Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Hun er veldig opptatt av farger, og hvilke farger hun liker og ikke liker. Hun elsker rosa og lilla, men liker ikke brun/svart siden alle i bhg har sagt at det er guttefarger. Så idag så hun en indisk dame på bussen og sier høyt; Mamma, jeg liker IKKE brun farge og svart farge.. ( Dama hadde sort hår) Hun er ikke rasistisk eller noe, men guuuri meg så flau jeg ble. Ba henne om å være stille så hvisket hun; "Men mamma, jeg liker det jo ikke..." hadde lyst å synke ned i bakken, huff.. Synes indiske damer er pene jeg, bare for å ha det sagt:) Anonym poster: 811a66d0efa7dd438903852858a1b1a9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Helt ærlig. Ser ikke hva som var flaut her, hun sa farger, ikke mennesker... Hadde hun utbrutt noe som "æsj, hun er brun og svart, da liker jeg henne ikke" så hadde jeg nok dødd av flauhet, men din datter har da virkerlig ikke sagt noe galt her... Anonym poster: d28b491184af8f3e2c05bcfba1e6456e
bebis *aug09*juni12* Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Har hatt en lignende.. Jeg sto å prata med noen utafor en butikk med guttungen i handa, 2,5 år.. Hvor han da presterer å kommentere en forbipasserende med; mamma, se han er svart!! Med stor tyngde på svart.. Hehe. Kikka ikke den mannen i øynene for å si det sånn ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 Helt ærlig. Ser ikke hva som var flaut her, hun sa farger, ikke mennesker... Hadde hun utbrutt noe som "æsj, hun er brun og svart, da liker jeg henne ikke" så hadde jeg nok dødd av flauhet, men din datter har da virkerlig ikke sagt noe galt her... Anonym poster: d28b491184af8f3e2c05bcfba1e6456e Nei, men så regner jeg med det var fordi hun stirra "stygt" på dama som var brun i huden og hadde sort hår. Anonym poster: 811a66d0efa7dd438903852858a1b1a9
Hybelkanina Skrevet 10. desember 2012 #5 Skrevet 10. desember 2012 Har hatt en lignende.. Jeg sto å prata med noen utafor en butikk med guttungen i handa, 2,5 år.. Hvor han da presterer å kommenterer er en forbipasserende med; mamma, se han er svart!! Med stor tyngde på svart.. Hehe. Kikka ikke den mannen i øynene for å si det sånn ;-) Men han var jo svart, var han ikke? Det kom neppe som et sjokk for mannen at han var det Det er vi voksne som tenker at dette er feil å si, for små er det jo bare harde fakta. Noen er svarte, noen er hvite, noen er gule. Å påpeke det i seg selv er da ikke stygt heller.
Musemorbr / Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 Hva med å avlede litt? Hvis du er redd for misforståelser, er det jo lett å vri det om så du slipper være flau. Hva liker du slags farger best da? Hvorfor tror du brun og sort er guttefarger?
Musemorbr / Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Har hatt en lignende.. Jeg sto å prata med noen utafor en butikk med guttungen i handa, 2,5 år.. Hvor han da presterer å kommentere en forbipasserende med; mamma, se han er svart!! Med stor tyngde på svart.. Hehe. Kikka ikke den mannen i øynene for å si det sånn ;-) Det viktigste er hva du svarte ungen. Hysjer du og han oppfatter mørk hun som noe man hysjer om og beveger seg fort vekk fra, da har du gjort noe feil. Det er bedre å smile til vedkommende og forklare barnet at vi mennesker kommer i mange flitte farger.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 Vi bor på en liten plass, og det er nesten ingen mørkhudede folk som bor her. Så var det da til 3-åringens første møte med en mørkhudet person.. Vi var på cafe, også kom det en mørk mann inn. Gutten ser bort med trillrunde øyne før han utbryter "Mamma, sjå hain main der! Han e sjitat, æ trur nok hain må ta sæ en dusj no ja"! Da ville jeg synke langt under bordet, men måtte jo forklare at han ikke var skitten, men at det var normalt å ha en mørk hudfarge. Anonym poster: 33d37d284abf6194469ff8a587c30d9c
bebis *aug09*juni12* Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Jeg forklarte selvfølgelig guttungen om at noen er mørke og noen er lyse og hele den pakka der.. Men uansett, så er det en smule flaut! Men mulig jeg blir litt fortere flau enn andre :-)
me_87 Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Jeg hadde nok blitt rimlig flau jeg også ja hehe
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Hmm, min datter så en dame som var mørk (kanskje fra sør-amerika) og utbrøt "Se apekatten, mamma!" og så pekte hun og lo hun høyt. Dama hørte alt sammen... DET var flaut det... Og nei, hun har ikke lært det hjemme! Anonym poster: 32bca135581264ece8fc8887bf528baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå