Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg er så sikker på at når man har barn under tre år, har man rett på tilrettelagt arbeidstid (i turnus?) så sant det ikke fører til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Men jeg finner det ikke noen plass, er dette bare noe jeg har drømt? Eller vet dere hvor det står?
stearin Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Dytter litt siden jeg også lurer på dette
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 I arbeidsmiljøloven står det om rett til permisjon. Ville også sjekket hovedtariffavtalen. Det er ikke alltid det er mulig å tilrettelegge i forhold til turnus, men da har du rett på permisjon uten lønn fra den delen av stillingen som "kræsjer" med omsorg for barn under 3 år. Anonym poster: b4202c439fa6f16e8c19a8250fd3109f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2012 finner det hverken i arbeidsmiljøloven eller hovedtariffavtalen... Kan være at det har gått ut rett og slett...
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Jo, det mener jeg står i aml. sjekket det senest for 2 år siden...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2012 da må jeg finlese litt mer..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Det gjelder alle med omsorg for barn under ti år. Unntaket er om det er "til vesentlig ulempe" for arbeidsgiver, men kravet for det er høyt. Du har rett på redusert arbeidstid, men ikke nødvendigvis tilrettelagt. Altså kan du kreve å få jobbe 80% stilling, men en vrien arbeidsgiver kan si at du skal ha fri en dag i uka selv om du helst vil komme sent og gå tidlig fem dager i uka. Står utfyllende om det på websidene til Arbeidstilsynet: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78158 Anonym poster: 1fc6e849fa106f6d97537fb7ce770c8b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2012 hmm, kan det være at det er endret fra tilrettelagt til redusert da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Ikke så vidt jeg vet. Men Arbeidstilsynet vil kunne gi deg gode svar på dette. Anonym poster: 1fc6e849fa106f6d97537fb7ce770c8b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Opp Anonym poster: c741ce6d2dcbeef2e1aed1eec15ced17
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2012 det gjelder ikke meg, det ble bare en diskusjon på morgenmøte i dag
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Du har krav på redusert arbeidstid, men kan ikke kreve at dette innebærer å ikke jobbe kveld om stillingen din har kveldsvakter. Det er en grunn til at de snakker om å starte kveldsåpne barnehager... Anonym poster: 19db42b66fb69e34236e36704bef80fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå