Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Har en guttunge på 9mnd med alvorlig astma. Han har i hele høst vørt inn og ut av sykehuset. Torsdagkveld dro jeg til legevakta, da almenntilstanden til lillegutt var helt elendig. Ingen spesielle astma lyder, men en resperisjonsfrekvens på 75 pr min. og med tydlige inndragninger både i bryst, mage og hals. Dette til tross for at han haddde fått 6 puff ventoline hver 3, time siste døgnet ( dosen er etter avtale med astmalegen på sykehuset) Legevaktslegen gir lillegutt adrenalin på forstøver, uten særlig effekt. og vil sende han hjem. med beskjed om å komme igjen om tre timer visst tilstanden ikke bedrer seg. Jeg sier at jeg ikke synes det er forsvarlig å reise hjem med gutten, og insistrer på å få han innlagt på barneavdelingen. Dette mente legen var tull, og sa at jeg kunne kontakte barneavdeling neste dag om guttungen ikke var bedre. Jeg stod på mitt, så legen til slutt måtte gi seg. Legen ringer barneavdelingen å melder fra at vi kommer. Han nærmest unnskylder at han sender inn lillegutt, med at mor (jeg) er psykisk ustabil og ute av stand til å vurdere guttungens tilstand. Jeg blir rasende når jeg hører dette, men lager ikke noe styr av det da jeg prioriterer å få guttungen fortest mulig til sykehuset. Når vi kommer til sykehuset 10 min senere er guttungen så dårlig at han blir lagt rett i respirator. og blir behandlet med høydose ventoline på forstøver hver time i to døgn. Gutten er heldigvis på bedringens vei, selv om han fortsatt får medisiner annenhver time døgnet rundt. Tørr ikke å tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde tatt han med hjem Anonym poster: 002c132b04ef1d9b826641b55a988aa2
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Blir så sint når jeg leser sånn.. Minner meg om eget møte med legevakt/sykehus da jenta mi var dehydrert og raste ned i vekt for et års tid siden. Ja! Send inn klage.. Vet ikke hva det fører med seg, men synes det bør varsles når noen har den måten å hanskes med folk i en sårbar situasjon.. Man kjenner sitt eget barn best.. Godt å høre det går bedre med gutten din! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg synes også slike ting må rapporteres! Håper du gjør det! Denne legen gjorde en feilvurdering som i verste fall kunne fått fatale følger. Alle leger kan gjøre feil, de er mennesker som alle andre. MEN, de må også lære av sine feil. Og hvis du ikke sender klage på dette så blir "episoden" trolig bare feid under teppet og trolig ingen læring. Det at legen betegnet deg som psykisk ustabil og panisk når det faktisk virket som om du var rolig situasjonen tatt i betraktning tyder på at legen trenger en ordentlig vekker. Godt det går bra med lillegutten din, HI. Og så uendelig bra at du stod på ditt! God bedring til lillemann Anonym poster: 21ff29c7f68680462eea600eafe95428
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 HI her Takk for svar jeg kommer garantert til å sende inn klage. Både på måten jeg ble behandlet på og kompetansen til legen, ( som forøvrig er en erfaren lege i 50 årene, som tidligere jobbet på barneavdelingen) Legens begrunning for å sende oss hjem, var at lillegutt ikke hadde typiske astmalyder over lungene. så da var det astmaen som var problemet , sikkert et virus. På sykehuset forteller legene at "stille lunger" er et tegn på meget alvorlig astma anfall. Guttungen var så utmattet at han knapt nok orket å puste. Synes det er skremmende at en lege på legevakten ikke vet det. Anonym poster: 002c132b04ef1d9b826641b55a988aa2
Caprica Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Flott du sto på og fikk gutten din innlagt. Dette er absolutt et tilfelle hvor du bør klage, hvis ikke vil denne legen aldri lære! Arrogante leger altså,,, uspiserlige til tider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå