Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere orket...


Anbefalte innlegg

Skrevet

å stå 40- 60 min. i kø hver morgen for å komme på jobb?

 

Flere her som bruker lang tid om morgenen i kø?

 

Holdt på nå i 4 mnd. Kjenner det tærer på å stå så mye i kø for å komme seg på jobb. Skulle tro det ikke var noe problem, men kjenner at jeg har skikkelig problemer med det.

 

Pga. dette vurderer jeg å ikke fortsette vikariatet når set går ut.

 

Hadde det vært stor bok grunn for deg til å bytte jobb? Det er litt annet også som er grunnen, men veien til jobb veier tungt.

 

Sykle/gå/offentlig transport går ikke.

 

Anonym poster: 8b741ed239e2799b07d9a5022cdf038f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke orket det så lenge.. Hvor lang tid bruker du om det ikke er kø da?

 

Før hadde jeg 3timer reisevei om jeg tok buss, og jeg klarte det bare i 1,5år. Var drittlei på slutten, og sjeleglad når jeg fikk lappen. Med bil bruker jeg 20min..

 

Anonym poster: 741b598d5324d5e4ef8b2aeb7fa4094c

Skrevet

Står du rett opp ned på en buss eller lignende? Da er det veldig lenge, syns jeg. Tror jeg ville prøvd å finne en annen jobb da.

 

Jeg prioriterer nærhet til jobben høyt. Da får jeg mer tid med barna mine også. Bruker max 15 minutter fra dør til dør. Ikke alle som har den muligheten, da.

 

Anonym poster: 3faca1cfd1585cef1c2516d1187f4c2d

Skrevet

Ikke lenge. Kjøp elbil.

 

Anonym poster: a49eb269dd2760124b32fa7fa4bab882

Skrevet

Ikke kø, da tar det 15 min.

Nei kjører bil da offentlig transport ikke går. Bruker 40-60 min. på 6 km. :-/

 

Takk for svar :)

 

Anonym poster: 8b741ed239e2799b07d9a5022cdf038f

Skrevet

Hvis du kjører: ja, uansett, egentlig....

 

Er det ikke mulig å starte tidligere eller senere på jobb, slik at du unngår det meste av køen?

 

Nr 2.

 

Anonym poster: 3faca1cfd1585cef1c2516d1187f4c2d

Skrevet

Altså strekningen er på 12 km. ca. Men det er stillestående 6 av de...

 

HI

 

Anonym poster: 8b741ed239e2799b07d9a5022cdf038f

Skrevet

har kjørt 30 min i 4 år... nå har jeg ny jobb, og det er himmelsk med kort vei! det er virkelig undervurdert!!

 

Anonym poster: 6052e8347383b094d10aada18e302a17

Skrevet

Nei, starter allerede seinere enn de andre. Men kommer da alltid 10- 20- 30 min. for sent.

Sjefen syns det er greit, for jeg tar igjen det meste av tiden med en skikkelig langdag. Men den dagen sliter meg ut..

Jeg takler dette dårlig merker jeg..

 

Anonym poster: 8b741ed239e2799b07d9a5022cdf038f

Skrevet

Det hadde jeg orket maks en uke!

 

Anonym poster: f3c5df72a0eeaa39d96f56743df9bdf8

Skrevet

Det er kjedelig og bortkasta tid:-/

Glad vi er ferdige med de tidene her!!:)

Vi satt i kø 40-60 min x2 hver dag mens jeg jobbet i Oslo, og det var bare tiden det tok mellom hundebhg. Og jobben (som kansje var 3 km. Unna hverandre) Huff nei:)

Jobbet der i 4 år:)

Nå er det en helt annen situasjon her, bor i gåavstand fra jobb og har barnehager, skoler o.l. I gåavstand fra huset.. Herlig!

Skrevet

Det hadde ikke jeg orket i lengden nei! Tar 15 min å gå til jobb for meg, det er helt supert :)

Skrevet

Jeg har holdt ut i ett år. Bruker en halvtime til jobb, men 50-60 minutter hjem igjen. Har fått meg en jobb der jeg halvererer reisetiden. For meg var dette en avgjørende faktor, stress mtp levering og henting i barnehagen (som i tillegg ligger ti minutter motsatt kjøreretning av barnehagen)

 

Anonym poster: daadbf7421bd59981070dcb25495c268

Skrevet (endret)

Jo kortere reisevei jo bedre :) Men det viktigste er jo å bo i et hus/på et sted hvor man stortrives og ønsker å forbli og å ha en jobb man er kjempefornøyd med og ikke ønsker å bytte ut. Jeg bruker 25 min til jobb og 30 min hjem fra jobb, men det er faktisk drømmejobben min. Ville aldri ha byttet til en jobb 5 minutter unna hvor jeg ikke trivdes like godt. Uansett så får jeg henta i bhg kl 1530-1545 så har ikke dårlig samvittighet for det. Mannen min starter arbeidsdagene senere enn meg, så det blir sjelden mer enn 8 timer i bhg. Og før brukte jeg 30 min til jobb og 60-80 minutter hjem.. Det var MYE kjipere, spesielt fordi det var så innmari mye kø... Nå står jeg nesten ikke i kø.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Har over en times reisevei og har holdt ut med det i tre år. Reisetiden er ikke et problem når man er innstilt på det. Men å kjøre i kø orker jeg ikke generelt, så der ville jeg fått problemer. Blir så stresset av det.

 

Anonym poster: e1544ea0ae58b35fd5825b758a9e312b

Skrevet

Jeg blir dritstressa om jeg ikke får grønt lys i ( det ene) lyskrysset vi har.... Kø hva er det? Rundkjøring ser jeg svææææært skjelden.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...