Gå til innhold

Hvordan forhold har dere til naboene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere dem, hilser dere og slår av en prat eller går dere rett forbi?

Og hvordan bor dere (f,eks leilighet, enebolig e.l)?

Anonym poster: dc9ae99986b805d3b1d16ecf7bdbe874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leilighet i stor blokk, hilser på alle og prater med veldig mange.

Anonym poster: b801dd8284fce2f2d0316cf421aedcc0

Skrevet

Firemanns bolig, i ett område med mange rekkehus og firemannsboliger. Hilser på mange, og slår av en prat med de nærmeste naboene :)

Anonym poster: 32c00d7e99f3065c3b7720d542b44054

Skrevet

Bor i rekkehus. Hilser på alle, slår av en prat med noen og har gjerne lengre samtaler med noen, spesielt de som har barn på samme alder som jenta mi leker med. Har mange hyggelige naboer :)

Skrevet

Bor i leilighet. Hun ene er en gammel dame som har en forferdelig sytete stemme. Prøver å unngå å prate så mye med henne for det irriterer meg. Men er selvfølgelig hyggelig og jatter med.

Hun andre er en dame i 60 åra som jeg prater minst mulig med. Hilser så vidt, jeg misliker henne og det er gjensidig.

Bor en alene mamma med to gutter og hun er så søt og hyggelig. Gutta hennes er hjelpsomme greie gutter, klipper plenen og ellers ikke noe bråk eller tull.

Er mange nyinnflyttede i det siste i sameiet, har ikke prata noe særlig med dem. Men på dugnad og sånt er det stort sett god stemning :)

Anonym poster: daaf8c2c1f13af83737548dacbc58731

Skrevet

Bor i enebolig.

Har ikke bodd her så lenge, så vet ikke hvem alle naboene er, men hilser på de jeg vet at er naboer.

Slår av en prat med de nærmeste naboene fra tid til annen.

Før bodde vi i et rekkehus med mange andre barnefamilier i nabolaget, og da snakket vi med alle. Kjempegodt samhold:)

Skrevet

Rekkehus i borettslag. Sier hei når jeg treffer folk og slår av en prat om det er noe å prate om.. treåringen er gjerne en."conversation starter" med sine fornøyelige observasjoner av ymse slag (har du traktor? Etc)

Skrevet

Bor i en enebolig i et byggefelt. Hilser på alle, og snakker med noen av dem.

Mange hyggelige folk faktisk. Og noen mindre hyggelige.. :P

Anonym poster: 62213c2c2b457c5a5d5516726f712109

Skrevet

Bor i enebolig. Er på hils med de 2-3 nærmeste naboene, men snakker veldig sjelden med dem. Er nok litt asosial sånn sett...

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Jeg har verdens mest fantastiske naboer :)

Bor i et nabolag med eneboliger, og omkring et år etter at vi flyttet hit skulle vi fikse dreneringen på huset. Mannen skulle gjøre alt selv, og vi håpet å bruke kun en ukes tid. Jeg var høygravid, så det passet fint at det var ferdig før barnet kom. For å gjøre en lang historie kort, så klarte mannen å ødelegge hele kneet sitt første dagen. Han endte på sykehuset, og jeg som bare hadde tre uker til termin kunne ikke gjøre stort. Dagen etter stod det flere naboer på døren. Tre av dem gjorde ferdig dreneringen for oss, en annen tok med hundene på lange lufteturer flere dager i strekk og den tredje hjalp meg med tunge løft inne.

Så her er det et fantastisk fellesskap hvor man passer på hverandre. Alt fra å måke uoppfordret hos naboen når du vet de kommer hjem fra hytta sent en søndag til å dukke opp med kake på døren når man f.eks har dåp. Jeg elsker naboene mine :D

Skrevet

Bor i enebolig, er på hils med kona i ene nabohuset, mannen hennes er en tosk, så han hilser jeg forsåvidt ikke til - et slags nikk, kanskje, om jeg møter ham. De andre naboene hilser jeg ikke på, eller snakker med. Føler ikke noe behov for det, har ingenting til felles med dem. Har nære venner litt lenger borti gata.

Anonym poster: bb092ec40720a6d08c7e0012989422a2

Skrevet

Veldig godt forhold til naboene rett ved siden av på begge sider. Nære venner som vi er mye hos, er på ferie sammen med etc. Dårlig til naboen ett hakk lenger bort på ene siden (en småbarnsfamilie som tror verden dreier seg rundt dem og mener alle andre skal luske rundt på tå og hviske etter klokken syv om kvelden. Det toppet seg litt da de kom ut og klaget på at folk lo i hagen, for ungen deres skulle sove og vinduet ut mot hagen måtte stå åpent, for hvis de i stedet hadde døren hans åpen våknet han av TV'et deres...). De andre naboene er vi på hils med, men ikke sånn at vi inviterer hverandre på middag og lignende.

Anonym poster: e10968dc502496a4cd9fa208160842ce

Skrevet

Bor i blokk, hilser på alle. Noen er litt rarere enn andre :P

Skrevet

Bor i en leilighet i en enebolig i et boligstrøk med bare eneboliger. Og de fleste som bor her er eldre folk.

Min nærmeste nabo (vegg til vegg) inviterer jeg titt og ofte til middag eller en kaffekopp. Vi hjelper hverandre om vi skulle trenge noe, hun har bl.a. kjørt i butikken for å kjøpe paracet til min datter siden jeg ikke kunne, og jeg har handlet mat for henne når hun var syk. Hun har også passet på min datter en gang, noe jeg håper hun vil gjøre igjen :)

Selve husverten er en mann som har en datter som er noen år eldre enn min datter. Våre døtre leker timevis ute i helgene, til tross for aldersforskjellen. Vi sitter også ofte ute sammen og bare snakker.

Resten av naboene blir for det meste bare sånn "hei, hvordan går det"-naboer. Det er en nabo jeg snart ønsker å invitere på kaffe, en eldre dame som bor alene i et stort hus. I håp om å bli bedre kjent, hun virker som en hyggelig dame :) Alltid trygghet å kjenne naboene, så har man også noen ekstra øyne som følger med på barnet og huset :)

Skrevet

Bor på landet og det litt avstand mellom husene. Svigerfar bor nærmest, og det er så som så. Ellers er det mest på hils. Vi har ikke bodd her så veldig lenge heller da.

Skrevet

Vi bor på et småbruk på landet, og de fleste naboene er ikke helt fornøyd med vårt engasjement for rovdyr... Men det er da noen som hilser tilbake. Når det er sagt så er det visstnok ikke så mye hjertevarme å finne for andre innflyttere i bygda heller. Det er nok litt sånn at man ikke blir akseptert før man er 10. generasjons innfødt :P

Anonym poster: fca73a564896cab3c456465a35eff1ed

Skrevet

Bor i enebolig. Hilser dersom jeg ser naboen i hagen, men tror ærlig talt jeg hadde hatt store problemer med å kjenne igjen noen av dem dersom jeg møtte dem på gata. Aner ikke hva de heter eller hva de gjør til daglig.

Anonym poster: 3261a46c00808610523e48750a77b87c

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Bor i en slags miniblokk. 4 leiligheter oppe og 4 nede.

Prater en del med hun i 70 årene på hjørne når vi treffes, de andre er det bare hei. Ellers hender det jeg snakker litt med bestyreren i borettslaget. Har bodd her 1 år, men er for det meste folk i 50 årene som bor her og de virker litt ukomfortable at en småbarnsfamilie plutselig kjøpte ene leiligheten :P Vi gjør ikke så stort vesen av oss da :P

Skrevet

Jeg og venninnen min på 90 besøker hverandre og kjøper gaver til hverandre. Slår av en prat med et par andre, og er på hils med flere. Vi bor et sted med mange rekkehus.

Skrevet

Slår av en prat med de fleste av naboene over hekken. Ungene leker med de fleste av ungene i gata, uansett alder. Så har pratet litt med de foreldrene når jeg har hentet ungene der eller de hentet her. Det tar jo sin av og til når ungene skal kle på seg.

Har en nabo som vi måker hos når det er masse snø. Har snakket såpass mye med han at vi vet han har hjerteproblemer og slikt, så når det har kommet mye snø og vi er ute og måker tar vi gårdsplassen hans også. Han pleier å være uten ørten ganger hver dag for å måke, feier gårdsplassen om det ikke er nok snø til å måke også. Men det er pga at han ikke klare å måke når det er store mengder med snø. For oss gjør det ikke noe å måke der innimellom. Hørte han ble alene på julaften i år, så skal prate med min mann om vi skal be han på middag. Jeg har en anelse om at svigermor som kommer på besøk til oss ikke hadde likt dette nemlig. For meg er det en selvfølge, men nå må resten av husstanden vår også være enige. Ungene tor jeg hadde syntes det hadde vært helt greit. De prater med han de også, han kommer og kjøper kake og saft når ungene har kakesalg ute om sommern.

Noen naboer lenger borte i gata har nesten blitt venner. Gubbene våre kan finne på å ha film kveld med ungene sammen. Tar seg en tur i skogen, noe jeg tror de gjør for at de ikke skal få dårlig samvittighet for å bare spille tv spill sammen en annen dag......hehe...

Det er bare en nabo i boligfeltet som jeg ikke klarer lenger. De tar seg tilrette overalt. Sender ungene inn i andres hage for å leke, for de vil ikke ha huske og andre ting i sin hage. Og ikke minst de vil ikke høre unger leke på utsoden av huset. De valser rett inn i andres hus, forsyner seg i kjøleskap osv. Ikke bare meg som sliter med de, de nærestene naboene sliter mye med ubudene gjester for å si det slik.

Men vi har også noen fengselsfugler av noen naboer. De er de andre naboene litt redd, men jeg syns de er ganske greie igrunn. Besteme meg for at jeg skulle slå av en prat med de, hilse når vi gikk forbi osv. For skulle det være noe er det enklere å siifra. Vi har endt med å a endel kaffer på hverandaen. Han andre fengselsfuglen er utrolig hyggelig. Ungene er på besøk der av og til, de leker med barnebarnetsom er på besøk.

Anonym poster: 23a9137243cbad22328a029be7ca02bb

Skrevet

Flyttet hit i høst, så har ikke vært så mye ute å pratet med naboene (enebolig i boligfelt), men har vokst opp i nabolaget her, så kjenner alle, og helser og småprater med alle når jeg treffer de. De fleste er en generasjon eldre enn meg, og den ene naboen som er jevngammel flyttet inn i uka her, så blir vel de vi kommer til å ha mest kontakt med framover.

Anonym poster: 0ab91c23a194c6fbf590a217fe81cbbe

Skrevet

Kjempe godt forhold til nærmeste nabo.. Er mye sammen, hjelper hverandre med barnevakt osv :)

Anonym poster: 102596d9fa4a40cf296edc32ce9de75e

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Kjenner dere dem, hilser dere og slår av en prat eller går dere rett forbi?

Og hvordan bor dere (f,eks leilighet, enebolig e.l)?

Anonym poster: dc9ae99986b805d3b1d16ecf7bdbe874

Tja, bor i leilighet. Hun eldre over meg roper jeg til i blant (hun er nesten døv) vi roper litt frem og tilbake om krigen og jeg hjelper henne opp trappen, så roper vi litt til og at alt var bedre før (sikkert fordi hun ikke trengte bli ropt til da)

resten er jeg på hei med, de skrått over meg prater jeg litt emr med, men de flytter om en uke. Da kommer de en ny familie med barn til så det blir veldig stas de skal få lusekatter på døren :)

Kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent med fler her. Funnet to fra barnehagen som bor i samme borettslag så vi sees litt og det er stas!

Skrevet

Bor i enebolig i boligflt, og snakker med naboene når vi treffes ute. :) Trivelige folk...! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...