Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har urinveisinfeksjon og går på kur for å bli kvitt det (Begynte på torsdag). De var litt usikker på hvilken behandling jeg skulle få pga symptomene mine, men skulle prøve en og så ringe i morra om jeg ikke var bedre. Jeg merker bedring nå i form av at det nesten ikke svir lenger når jeg tisser og det føles heller ikke ut som at jeg må på do like ofte. Men så har jeg siste døgnet mest sannsynlig hatt litt feber (fryser i hele kroppen og verker litt, sånn type febersmerter). I dag fikk jeg også vondt i korsryggen og det stråler litt ut i sidene. Så da er jeg jo redd for at det har gått videre til nyrene. MEN, jeg har hatt syke barn siste uken som har hatt feber og forkjølelse osv, og tenker at jeg kan jo ha blitt smittet av dem. Kan jeg se det an litt siden svien og det har blitt borte, eller vil man få andre plager om en sånn urinveisinfeksjon utvikler seg? Noen med erfaringer? Anonym poster: 7a64534585a7d1945e073a68f8e226de
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Ingen erfaringer, men ring legen i morgen og forhør deg. Anonym poster: 9c37e8f5dc758097271ab6213f6f4803
Audix78 Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Jeg regner med at siden de var usikre på hva de skulle behandle deg med så sendte de urinprøve til dyrkning? Den burde isåfall være klar i morgen eller tirsdag. Jeg ville kontaktet legen i morgen og forhørt meg. Ikke stas om det blir nyrebekkenbetennelse ut av dette.. Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Takk for svar De sa veldig lite om prøven eller hva de skulle gjøre, kun at det var fullt utslag. Men da får jeg ta å ringe dem Anonym poster: 7a64534585a7d1945e073a68f8e226de
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Da jeg fikk nyrebekkenbetennelse så hadde jeg svie kun ved en tissing, deretter ikke i det hele tatt. Hadde også smerter i korsrygg og lett feber.... før jeg fikk MYE feber veldig plutselig. Den antibiotikaen jeg først fikk virket ikke, tok bare symptomene under kuren, så var det på'an igjen. Da fikk jeg kun smerter i korsryggen, nesten ikke feber og ingen svie. Så jeg ville vært obs, får du mer smerter eller hvis feberen stiger eller du får skjelvinger så ta kontakt med legevakten. Skal ikke spøke med nyrebekkenbetennelse! Feberrystelser ved nyrebekkenbetennelse er gjerne indikasjon på sykehusinnleggelse, så ikke la det gå for langt. De aller fleste uvi er forårsaket av en bestemt bakterie. Dessverre sjanser legene på dette og gir ofte antibiotikaen som tar denne bakterien uten at det er foretatt dyrkningsprøve. Så hvis dere har uvi - be om dyrkningsprøve slik at dere VET at dere får riktig type antibiotika. Måten det gjøres i dag med å teste først er snarveien til resistente bakterier... God bedring Anonym poster: 2f4e12158078972013e95633a16ed23c
Aliena Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Det høres ut som at det kan være nyrebekkenbetennelse, jeg ville ha tatt kontakt med lege.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Oj.. ja, da skjønner jeg jo at det like så godt kan være nyrebekkenbetennelse som noe annet. Skal følge med i forhold til feber og ringe i morra. Anonym poster: 7a64534585a7d1945e073a68f8e226de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå