Gå til innhold

Hvordan skjule graviditet for de nermeste? Hjelp?! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 4 uker på vei, og jeg tenker på jul og nyttår.

Saken er at vi skal feire jul med familien min, og at vi alltid drikker litt vin og øl på julaften. -_- jeg tenker jeg kan kjøpe en flaske med alkoholfri vin og tømme den i ei flaske med alkoholvin! :P men jeg vet ikke om jeg tørr det :P så skal jeg feire bursdagen min på nyttårsaften!

Kanskje jeg skulle bli syk? Eller ta samme trikset da?

Er jo bare 6 uker da, så mtp at jeg har mistet før er det alt for tidlig å begynne å fortelle det til alle.. I tillegg vil jeg ikke fortelle det til min mor ennå, da hun var fast bestemt med at vi burde vente til jeg var ferdig med utdannelsen min.. Hun blir nok gla uansett, men hun bekymrer seg bortkastet for alt :)

Anonym poster: 5254440690b725fb428bb1b847a0d25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du går på antibiotika :-) og dermed ikke kan drikke alkohol

Skrevet

Hei!

Jeg valgte selv å gå ut med det tidlig for å unngå hele problematikken. Jeg forstår at mange vegrer seg for å si ifra tidlig i tilfelle man mister barnet, men jeg gadd ikke gjør livet mitt mer slitsomt enn det var ved å "leve i skjul". Var ikke slik at jeg fortalte alle og enhver, men var det hensiktsmessig å si det ga jeg beskjed på en diskret måte og ba om forståelse for at det vàr veldig tidlig og jeg ønsket helst ikke at man skulle spre nyheten.

Det var flere fordeler, deriblant at folk viste forståelse og omtanke i den perioden der jeg var dårligste. Og at jeg slapp å bruke tulleunnskyldninger når jeg var den eneste på et bryllup (på en vingård!) som ikke drakk vin og gikk for å legge meg kl. 23.00.

Gitt at jeg hadde en veldig krevende jobb med mye overtid og reising, ikke sikkert jeg ville klart å beholde barnet om ikke jeg haddee fortalt sjefen tidlig og fått litt "slakk".

Anonym poster: dc9cc22862e4da0ab7dbf62d43d5dccc

Skrevet

Skjønner ikke dette drikkepresset jeg :) Jeg sluttet og drikke alkohol for noen år siden og folk ble jo helt ifra seg.

Jeg sier som sant er at alkohol er gift og jeg vil ikke forgifte meg selv ;) Jeg har sluttet helt og drikke alkohol, fordi det er gift :)

Om du sier det (veldig morsomt å bare se reaksjonene) så blir de veldig lettet når du forteller at det er fordi du er gravid ;)

Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt i at andre skal drikke alkohol, det er så provoserende at det i seg selv er god nok grunn til å slutte å drikke helt :)

Anonym poster: a675b5782983065407c3bb36e08fb6cc

Skrevet

Jeg har bare latt være å drikke. Men nå drikker vi ikke så veldig mye. Jeg har dessuten vært veldig trøtt og dårlig, så det har vært vanskelig å skjule. De sier når de har fått vite at de haddde sterk mistanke.

Skrevet

Jeg har sagt at jeg stod på antibiotikakur når jeg var helt nygravert med nr 1 og vi skulle på fest. Med nr 2 fortalte jeg det til alle i uke 6, så ingen grunn til å holde det hemmelig. :)

Skrevet

Jeg har kommer unna med å bare nippe til glasset når jeg har vært gravid. Bare lar som at du drikker.

Det er ellers ingen grunn til å ikke drikke når man tar abtibiotika (såfremt man ikke går skikkelig på fylla), og det tror jeg de fleste vet, så den er nok litt for lett å gjennomskue :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...