Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor er ei fordomsfull gamel dame. Noen flere eldre som er slik? Hva er den mest fordomsfulle komentaeren du har hørt. Anonym poster: db63b81704bdeaf2c33ebe5b42a9b522
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Kan få de gamle tantene til min stemor gratis. Var så uheldig å besøke min far, som jeg kun har kjent i to år av livet mitt, jeg reagerte litt på det de gamle tantene sa noe om en eller annen taxisjåfør for at han hadde en annen hudfarge enn de, og jeg blåste ut om det. Endte opp med at min far prøvde å gi meg oppdragelse på nytt (lol?) for at jeg sa i fra om rasisme, og at jeg ble beskyldt for å kalle de for "trønderpakk". Nei vet du hva. En 24 åring sier ikke ordet "pakk", det tilhører gammel-tante-generasjonen. Beste er at min far trodde på de gamle tantene enn på sin egen datter. Anonym poster: 3081d3c271f4a1171209b09f5d8e7b8b
Gjest Julia1984 Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Kanskje du har noen historier, eksempler...
Elsker livet Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Ja, kom over mange når jeg jobbet på sykehjem. Syns det mest er festlig faktisk. Det meste går på kjønnsroller eller utlendninger. En mann som jobber på sykehjem er selvsagt lege eller vaktmester. Ikke helsefagarbeider, og kan da ikke hjelpe mennesket på toalettet. Hedningene er også en slager. Det er de mørkhudede.
Cat_Woman Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Bestefaren til mannen min er helt håpløs. Han bor på bygda, og vi bor i byen. Han spør hvordan vi tør å bo i Oslo der det er så mange negre
PintSizedDictator Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 På jobben ser jeg mye av det. Har opplevd pur overraskelse over at jeg som er så snill og hjelpsom kan være Ateist En del menn nekter plent å ta i mot hjelp av utlendinger. De er oftest værst. De er stort sett de som er mest "hjelpesløse" også. Min mann har faktisk noen hjernedøde fordommer også. Av og til lurer jeg på om jeg har giftet meg med en rømt redneck fra tykkeste Texas :s
Beklager - Dysleksi Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor som er en trøndersk bondekone var på besøk hos oss på Østlandet. Vi var på et kjøpesenter: så smeller det fra henne en kommentar så jeg trodde jeg skulle gå i bakken: "Her er det jo mere svartinger enn det er folk" Nesten så man får lyst til å filleriste dama.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Farmor har fordommer mot eldre mennesker som ikke har utdannelse og som har mange barn. Hoho! Hun er snart 90 år og havner stadig i trøbbel på sykehjemmet fordi hun "lekser opp" for de andre gamle damene ang. prevensjon og viktigheten av utdannelse. "Pøh! Hun hadde ikke trengt å få så mange barn. Vi vet alle hvordan barn blir til", sier farmor oppgitt. Hun er ei tøffa, det skal hun ha
AussieAnette Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor har alltid vært fordomsfull mot homofile.. Sier "fysj" og "æsj" når det har vært programmet med homofile på tv. Sagt mye stygt opp igjennom årene om det. Men så kom min kjære bror med nyheten om at han var det, og da snudde hun fort.. Heldigvis
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Bestemor var ekstrem, ikke at det egentlig forsvarer noe, men hun har bodd på "landet" hele sitt liv og så nok knapt noen med mørk hud for hun ble 70 og var på besøk hos oss i Oslo. Hun var nok litt sånn som mange er, at de er skeptiske til det de ikke kjenner til. Jeg kommer ikke på noen spesielle kommentarer hun kom med, men hun kom med småting rett som det var. Bla var hun (og resten av bygda) ekstremt skeptiske da det kom et asylmottak i bygda... Da ble ikke kikkerten brukt bare til å se på bilene som kjørte på veien langt borte, men da ble den brukt for å se om "de derre negra" bare gikk tur forbi eller om de skulle se på toget, kjøre med toget osv... Heldigvis var hun ikke sånn mot dem når hun traff dem, da forsøkte hun å snakke med dem og oppførte seg bra:) Anonym poster: a8bab11d756e022fc96f1c0c732b08dc
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Min svigermor er skikkelig fordomsfull mot alle som ikke er som henne. Hun går meg virkelig på nervene!! Viss hun ser homofile roper hun ut "Gud, hvor kvalmt!" Hun er virkelig respektløs mot folk som skiller seg ut fra mengden... Anonym poster: fdf9dc546e9c919c6da0c75d0dfe5005
ana_fi_hob_ Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor som er en trøndersk bondekone var på besøk hos oss på Østlandet. Vi var på et kjøpesenter: så smeller det fra henne en kommentar så jeg trodde jeg skulle gå i bakken: "Her er det jo mere svartinger enn det er folk" Nesten så man får lyst til å filleriste dama. Hadde noen kommet med en slik kommentar i nærheten av meg hadde jeg nok vært frista til å klappe til de. Men hadde holdt meg til å gi de ei offentlig skyllebøtte de ALDRI ville ha glemt. Makan !!
ana_fi_hob_ Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Min svigermor er skikkelig fordomsfull mot alle som ikke er som henne. Hun går meg virkelig på nervene!! Viss hun ser homofile roper hun ut "Gud, hvor kvalmt!" Hun er virkelig respektløs mot folk som skiller seg ut fra mengden... Anonym poster: fdf9dc546e9c919c6da0c75d0dfe5005 Da kan du jo opplyse henne om at folk flest ikke oppfører seg slik, og at det faktisk er hun som skiller seg ut. Og henne flest folk har fordommer mot. :-) tipper det ville vippa henne av pinnen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Ungdommelig utseende, slanke små damer med langt blond hår kalles ofte konsekvent "søster" av eldre pasienter. Selv om hun skulle være overlegen på avdelingen... Særlig festlig er det om en mannlig hjelpepleier eller sykepleier er der. Da må man henvende seg til ham for bekreftelse på alt lille frøken lege sier. Anonym poster: ab38656df572067845f4a27b9fcdf681
Nickey Mouse Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Jeg begynte å lure på min mormor da hun fortalte om en mørkhudet mann som kom for å teller henne. Hun hadde nektet plent! Men så kom forklaringen også: han var så utrolig pen, så det ble for flaut. Hun hadde akkurat amputert halve foten... Herligste, minst fordomsfulle damen engang. Savn!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 Mine besteforeldre og deres søskn har aldri vært fordomsfulle, derimot er jeg sjokert over fordommene til mange unge og middelaldrene. Spessielt synet på damer som for eksempel velger å ikke barbere seg under armene eller på leggene, uttalelser om sigøynere og romfolk og uttalelser om dem som ikke har tatt høyere utdanning kan være skremmende. Anonym poster: 94aac066bdbf525994a61c81b9ad3005
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor som er en trøndersk bondekone var på besøk hos oss på Østlandet. Vi var på et kjøpesenter: så smeller det fra henne en kommentar så jeg trodde jeg skulle gå i bakken: "Her er det jo mere svartinger enn det er folk" Nesten så man får lyst til å filleriste dama. Hahahahaha Anonym poster: 6ffdff33e50444f0e6b9a4cb9d7b9556
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Jeg jobbet som hjemmehjelp en stund. Var ett par stykker jeg vasket fast hos. Hadde en god tone med alle. En dag jeg vasket hos en eldre dame og jeg var ferdig ba hun meg på kaffe. Jeg sa ja takk for å være høflig selv om jeg ikke drikker kaffe. Vi satt oss ned og hun begynte å slenge dritt om alle utlendingene som kom til Norge, spesialt muslimer for igjen av da gadd jo å jobbe. Og hun fortsatte i det uendelige. Til slutt sier hun: jeg er så glad for at jeg fikk en sånn kjekk norsk jente til å vaske hos meg. Da svarte jeg bare: jeg er faktisk halvt tyrkisk og muslim, også smilte jeg søtt. Hun fikk kaffen i halsen, ble tomat rød i fjeset og begynte å mumle at hun hadde mye å gjøre. Neste gang jeg kom der beklaget hun seg, jeg fikk blomster og huk ante ikke hva godt hun skulle gjøre for meg, hehe. Hun sa jeg hadde forandret synet hennes på muslimer og hun beklaget seg om og om igjen om at hun hadde vært så fordomsfull. Hun nevnte også at naboene over henne som også var muslimer var vist ikke så gale som hun hadde trodd. Og de jobbet jo også! Hehe.
Musemorbr / Skrevet 9. desember 2012 #20 Skrevet 9. desember 2012 Min bestemor har alltid vært fordomsfull mot homofile.. Sier "fysj" og "æsj" når det har vært programmet med homofile på tv. Sagt mye stygt opp igjennom årene om det. Men så kom min kjære bror med nyheten om at han var det, og da snudde hun fort.. Heldigvis Da min fetter kom ut, sa vår gamle bestefar at det bare var koselig. Men han syntes synd på gutten, som kunne risikere å være alene resten av livet. Ja for det er jo så få homofile i verden, og det er slettes ikke sikkert han vil klare å finne en i lille Norge. Han er søt og naiv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå