Gå til innhold

Noen flere som skal duo-teste her ?


Lykkelig_4♥♥♥♥

Anbefalte innlegg

Er egentlig ikke over-engstelig. Men da jeg har fylt 38 så har jeg rett på test. Tenker at det kanskje er dumt å ikke ta i mot tilbudet? Noen andre her med samme dilemma?

Skal på tidlig ultralyd rett før jul, og tenkte på henvisning da. Blir jo da rett etter jul. Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på duotest - og jeg valgte å takke ja til tilbudet for å kunne være forberedt uansett. Jeg hadde ikke tatt abort om det var snakk om trisomi 21 (downs syndrom) - men jeg ville ha forberedt meg så godt jeg kunne.

 

Det viste seg at risokoen min for å få et barn med Downs syndrom lå på nivå med en 17-åring, og jeg hadde også lav risiko for de andre, mer alvorlige, trisomiene.

 

Syntes det var veldig greit å bli testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på duotest - og jeg valgte å takke ja til tilbudet for å kunne være forberedt uansett. Jeg hadde ikke tatt abort om det var snakk om trisomi 21 (downs syndrom) - men jeg ville ha forberedt meg så godt jeg kunne.

 

Det viste seg at risokoen min for å få et barn med Downs syndrom lå på nivå med en 17-åring, og jeg hadde også lav risiko for de andre, mer alvorlige, trisomiene.

 

Syntes det var veldig greit å bli testet.

Takk for svaret. Tror nok jeg også kommer til å ta testen. Når tilbudet er der, så er det godt å vite hva man har i vente... Gratulerer med bra odds, håper våre er like bra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal, er ikke 30 enda, men er henvist pga jobbsituasjonen til mannen, for å utelukke fosterskadelig påvirkning. Er heldigvis lite sannsynlighet, men godt å bli fulgt opp litt ekstra. Skal ta blodprøver denne uka, og på ul neste torsdag. Er selvfølgelig veldig spent, men tenker ikke så mye på om noe kan være galt. Man kan jo likevel uansett ikke være helt sikre på å få et friskt barn, men sannsynligheten er jo størst for det, heldigvis.

Når skal dere ta testen da? Masse lykke til, går sikkert kjempebra. Og det er jo en ekstra mulighet for å hilse på mini før han/hun kommer til:) gleder meg jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...