Gå til innhold

Da har gitt årets julegaver til noen som trenger det..

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Jeg har gitt:

1.000 kr til SOS Barnebyer (i tillegg til det vanlige fadderbidraget).

400 kr. til Unicef

400 kr til Røde Kors

400 kr til Leger uten grenser

400 kr til Arbeidepartiet

Dette er ikke ment som "se hvor flink jeg er", men som "gi litt til noen som trenger det, dere som har mulighet til det"!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

så bra! Jeg gir julegaver fra unicef til de som har alt (les, de voksne)

Gjør det hvert år og syns det er flott:)

Skrevet

Gi gjennom hele året til Plan, WWF, Amnesty og til det lokale krisesenteret.

Skal levere noen julegaver til "Jul med mening", men noe mer ekstra blir det dessverre ikke fra oss i år.

Skrevet

Så flott! Hva bruker arbeiderpartiet pengegaver til?

Skrevet

Viss du gir 500 eller mer, får du skattefradrag - eller er det ikke 500 som er grensa?

Gjest overlord
Skrevet

Valgkamp :)

Gjest overlord
Skrevet

Viss du gir 500 eller mer, får du skattefradrag - eller er det ikke 500 som er grensa?

Det tenkte jeg ikke på, men det utgjør vel ikke rare summen uansett. Men skal huske på det neste gang :)

Skrevet
Valgkamp :)

Ok, da var det flott bortsett fra det.

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Stusset litt over at Arbeiderpartiet stod på listen over årets julegave til noen som trenger det. Men når jeg tenker over det er det jo ganske opplagt, de trenger all den hjelpen de kan få :D

Skrevet

Jeg har sendt et par pakker til noen her inne som trenger det, i tillegg til kirkens nødhjelp og plan..

Anonym poster: a3ef335ae3f7cf3b7d38df2005aec330

Gjest overlord
Skrevet

Stusset litt over at Arbeiderpartiet stod på listen over årets julegave til noen som trenger det. Men når jeg tenker over det er det jo ganske opplagt, de trenger all den hjelpen de kan få :D

Det er forsåvidt en rent egoistisk gave siden jeg blir lei meg bare ved tanken på å få Frp i regjering. Så her er det vel bare å gi mer. Oppfordrer alle andre partifeller om å gjøre det samme :)

Men la ikke dette utvikle seg til en politisk debatt.

Gjest overlord
Skrevet

http://www.dinepenge...-gaver/10024928

Her står det at det er 28% skattelette for gaver over 500. (minst 500 kr pr år. Du må da oppgi personnr. Viss du tar kontakt med organisasjonene du har gitt til, og gir 100 kr til, betaler du altså mindre for disse gavene, samtidig som organisasjonene får mer ;)

Men jeg har gitt til de samme organisasjonene tidligere i år. Vil det da bli "slått sammen"? Jeg har betalt via faktura, så da er jo navnet mitt registrert.

Takk for tips!

Skrevet

Nesten så jeg får lyst å gi penger bare for å få skattelette. :P

Men jeg har egentlig ikke råd... :(

Anonym poster: 11ecf83947f12cc4f9d1bbf962e477df

Skrevet

http://www.dinepenge...-gaver/10024928

Her står det at det er 28% skattelette for gaver over 500. (minst 500 kr pr år. Du må da oppgi personnr. Viss du tar kontakt med organisasjonene du har gitt til, og gir 100 kr til, betaler du altså mindre for disse gavene, samtidig som organisasjonene får mer ;)

Men jeg har gitt til de samme organisasjonene tidligere i år. Vil det da bli "slått sammen"? Jeg har betalt via faktura, så da er jo navnet mitt registrert.

Takk for tips!

Det er 500 for et år, så da får du skattelette. Du kan jo bare ringe å høre, og passe på at de har personnr (de må ha dette for å gi beskjed til skattemyndighetene). Ikke alle organisasjoner er med på ordningen, men mange er det. :)

Skrevet

Fikk skattelette for å ha fadderbarn gjennom Plan, det hadde jeg da jeg ikke studerte. Det er et par år siden jeg sa det opp men det var bare 220 kr i mnd, og det ga da skattelette..

Anonym poster: 397d2136fbc92c49be6f43ca41b89644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...