Gå til innhold

Fler som ikke gir babyen sin tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 4mnd og har egentlig ikke styra noe med tranen. Men var innom helsestasjonen før i uka, og der jabba de så mye om det her. Jeg prøvde med en sprøyte i dag. Og ungen fikk jo fullstendig dillerium. Hun gikk helt i bro og hyla som en stukken gris. Jeg tar ikke tran selv og synes det smaker dritt. Synes kanskje det er litt dobbelt moralsk å skal tvinge det i henne. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Jeg har hatt to gulpebarn, så tran har vært uaktuelt her i huset. Ga dem derfor kun D-vitamin.

Skrevet

Gir også D-vitamindråper som best jeg kan. Er ikke alltid jeg kommer på det. Men jeg tar trantabletter og vitaminpiller med vitamin D i, så noe får han uansett :)

Skrevet

Hvis man tar tran selv går ikke D-viaminene i melken.

Syntes det er ganske egoistisk i ikke "gidde" å gi tran eller D-dråper fordi det er tiltak. Det er kjempe viktig og bør bli en del av den daglige rutinen

Skrevet

Syntes det er ganske egoistisk i ikke "gidde" å gi tran eller D-dråper fordi det er tiltak. Det er kjempe viktig og bør bli en del av den daglige rutinen

Helsesøster sa til meg at om man tar vitamin D selv, så går noe av det over i melka, slik som alt det andre vi spiser... Men det er ikke nok, slik at vi må gi babyen noe vitamin D ekstra i tillegg til det den får i seg fra melka.

Skrevet

Helsesøster sa til meg at om man tar vitamin D selv, så går noe av det over i melka, slik som alt det andre vi spiser... Men det er ikke nok, slik at vi må gi babyen noe vitamin D ekstra i tillegg til det den får i seg fra melka.

Ok. For min helsesøster sa det ikke går over i melken.

Men uansett skal man gi dette i tillegg slik at barnet får en god start på livet. Alle vil vel gi barnet sitt det beste? Og derfor bør man gjøre det som er anbefalt

Skrevet

Ok. For min helsesøster sa det ikke går over i melken.

Men uansett skal man gi dette i tillegg slik at barnet får en god start på livet. Alle vil vel gi barnet sitt det beste? Og derfor bør man gjøre det som er anbefalt

Rart at de sier forskjellig.. Men er enig i at man bør gjøre det som er anbefalt :)

Skrevet

Jeg gir også d-vit dråper pga gulping..

Førstemann fikk tran da..

Skrevet

d-vitamin her også, tranen kommer opp og ut igjen.

Skrevet

Da blir det D-vitamin dråper her også. Hun er en skikkelig gulpeunge og den tranen jeg ga henne i stad, spyttet hun bare ut igjen. Jeg gir ikke tran fordi det er så tiltak. Det er rett og slett fordi jeg synes det er hyklerk og dobbeltmoralsk. Tvinge den stakkars jenta til å svelge noe, som så tyderlig er forferdelig ubehagelig for henne. Når jeg selv ikke en gang orker å drikke det. Omega3 kapsler tar jeg, men ikke ren tran. Får man tak i D-vitamin dråper på helsekosten?

Skrevet

Jeg synes tran smaker pyton jeg og, men den lille synes det er helt ok, så da føler i alle fall ikke jeg meg dobbeltmoralsk...

De fleste helsesøstre er veldig på det med tran, og det er nok absolutt viktig å gi d-vit, siden det er såpass lite sol i dette landet i vinterhalvåret. Men, når det er sagt - svenske barn, som lever under nesten nøyaktig de samme lysforholda, får ikke tran, men d-dråper (i følge ei svensk dame jeg kjenner som også har småbarn)

Skrevet

Jeg kjøpte d-vitamin på apoteket. Vet ikke om de har det i helsekost.

Skrevet

Da blir det D-vitamin dråper her også. Hun er en skikkelig gulpeunge og den tranen jeg ga henne i stad, spyttet hun bare ut igjen. Jeg gir ikke tran fordi det er så tiltak. Det er rett og slett fordi jeg synes det er hyklerk og dobbeltmoralsk. Tvinge den stakkars jenta til å svelge noe, som så tyderlig er forferdelig ubehagelig for henne. Når jeg selv ikke en gang orker å drikke det. Omega3 kapsler tar jeg, men ikke ren tran. Får man tak i D-vitamin dråper på helsekosten?

Du får kjøpt helt vanlige D-vitamindråper til baby på dagligvarebutikker. På Rema står de ved kassen sammen med alle de andre vitamintilskuddene :)

Skrevet

Er absolutt ikke dobbeltmoralsk.

Men hvis barnet ikke vil ta tran, så gi D-dråper. Det som er viktig er at barnet får i seg omega 3 og D vitaminer. Hvis jeg hører at noen ikke gidder fordi barnet ikke liker det eller at man selv ikke gidder, blir jeg irritert.

D-vitaminer er viktig for utviklingen av skjelettet, mens omega-3 er viktig for utviklingen av hjernen og synet. Med andre ord veldig viktig

Skrevet

Nei, har ikke gitt noen tran, men D vitamin. Er generelt negativ til tran, så får de si hva de vil på helsestasjonen.

Skrevet

Gir lifeline barn, omega 3 og d-vit i kapselform. Tran er så stor mengde og dråpane gir ikkje omega 3.

Skrevet

Gir lifeline barn, omega 3 og d-vit i kapselform. Tran er så stor mengde og dråpane gir ikkje omega 3.

Men hvis du gir kapsler, så må barne ditt være en del eldre enn vesle mor her, vil jeg tro.

Skrevet

Men hvis du gir kapsler, så må barne ditt være en del eldre enn vesle mor her, vil jeg tro.

Nei, det er twist-off kapslar, ein opnar kapselen i sida og gir babyen innhaldet. Ho er 8,5 mnd og har fått kapslane sida ho var 4 veker.
Skrevet

Nei, det er twist-off kapslar, ein opnar kapselen i sida og gir babyen innhaldet. Ho er 8,5 mnd og har fått kapslane sida ho var 4 veker.

Ok, hvordan får du det i henne? Med skje?

Skrevet

Ok, hvordan får du det i henne? Med skje?

Gir ho direkte frå kapselen.
Skrevet

Her gir vi han tran, har gjort det siden 4 uker. Han syns det var stygt i starten, men han nå vendt seg til smaken :) Tar også tran selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...