer enda mer på smaker og lukter, men er like trøtt som tidligere sv.skap. Bli spennende å se hvem som skjuler seg i magen denne gang!
Madolyn Skrevet 15. desember 2012 #20 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Første svangerskap var veldig enkelt, fødselen var grusomt smertefull. Svangerskap nr 2 ligner hittil svært mye på nr 1; jeg er i fysisk flott form. Er nå i uke 20+2. Sliter imidlertid med tungsinn og gruer meg til fødsel, skal til Embla-samtale ila januar håper jeg. Men fysisk så har jeg ingen problemer med 100 % stilling og å ta meg av en aktiv gutt på 20 mnd i tillegg <3 Fysiologisk sett er jeg som skapt for å bære frem og føde barn, men skulle gitt mye penger for å oppleve lykkerusen mange velsignes med i sine svangerskap/fødesituasjoner Masse lykke til med svangerskapet ditt, fødselen og barseltida Endret 15. desember 2012 av Madolyn&Muffin
Foccacia Skrevet 17. desember 2012 #21 Skrevet 17. desember 2012 Første svangerskap og dette er ganske like. Mye kvalme fram til uke 14 ca, så etterhvert bekkenplager. Men fikk låsninger i bekkenet og ryggen mye tidligere denne gangen Fødsel satt igang til termin sist pga høyt blodtrykk, gikk veldig fort. Håper neste fødsel kommer i gang naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå