Gå til innhold

Baby og søvn- trenger hjelp!! ASAP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 10 mnd som bare tuller om natten. Hun hadde kolikk til hun var 5 mnd og har derfor blitt bysset i søvn. Hun har ikke lært seg å sovne av seg selv. Vår feil- ja jeg vet..

Men nå holder jeg og mannen på å gå på veggene. Hun bysses enda i søvn og våkner fra 5 til 12 ganger iløpet av natten! Vi blir sprø! Og hver gang er det opp å bysse, holde litt å prøve å legge ned. Men hun er så kontaktsøkende at med en gang hun merker vi ikke holder henne og prøver å legge henne bed så våkner hun.

Og når hun våkner så hylgriner hun! Hva gjør vi? Orker ikke dette mer! Er på randen til samlivsbrudd! Lite søvn får oss til å krangle!

Tenker selvfølgelig også på vår lille- må jo være godt for henne å kunne få sove sammenhengende.

Hun sover foresten fra 11-12 og fra 1500-1530/1600 på dagen. Spiser godt og ellers fornøyd.

Helsesøster mener vi skal ta gråtekuren på henne- men huff... Syns så synd i henne når hun griner og av en eller annen grunn så føler jeg ikke det kommer til å virke..

Tips mottas med stooor takknemlighet. Er så trøtt at jeg holder på å gå på veggene!!

Anonym poster: dea8644e7184e1c9b48a60ecdcd90017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd samsoving? Ta henne inntil deg i senga og be mannen sove på gjesterom til dere får hentet dere litt inn igjen.

Anonym poster: a4669b0bbfc4a3da55d7272039bf23bc

Skrevet

Enig med hun over her. Samsoving er en flott ordning om man vil sove litt. Ble redningen her da jeg nekta å ta i bruk en skrikekur. Barnet vil ha nærhet og kos så hvorfor ikke gi henne det ?

Skrevet

Glemte å si det i hovedinnlegget men vi samsover hver natt. Mannen i fotenden i senga og vi to øverst.

Anonym poster: 8fdd12a0397120551a64b2850bd2abc4

Skrevet

Hvorfor skulle mannen måtte ligge på gjesterommet hvis de skylle samsove? Kan ikke ungen enten ligge i midten eller på mors andre side?

Anonym poster: aec15808eafb191d647b9938770802a0

Skrevet

Skjønte ikke helt hvor mannen skulle ligge på gjesterommet jeg heller? :P

Men da tror jeg nesten du bare må ta kampen. Du trenger asolutt ikke bruke skrikekuren, men heller være der hele tiden. La hun ligge i sengen, med mamma / pappa godt inntil. Går nok over på noen dager :)

Skrevet

Jeg har i gen råd til å få jenta til å sove egentlig, vi har slitt/sliter med begge våre. Opp/ned-metoden er jo en mild variant hvor du egentlig kan være hos barnet helt til det sovner. Vær klar over at byssing er smertestillende, så ikke tenk at dere har vært dumme på grunn av det!

Bislet med første til han var litt over to år og fikk siste tann. Han hadde tydeligvis ubehag/vondt. Jeg er glad vi ikke lot han gjennomgå skrikekur.. Han trengte ikke bysses, da, men få smokk og kroppskontakt. Vi lå på en madrass ved siden av senga.

Inngå en pakt med hverandre at dere ikke går fra hverandre før ungen er tre, dere lever i unntakstilstand og er man utslitt sitter de gode følelsene for andre langt inne. Lær dere begge å si unnskyld. Amnesti for det som sies på nattestid og tidlig morgen. Snakk sammen om hvordan dere har det og vær overbærende med hverandre.

Og en god klem. Det er fælt å sove lite..

Skrevet

har dere vært hos manuellterapeut? Kan godt hende du bare må ta kampen ja, så hun lærer seg å sovne uten å bli bysset...

Skrevet

Hadde først fått ungen sjekket. Låsninger, ører etc. Om hun viser seg å være helt fin, hadde jeg begynt på opp-ned-metoden.

Vi har brukt den på alle våre tre barn og har funket som bare det.

Ikke er den så jævlig som ferber heller. Du er inne hos barnet hele tiden. Så fort hun begynner å skrike i senga løfter dere henne opp til hun slutter

så legge ned igjen. og løfte opp igjen når hun skriker. Helt til hun gir seg. Men dere må også utstråle at dere har bestemt dere for at nå skal hun lære seg å sovne selv.

Det ER tortur med søvnmangel. Det vet jeg alt om!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...