Gå til innhold

vil innerst inne ha et barn til... men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet jeg når det er nok...? har to nå. minste er 2. mannen vil ikke ha flere.. NÅ men sier selv kanskje om noen år... er ikke helt sikker på om det er det jeg vil. tenker kanskje det er best når alle er rundt samme alder og at det blir lettere når alle er store sammen. skjønner? hehe...

vi har plass til en til, økonomi holder det også.. mamma hadde klikket hvis jeg skulle ha en til (hun er imot det). jada jeg er voksen. hehe..

men jeg slår meg liksom ikke helt til ro med at jeg ikke skal få en til....

Anonym poster: 4303246cf05630696922461e2c7b8927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å tenk at barna skal følges opp også.... det er mye jobb med to, hva med tre. lekser, aktiviteter og ting de skal gå på når de blir eldre...

Jeg har bare ett, mannen min har to fra før, så han nekter å få flere. Jeg synes det er sykt vondt at jeg ikke skal oppleve å få fler.. Men ser at vi mer enn nok å stri med med 3 barn, selv om de bare bor her annenhver uke.. vet ikke hvordan jeg skulle taklet en til oppi alt kaoset.

Jeg trodde det var slitsomt med småbarn, men bare vent til de når skolealder... med forskjellige fritids aktiviter, timesvis med leker i uken, jule og påskefrokoster, jule avslutninger på skoe og aktivitetsavslutninger før påske, jul og sommer.... Man har MYE å gjøre med 3...

Kos deg heller med de to dere har, og gi dem masse tid og oppmerksomhet.

Anonym poster: 89685d6fba291c8dabec3f647909f0f9

Skrevet

Ja, du har nok rett.... Det er bare ikke alltid jeg klarer å se det på den måten...Heh...

Skrevet

Jeg vet hva du mener... jeg tenker jo sånn selv.... men 4 unger er jo MYE jobb.... Det er ikke alltid fornuften seirer....

Anonym poster: 89685d6fba291c8dabec3f647909f0f9

Skrevet

så du har 3 og vil ha en til? :)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt! Har selv 6:) Går så fint så. Men fint å få dem med litt mellomrom,da;)

Skrevet

eldste er 5 og yngste er 2. en av hver så neste kunne arvet masse. uansett. men ja.. det virker koselig. er selv enebarn.... mamma hadde klikket... og kalt meg gal...

vil isåfall ikke ha for stor aldersforskjell heller da....

men man skal jo ta vare på de og.... sukk

redd jeg angrer hvis jeg stopper....

Skrevet
Prøv å tenk at barna skal følges opp også.... det er mye jobb med to, hva med tre. lekser, aktiviteter og ting de skal gå på når de blir eldre... Jeg har bare ett, mannen min har to fra før, så han nekter å få flere. Jeg synes det er sykt vondt at jeg ikke skal oppleve å få fler.. Men ser at vi mer enn nok å stri med med 3 barn, selv om de bare bor her annenhver uke.. vet ikke hvordan jeg skulle taklet en til oppi alt kaoset. Jeg trodde det var slitsomt med småbarn, men bare vent til de når skolealder... med forskjellige fritids aktiviter, timesvis med leker i uken, jule og påskefrokoster, jule avslutninger på skoe og aktivitetsavslutninger før påske, jul og sommer.... Man har MYE å gjøre med 3... Kos deg heller med de to dere har, og gi dem masse tid og oppmerksomhet. Anonym poster: 89685d6fba291c8dabec3f647909f0f9

For ikke å snakke om alle bhg-, skole og korpsdugnader, fotballhelger, tenåringsgutter som spiser over et brød om dagen, når ungene blir 11-12-13 år og vil ha iphone og nettbrett og vinterjakker til flere tusen kroner... Og tenk at dess færre barn du har, dess mer kan du stille opp for dem mtp å være barnevakt for barnebarna, kanskje hjelpe dem inn på eiendomsmarkedet osv osv. Samfunnet er også mye tilrettelagt for to barn mtp biler, ferie/pakketurer, matoppskrifter (ikke at akkurat det har så mye å si altså), osv osv. Og med tre barn blir man plutselig en forelder for lite innimellom ;) Jeg tror man bør være to svært energiske og selvforsakende foreldre for å kunne gi 3 barn + en flott oppvekst. Om mannen din helst klarer seg med to så hadde jeg neppe kjørt på med en til. Plutselig kan det bli tvillinger eller et barn med spesialbehov, som vil kreve dere svært mye.

Anonym poster: cbcd2c889efb1b16427a4af110b7a172

Skrevet

Du har bare 2?? Og moren din hadde klikket hvis du fikk nr 3?? Jaja....du skulle hørt hva moren min klarte å lire av seg da jeg skulle ha nr 6 i en alder av 45;) Men vi trives med våre valg,-det er jo sånn vi vil ha det, og ikke noe problem. De 3 minste er 2,4 og 6... Og det er jo faktisk vi som skal leve vårt liv...

Skrevet

Hvis man bare skal lytte til fornuften, så ville man jo ikke fått barn i det hele tatt :)

Du må spørre deg om du ønsker deg et barn til. Er svaret på det ja, så kjør på. Har dere økonomi og overskudd til det, så kommer dere aldri til å angre. Barn er den største gaven man kan få.

Jeg sleit med det samme som deg, ønsket et barn til men så bare motargumentene. Penger, oppfølging, bla bla... alt sånt ordner seg om viljen er der. Plutselig er barna store og du er lykkelig for at du fikk flere av dem. Og det er de også :)

Anonym poster: f18332026f3e53fdb38b7ecd61e9cde9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...