Gå til innhold

Vask av dundyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på dyna at den må renses, men er det virkelig nødvendig? Noen som har prøvd å vaske en baby dyndune med godt resultat? Hvilket program brukte du i så fall??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dundyner vasker jeg på 60grader. Har ikke tørketrommel så den må rustes og dunkes og rustes i ganske mye når den tørker for at dunene skal bli fluffy igjen :) men det har ikke vært noe problem her i allefall!

Skrevet

Jeg vasker også dundyner, men vær forsiktig med dosering av vaskemiddel... Har ødelagt et par dyner under bleieslutt, leste ikke vaskelappen godt nok :) fjærene blir harde og klumpete!

Skrevet

Og en liten obs: våt dundyne lukter noe helt grusomt.. Værre enn våt bikkje. Forsvinner heldigvis når den er tørr da! :)

Bare en liten sidekommentar, hehe, holdt på å kaste hele dyneskapen ut i hagen selv.. Lykke til med vasken. :)

Skrevet

Vask me veldig lite vaskemiddel og bruk tørketrommel med tennisballer :)

Skrevet

Jeg har pleid å vaske på 60 med milo og tørket i tørketrommel.

Skrevet

Koster lite å levere på rens. Jeg hadde dundyne i gigastr på rens for litt siden. Betalte 350 kr tror jeg. Dyna var 220x240. Liten dynen er sikkert en brøkdel av prisen.

Skrevet

Jeg vasker dundynene her i huset i vaskemaskin. 60 grader og med ullvaskemiddel. Tørketrommel er et must og med tennisballer eller slipperser:p da får du en fluffy og deilig dundyne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...