Gå til innhold

Hvordan er det hos dere julaften morgen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her står vi alltid opp tidlig og løper rett til julestrømpa for å se hva nissen har kommet med. Så steller vi oss og ordner til en stor frokost med massr deilig pålegg, kakao, nystekte rundtykker osv. Så henter vi dyner og setter oss foran tv med strømpa på fanget. Vi tar også frem juleheftene og leser de. Innimellom det man må se på tv så leker vi, leser, synger, spiser og bare koser oss i pysjen fram til vi dusjer og ordner oss til å dra til barnas besteforeldre på middag og kos

Anonym poster: 0f63d8b6df2a6cfa49cacf58b3bd8462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme greia her som i så og si alle norske hjem. Julestrømpe, frokost, 3 nøtter til askepott og reisen til julestjernen, sofakos... standard opplegg. :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eneste fridagen jeg står tidlig opp av egen fri vilje. Ser tv, spiser godt fra strømpa og bare suser rundt til kl blir sånn ca 12. Da begynner vi på maten

Skrevet

Vi pleier å stå opp tidlig å se hva vi har i strømpa. Spiser en god frokost med levende lys... Tv'n står på hele dagen. Går i pysjen helt til vi MÅ i dusjen for å få på pentøyet :-)

Skrevet

Alle uten om en våkner av ett hyl, da har første barnet våknet og funnet julestrømpa si. Så da er det bare for oss andre å komme oss ut av sengene, slepe med oss dynene og slenge oss på sofaen. Og der blir vi så lenge som vi har lyst til. Vi har ingen frokost sammen, ungene har julestrtømpa som frokost. Vi tar oss mat når vi er sultene. Er de fleste sultene samtidig dekker vi på bordet, men det har vel nesten ikke skjedd. Vi lager oss mat og setter oss i sofaen for å se på tv vidre.

Tvn står på hele dagen, men det blir ikke sett på etterhvert. Ungene leker og jeg finner plassen på kjøkkenet. Vi koser oss, ingn vil på besøk til noen. Vi blir alltid bedt på lunsj på julaften, men ingen i huset har lyst å bevege seg ut av sofaen. Det holder med besøk på kvelden for oss. Og med barn som har migrene så holder det også med alt som skjer på kvelden. Det blir mye lyd selv om vi tar ting med ro og ikke stresser. Syns det er viktig at de ikke ender opp med skikkelig hodepine på julaften eller dagenetter. Hun ene kaster opp under annfall og det er hvertfall ikke noe vi ønsker.

Anonym poster: 12f509fad9f0bb5928b32d0de6a14ebc

Skrevet

Barna og jeg står opp tidlig. De kanskje tom før meg. De sjekker julesokken, jeg fyrer i ovnen og dusjer før jeg sjekker min. Barna får frokost om de vil, jeg pleier å få crusli frokostblanding i sokken. Så er det 3 nøtter til askepott og så bånn gass til svigers på grøt.

Skrevet

ungene kommer krypende opp i senga mi med julestrømpene sine så får de se hva som er oppi der, så står vi opp, ser litt på tv og gjør det vi føler for fram til i 10-11 tiden da vi spiser lunsj.

Så får de åpne en pakke, den innholder et nytt brettspill sånn at vi kan spille sammen :)

Anonym poster: bf3fef6cc4bd5c805166d9a076a9308e

Skrevet

Pysj, kos, dyne i stua, frokost, julekaker og tv, til langt på dag ;)

Skrevet

stort sett akkurat som du HI beskriver! Elsker julaften! :)

Anonym poster: a05b5ca21a3ab6a4172d1ad87b6d140f

Skrevet

Her er det tidlig opp for mor som går ut og mater hestene, vekke junior (som får julestrømpe når han en gang får sansen for godis). Så fyller vi stuebordet med masse god frokostmat, ser på tv og koser oss. Etter tre nøtter til askepott er det ut å kjøre slede med gamlegampen, se om nissen har spist opp grøten sin og gi han ett påfyll :) Etterpå er det slaraffenliv med "lått og løye" frem til middag.

Anonym poster: 66f3bce5a387d235b9491dda1b52b1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...