Gå til innhold

noen som har peiling på permisjomsregler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut i permisjon i mai, vurderer å ta 80%. Kan jeg ta 4 uker ferie i permisjonen? Blir permisjonen forlenget med 4 uker da?

Jeg jobber bare 50%, men vurderte å ta meg en ekstra jobb som vikar på sykehjem. Hvordan regner de ut permisjonspengene da?

Samboer er ikke så veldig gira på å ta permisjon, han har nettopp begynt i ny jobb, og har ikke fortalt på jobben at vi venter ennå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da fyller du ut i permisjondpapirene når du skal ha ferie, så blir permisjonen lengre. Bare husk at du ikke får betalt den perioden.. Du kan bare overta hans permisjonstid dersom han ikke har krav på perm.prnger eller går på skole. Så da faller de ukene bare bort. Ang jobbing, når du fyller ut permisjonssøknaden så skriver du opp hvem arbeidsgiverens dine er, da kontakter Nav de for å hente inn inntektsopplysninger. Så er ganske sikker på at jo mer du jobber fram til perm.start jo mere får du betalt! :)

Skrevet

Thanks :) tenkte jeg skulle se litt på om jeg får noe tilbake på skatten :) da har jeg mulighet til å ta ferie :)

Skrevet

Der var det jeg gjorde! Tok ferie i juni og brukte feriepenger/skattepenger som lønn!

Skrevet

Er jo egentlig veldig greit :) når må jeg søke om permisjon?

Har termin i beg av juni.. Må finne ut om jeg får igjen først :P hehe

Skrevet

Du må søke om permisjon senest tre mnd ETTER at du går ut i permisjon for ikke å miste noen penger. For å få penger til tiden må man ofte søke ca 2 mnd før permisjonen starter.

Anonym poster: db3c875b51a4c0036fbe79f952bae433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...