Gå til innhold

Jeg liker det ikke. Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder å sende våre tre barn av gårde om morningen som har vi delt oppgavene. Jeg pakker sekker, finner frem alt av klær, ordner lange jentehår og ser til refleks osv. Jeg har også ansvar for alle hyller, utetøy og står for innkjøp og klesvask.

Mannen min sin oppgave er å smøre nisten deres og servere de frukost. Mange ganger gir han de bare en yoghurt om de ikke ber om noe mer. Jeg har sagt i fra og han sier bare at de helst vil ha det til frukost. Men har lovet å servere mer enn yoghurt.

Men det som irriterer meg aller mest er at når han setter seg ned med de med sin mat og kaffi så ser han ned i telefonen eller Ipaden hele måltidet. Jeg synes det er himla dårlig bordskikk å lære barn at å surfe på nettet er greit når man spiser. Og det den eneste stunden han har aleine med barna hele dagen bruker han på å glo inn i en skjerm i stede for å snakke med barna.

Hva mener dere?

Anonym poster: ac3fc9b635cb99b11de50e295496a02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å ta det opp med han, si at du synes akkurat dette! Bare pass deg så du ikke bli sittende med hele greia (altså alt du gjør nå + frokost og matpakke) fordi det blir "my way or the highway". Det ble veldig fort slik med eksen og meg, han var lat og jeg var kontrollfrik.......

Lykke til :-)

Skrevet

Enig med deg. Vi har Ipad/mobilfri sone ved matbordet.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Spør ham hva han ønsker barna skal huske av ham fra de var små. En far som alltid var opptatt med mobilen, eller en far som brydde seg. Barndomsårene flyr avsted og han får aldri muligheten til å gjøre det bra igjen.

Skrevet

Enig i at det er dårlig bordskikk. Jeg forventer å slippe å oppdra mannen min også, slipper heldigvis det. Han kunne nok funnet på å gjøre det samme, men da hadde det holdt med en liten munter påminnelse :)

Skrevet

Er egentlig enig med deg! Er en stor motstander mot utviklingen med smart-tlf, I-pad etc som skal være med overalt! Har små barn og vi har bevisst valgt å vente med å skaffe slike ting til det er "nødvendig". For oss er måltidene fortsatt "hellige". Når det er sagt så må jeg svelge en kamel og si at det hender jo at avisa ligger med ved frokostbordet, særlig på helgene:) Er selv oppvokst med foreldre som ofte leste avisen ved frokostbordet, og har vel ikke tatt skade av det akkurat. Strengt tatt er jo det ikke så stor forskjell... Og det er jo ikke alle som er så sosiale tidlig på morgenen:) Men hva synes barna dine? Savner de tydelig en mer deltakende pappa hadde jeg kanskje tatt det opp, ellers hadde jeg nok latt ham styre det selv. Men spiser du ikke sammen med familien din da?

Anonym poster: 8047f4a19fa719b44cf8750dda32c5d5

Skrevet

Helt enig i at det er dårlig bordskikk. Dersom han ikke gidder servere mer enn yoghurt, så får dere bytte oppgaver. Han tar alt det du tar, og så sørger du for mat.

Skrevet

Enig med lille sprelle. La ham ta dine oppgaver, og så tar du hans.

Anonym poster: 7fa503704e6a069894b0fa41bd6f6ca2

Skrevet

Er litt delt i dette dilemmaet, jeg. Synes egentlig det er dårlig bordskikk å sitte med mobil/avis e.l. ved matbordet, men vi tillater det likevel ved frokostbordet. Ungene leser ofte over leksene, far leser avisen o.l. Ved middagsbordet er det ikke lov. Om morgenen er jeg ikke så klar for å snakke selv, og det er heller ikke resten av familien. Forøvrig synes jeg at når det kommer slike "problemer" er det viktig at man snakker sammen og at ikke en får bestemme alt. Han har like stor rett på å bestemme selv.

Anonym poster: 30bff2a44c8efad23ef6e281be04b3c0

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Nei det er strengt forbudt her i huset :)

Skrevet

Vi har veldig rare og urolig måltider her ofte, men det er fordi jeg er alene med baby og ei på 3 år. Veldig ofte så sutrer babyen når vi skal spise, så måltidene her er en kombinasjon mellom amming, reise meg opp og ned veldig ofte, tv og andre rariteter. Vi spiser ved stuebordet.

I en normalsituasjon er jeg veldig enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...