Gå til innhold

100% alene med barn og 100% jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere det? Gutten min er bare 17 mnd så har jobbet i 5 mnd nå og de siste 2 mnd vært mye syk tenner osv. Pleier å sove hele natten men de siste 2 mnd våkner han hver natt igjen er våken ett par timer. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut....har sovet gjennomsnittlig 3, 5 time hver natt.

Vurderer nesten å slutte i jobben så jeg kan få litt overskudd. Det er for få timer mellom 06-16 og får ikke til å legge meg tidligere heller...da bare ligger jeg i senga og irriterer meg..

Anonym poster: a7d864be66117a2844b5728d7b3acd86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du da? Hadde du bodd i nærheten her kunne jeg hjulpet deg :)

Anonym poster: fdd96e5503a06cdf1493eecc42213c6b

Skrevet

Jeg har familie rundt meg så de kan passe på dagen men sliter med å ikke sove pga han våkner hver natt nå....og klarer ikke å gjøre jobben min med så lite søvn. Studerer litt og så tenker litt å slutte på jobb la han gå i barnehagen og studere 100%.

Men vil ikke ødelegge karrieren min men vet ikke hvor mye lenger jeg klarer meg med så lite søvn.

Skrevet

Jeg begynte i 100% jobb når min datter var 1,5 år. Hun sov hele natten, jeg sov hele natten. Det som var veldig tungt var at det var hennes første barnehageår, og hun var syk nesten hele tiden. Var mye borte fra jobb, min datter ble syk, ble selv smittet, og så ble jenta syk igjen. I tillegg slet jeg med depresjon, så hverdagen ble veldig tung.

Nå skal jeg veldig snart slutte å jobbe for å begynne på videregående skole. Tror elevtilværelsen eller studenttilværelsen passer meg mye bedre. Jobben jeg er i krever veldig mye av meg siden jeg ikke har utdanning og arbeidserfaring. Jobber veldig selvstendig, og sitter alene med ganske mye ansvar. Passet absolutt ikke for meg, følte ikke at jeg mestret det ordentlig.

Hvorfor sier du at du kanskje ødelegger karrieren din når du ønsker å bli student på heltid? Er ikke det investering for karrieren da?

Skrevet

Gutten min har vært en drøm til nå når det kommer til soving det er de siste to mnd som han har vært syk jeg har vært syk og null søvn.

Jeg har egentlig en veldig bra utdannelse tar litt påbygg. Noen særnorske fag som skatterett og slikt.

Jobben jeg har nå er godt betalt men krever ingenting av meg behøver ikke å bruke en hjerneceller hele dagen og får ikke lov å lære noe nytt og det er deprimerende og føler at utdannelsen min er bortkastet...men så tenker jeg fremover og det er lettere å skaffe drømmejobben hvis jeg har en jobb selv om det er en drittjobb.

Har vært mye borte fra jobb og en av damene der kom hen til meg og var bare oppgitt over at jeg var syk. Dette er en godt voksen dame med voksne unger...føler jeg møter så lite forståelse og det er igjen deprimerende. Har kommet inn i en ond sirkel.

Har bare ett halvt år igjen av påbygging og da hans første barnehageår over og...huff bare lei meg nedbrutt og sliten

Skrevet

blir det bedre?

Hi

Skrevet

Siden du er alene kunne du nå kanskje søkt om noe lenger permisjon eller jobbet deltid en periode. Du kan ha krav på overgangstønad, kan du ikke sjekke litt hos NAV?

Skrevet

Jeg er 100% alene med barnet. Jobber 70% og får resten i OS. Studerer. De to dagene i uka jeg har fri må jeg studere eller sove. I tillegg har jeg foreldre som kan ha henne nå og da. Jeg hadde ikke klart det i lengden å jobbe hundre prosent og studere. Tungt altså!

Stå på! Benytt deg mer av familien din. Det er bare for en periode at du trenger så mye hjelp. La familien ta barnet ditt en natt i uka eller noe. Også må du sykemelde deg hvis du blir for dårlig av for lite søvn.

Anonym poster: d0c8ba81747b6039206fa9f40c47a17c

Skrevet

takk for svar :)

jeg har mulighet til å slutte i den jobben jeg har nå og begynne i familiebedriften og jobbe 50% og få os og studere resten..

Jeg vil så gjerne bli revisor noe jeg holder på med men vet ikke hvordan jeg skal klare å få tid til å jobbe 100% studere 100% og være 100% alene med barnet..det er ikke nok timer i døgnet.

Kunne gjerne tenke meg at de tok han en natt i ukedagen, men det vil de ikke, de har lyst til å passe når han er våken. Det hadde vært kjempefint hvis jeg kunne sovet da, men klarer ikke å sove på dagen.

Sitter på jobb nå og er syk, men kan ikke være hjemme siden her går de på jobb syk og fikk kjeft fordi jeg hadde sykt barn.

Håper egentlig det første året i barnehagen er sånn...er så sliten nå kjenner jeg. Vurderer å gå til legen for sykemelding frem til jul for jeg er helt nedbrutt. Har sovet 2,5 timer i natt og orker ikke mer..

litt sytete, men er bare så sliten

Skrevet

Hva slags mentalitet er det der du jobber? Har de ikke forstått at om folk holder seg hjemme når de er syk så er det mindre sjanse for at andre også blir syk?

Hva er det som holder deg igjen med tanke på å begynne i familiebedriften da? Det hørtes nå egentlig velidig greit ut spør du meg.

Skrevet

Gå til legen!! Er man syk så er man syk. Det hjelper ingen på jobben din om du er syk og smitter alle andre eller ikke klarer å få noe gjort.

Og jeg hadde helt klart gått over til løsning nummer to, jobbe i familiebedriften 50% for å studere og sove ellers. Helt klart!

Anonym poster: d0c8ba81747b6039206fa9f40c47a17c

Skrevet
takk for svar :) jeg har mulighet til å slutte i den jobben jeg har nå og begynne i familiebedriften og jobbe 50% og få os og studere resten.. Jeg vil så gjerne bli revisor noe jeg holder på med men vet ikke hvordan jeg skal klare å få tid til å jobbe 100% studere 100% og være 100% alene med barnet..det er ikke nok timer i døgnet. Kunne gjerne tenke meg at de tok han en natt i ukedagen, men det vil de ikke, de har lyst til å passe når han er våken. Det hadde vært kjempefint hvis jeg kunne sovet da, men klarer ikke å sove på dagen. Sitter på jobb nå og er syk, men kan ikke være hjemme siden her går de på jobb syk og fikk kjeft fordi jeg hadde sykt barn. Håper egentlig det første året i barnehagen er sånn...er så sliten nå kjenner jeg. Vurderer å gå til legen for sykemelding frem til jul for jeg er helt nedbrutt. Har sovet 2,5 timer i natt og orker ikke mer.. litt sytete, men er bare så sliten Anonym poster: a7d864be66117a2844b5728d7b3acd86

Få nå for all del en sykemelding frem til jul. Det er ikke meningen eller nødvendig at en skal slite så mye når en bor i et slikt velferdsland som vi bor i. Benytt deg av det tilbudet en har til legge inn årene en periode når ting går utover helsa fysisk og psykisk.

Skrevet

jeg har ikke jobbet her så lenge, tok jobben for å ha en jobb. Jobben i seg selv gir meg ingen tilfredstillelse, men lønnen er bra.

Vet ikke hvorfor de jobber når de er syke, men de fleste har eldre barn som er voksne nå så var de hjemmeværende da barna var små.

Føler det litt som ett nederlag å ikke klare å jobbe 100% og ha gutten min 100% og studere litt. Har lagt studiene litt på hylla da jeg ikke har ork helt. Etter han har lagt seg så slapper jeg av på sofaen.

Det er ingen i familien min som vet at jeg sliter så mye heller for de har sine egne ting å holde på med...og vet at de trenger hjelp i bedriften.

Følte ting egentlig ble mye bedre ett han begynte i barnehagen og han har ikke vært noe syk før de to siste mnd, da har han hanglet lenge og hangler fremdeles...så håper egentlig det bare er slik det 1 barnehageåret. Men vet ikke helt hvordan jeg skal få tid til alt..

Skrevet

Det er vel ingen som forventer at du skal jobbe fullt ,være alenemor og studere!!?! Det er jo vanskelig nok å kombinere jobb og studier for de som har en mann!

Høres ut som du trenger en hvilepause. Jeg ville gått til legen, evt. tatt ferie hvis det sitter langt inne å be om sykemelding. Ikke bry deg om hva de på jobben sier! Det høres ikke ut som du har tenkt å jobbe der så lenge uansett... Og så ville jeg seriøst vurdert å begynne i familiebedriften. Da får du konsentrert deg skikkelig om studiene også, at det ikke alltid får siste prioritet. Da risikerer du bare at du stryker og må ta det opp igjen.

Skrevet

Jeg begynte å jobbe 100% da min var 9 mnd. Var et helvette med minimalt med søvn, men det ble bedre og bedre. Han begynte ikke å sove hele natten før han var litt over 2 år, men man ble vant til å være trøtt tror jeg. Da han var 2 år begynte jeg på desentralisert studie i tillegg til jobben. Det vil jeg ikke anbefale siden jeg måtte jobbe med innleveringer og lese på kvelden da jeg heller burde ha sovet...

Skrevet

Etter å ha pratet med noen på jobb idag har jeg bestemt meg for å slutte. Ble kalt inn på teppet at jeg kan ikke være mer syk.

Fikk også vite at jeg var bedre kvalifisert enn mange av de som jobbet der men det gjorde at jeg ikke fikk lære mer.

Orker ikke å slite for en jobb jeg ikke kan utvikle meg i.

Pratet med pappa og og han trengte gjerne hjelp noen ganger i uka.

Jippi da blir jeg revisor til våren :-)

Takk for gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...