Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Han sier selv at han hater det. Men han gjør ikke noe for å endre livsstil. Han sover til langt utpå dagen, første måltidet hans er middag uavhengig når han står opp, han ligger i sofaen og gomler potetgull og snop. Og ofte så er middag det eneste måltidet han spiser. Jeg prøver å si til han at han må begynne å spise mer regelmessig og drikke vann istedet for brus og holde seg i aktivitet. Men han virker motløs, klager over konstant hodepine og knasker i seg paracet. Og det er livsstilen hans som gjør at han mangler energi og får hodepine. Har prøvd å motivere han i tillegg til å være brutalt ærlig. Det siste gjorde saken verre Noen med tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe han? Hvor skal vi starte? Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Slutt å kjøp godteri og brus. Er det ikke i hus, kan det heller ikke spises. Ta han med på danseskole? Da kan dere gjøre noe sammen OG han får trening. Dra han med deg på skitur, tur i fjellet, kveldstur osv. Lettere når man er 2. Dekk på bordet til frokost, og vekk han til ferdig måltid. Sitt sammen å spis hele familien alltid. Lag sunne, fettfattige middager i SMÅ porsjoner, slik at han ikke kan forsyne seg mer enn 1 gang.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Hvorfor ligger han å sover utover dagen? Jobb? Du får lage sunne middager heretter og nekte innkjøp av snop. Lag en liten porsjon middag, ikke et berg av mat. Han trenger nok ikke mer enn en porsjon, ihvertfall hvis han ikke bruker kroppen sin i løpet av dagen. Har han en depresjon siden han bare ligger å sløver? Anonym poster: ad988d7ad433d82194cf2315d8a2f1d1
Strandloppa og lillebror Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 Sørg før at det ikke er brus og sjøpattedyr.i huset utenom helgen, lag sunn middag, og bare akkurat nok så alle blir mette, så ikke mannen forsyner seg flere ganger. Hvorfor er han hjemme og sover lenge hver dag?
Strandloppa og lillebror Skrevet 10. desember 2012 #5 Skrevet 10. desember 2012 Sjøpattedyr faktisk. Skulle stå snop.. haha
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 Slutt å kjøp godteri og brus. Er det ikke i hus, kan det heller ikke spises. Snakker vi ikke om mannen her? Han er sikkert i stand til å kjøpe sitt eget potetgull, så det hjelper vel ikke at hi ikke kjøper det inn? Ellers er jeg enig i resten du skrev.. Anonym poster: c85d408ea2f87abf2b051f02bfe97612
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Synes det er litt rart at dere tar utgangspunkt i at det er HI som handler. En voksen mann klarer vel å skaffe snopet sitt selv? Er jo ikke en gang sikkert det er HI som er ansvarlig for å lage alle middagene? Jeg ville ha prøvd å få ham med til legen. Kan hende det hjelper å få høre kalde fakta fra en annen. Anonym poster: c3641aa5fc6bf8e7cd99a081d790b26d
Gjest Miryks Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 Sjøpattedyr faktisk. Skulle stå snop.. haha Hahahaha, er det muuulig Gratulerer, du toppa akkurat "kanskje han bare ikke liker gravide samer"- skrivefeilen som har ligget på toppen av skrivefeil jeg har sett her inne
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Han jobber skift. Når han jobber formiddag så legger han seg når han kommer hjem eller hopper rett i sofaen og spiller. Jobber han ettermiddag eller natt sover han gjerne til langt utpå dagen. Ofte når han skal på ettermiddag så står han opp 30min før han skal på jobb. Jeg som må stå opp hver morgenen å få barnet avgårde i barnehage, rydde, vaske osv. Han ser ikke selv hvor mye jeg gjør mens han sitter å sølver. Jeg prøver å lage sunne middager men han liker nesten ingenting. Jeg og ungen elsker fisk mens han hater det. Jeg er gravid så jeg må spise ganske sunt. Men han sniker seg ofte unna og kjøper pizza, burger osv. Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Slutt å kjøp godteri og brus. Er det ikke i hus, kan det heller ikke spises. Snakker vi ikke om mannen her? Han er sikkert i stand til å kjøpe sitt eget potetgull, så det hjelper vel ikke at hi ikke kjøper det inn? Ellers er jeg enig i resten du skrev.. Anonym poster: c85d408ea2f87abf2b051f02bfe97612 Det er klart han er kapabel av å kjøpe det selv, men HI kan i allefall bidra på den måten at det IKKE er henne som bringer fristelsene i hus...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Kan jeg bare si til han at nå har han runda 100kg, kanskje vi skal dra til legen? Han kommer fra en familie med mye overvekt, så er kanskje lettere å komme inn til lege da? Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d
2blå1rosa Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Sjøpattedyr faktisk. Skulle stå snop.. haha Haha, flirer så tårene triller!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Det er som å lese om min mann det du skriver. Måtte faktisk tenke etter om jeg har sittet i søvne og skrevet, eller om han har 2 hjem. For min jobber også skift og er akkurat lik du beskriver. Anonym poster: 3a6ff1ab2e7128bf8e4f84136482fad3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 Har du noen planer om hvordan du snur livsstilen hans? Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d
Søskendrøm<3 Skrevet 10. desember 2012 #15 Skrevet 10. desember 2012 Jeg hadde bedt han endre livsstil om dere skal ha en fremtid sammen. Med 2 barn og hus, så må dere begge være i aktivitet og bidra... Husk at hvis han tar tak i det nå, så kan det være lett å komme igang med trening. Om han drøyer det, og fortsetter å legge på seg, kan det dessverre bli vanskelig!
PintSizedDictator Skrevet 10. desember 2012 #16 Skrevet 10. desember 2012 Sjøpattedyr faktisk. Skulle stå snop.. haha Herregud jeg tror jeg tisser på meg!! For en fantastisk skrivefeil. Klarer ikke slutte å le
PintSizedDictator Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 Han kan ikke hjelpes før han innser selv at han trenger forandring. Slik er det desverre bare, og dess mer du fokuserer på vekten og kostholdet hans, dess mer vil du dytte hm i motsatt retning. Ulogisk som det er, så vil stort sett de fleste overvektige ty til mer mat når de føler seg helt maktesløse angående vekten sin. Hvis han begynner å trene, i studio f.eks, så er mye gjort allerede. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men når man trener så mister man lysten på usunn mat og blir mer bevisst hva man spiser. Det var slik for meg og de jeg har nevnt dette for sier seg enig. De kjenner seg igjen. Etter en time med bodypump så hadde jeg mer lyst på frukt og vann enn snop og brus. Før eller siden vil han nok se fordelene ved å legge om kostholdet, men husk at du må støtte og forstå, ikke diktere og bestemme.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 Han kan ikke hjelpes før han innser selv at han trenger forandring. Slik er det desverre bare, og dess mer du fokuserer på vekten og kostholdet hans, dess mer vil du dytte hm i motsatt retning. Ulogisk som det er, så vil stort sett de fleste overvektige ty til mer mat når de føler seg helt maktesløse angående vekten sin. Hvis han begynner å trene, i studio f.eks, så er mye gjort allerede. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men når man trener så mister man lysten på usunn mat og blir mer bevisst hva man spiser. Det var slik for meg og de jeg har nevnt dette for sier seg enig. De kjenner seg igjen. Etter en time med bodypump så hadde jeg mer lyst på frukt og vann enn snop og brus. Før eller siden vil han nok se fordelene ved å legge om kostholdet, men husk at du må støtte og forstå, ikke diktere og bestemme. Takk Skal prøve å støtte istedet for å mase som jeg sikkert er flink til. Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Kan jeg bare si til han at nå har han runda 100kg, kanskje vi skal dra til legen? Han kommer fra en familie med mye overvekt, så er kanskje lettere å komme inn til lege da? Anonym poster: d08afad19ba5768950b5516e0fbedb5d 100 kilo trenger ikke være veldig overvektig, så det i seg selv er ikke grunn ti å få hjelp av legen. Kjenner mange høye menn (type over 190) som løfter mye vekter som dermed blir rundt 100 kilo. Ikke at det gjelder din mann, tydeligvis, men bare tenkte å nevne det før du ringer legen og er hysterisk fordi mannen er 100 kilo... Anonym poster: bc22bd35cca1bbbed74e864a87f84a1f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 Sjøpattedyr faktisk. Skulle stå snop.. haha Hahahaha, er det muuulig Gratulerer, du toppa akkurat "kanskje han bare ikke liker gravide samer"- skrivefeilen som har ligget på toppen av skrivefeil jeg har sett her inne Nei! Er jeg ikke din nr 1 lenger? Men ja, denne skrivefeilen toppa mi liste også Anonym poster: 434f69ae940a3635851783e23975facd
Eeniemeenie Skrevet 10. desember 2012 #21 Skrevet 10. desember 2012 Sørg før at det ikke er brus og sjøpattedyr.i huset utenom helgen, lag sunn middag, og bare akkurat nok så alle blir mette, så ikke mannen forsyner seg flere ganger. Hvorfor er han hjemme og sover lenge hver dag? LOOOL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå