Gå til innhold

pakkekalender som belønningsystem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste kom hjem fra pappaen og sa de ikke fikk pakke hvis de ikke oppførte seg. Alle ungene hadde hver sin greie de måtte gjøre for å få pakke. Oppføre seg, rydde rommet, rydde bad, osv. Spurte nå hva som skjedde med pakkene de da ikke fikk, og de ble brent opp.... Jeg er helt rystet! Jeg er for belønning for god oppførsel, men det er desember og man skal vel ikke gjøre seg fortjent til en gave i pakkekalenderen når man først har valgt å ha en?? Og brenne opp pakkene?? hva slags signaler sender det?

Anonym poster: c96f2f9d426eacabc3cf982cda2954da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at han bruker pakkekalenderen som straff, og ikke en belønning.

Skrevet

Brenne opp pakkene?? Er det noe i veien med han?? Beklager uttrykket...

Skrevet

Ja, jeg ble helt satt ut... Hvis han må brenne 3 pakker om dagen i ei uke så blir det jo dyrt. Stakkars unger

Skrevet

Nei, dette var ikke greit. For meg så blir det like ille som å måtte gjøre seg fortjent til nattakos eller barne-tv. Julekalender skal liksom være noe som er hyggelig og litt spennende i nedtellinga mot julaften, ikke noe man skal være redd for å miste og bli stresset og lei seg for.

Det å brenne opp gaver synes jeg også virker i overkant dramatisk.

Skrevet

Har fortsatt traumer etter mamma kastet lørdagsgodtet mitt i container etter en krangel.

Anonym poster: 1bb3502d1a053d87a18df2e1574e0cb6

Skrevet

Har fortsatt traumer etter mamma kastet lørdagsgodtet mitt i container etter en krangel.

Anonym poster: 1bb3502d1a053d87a18df2e1574e0cb6

Nettopp. Jeg får vondt i magen av hele greia.

Skrevet

Nå sa hun nettopp at det var litt dumt at de andre ungene hadde sjokoladekalender i tillegg, men ikke hu. Straffes for å ikke være der hver dag? Mannen er jo ikke riktig skrudd sammen??

Skrevet

De får ikke gave den dagen om de ikke klarer å oppføre seg. Har gått fint til nå. Hjelper med noen advarsler.

Skrevet

Nå sa hun nettopp at det var litt dumt at de andre ungene hadde sjokoladekalender i tillegg, men ikke hu. Straffes for å ikke være der hver dag? Mannen er jo ikke riktig skrudd sammen??

Straffes vel ikke. Har hun ikke kalender hjemme hos mor?

Skrevet

Straffes vel ikke. Har hun ikke kalender hjemme hos mor?

Så da er det riktig at hun ikke får?

Skrevet

Har hun sjokoladekalender hjemmme hos mor kan hun ta den med seg. Er det riktig at hun skal få dobbelt opp?

Skrevet

Så du mener det er riktig å brenne gaver i protest for at ungene ikke oppfører seg?

Skrevet
Så du mener det er riktig å brenne gaver i protest for at ungene ikke oppfører seg? Anonym poster: c96f2f9d426eacabc3cf982cda2954da

Jeg? Nei, selvsagt ikke. Her hadde de fått gaven samme med dagens dagen etter.

Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet med å bare ta kalenderen med til far.

Anonym poster: 6d9b6a16a5d69db6aa08561bb85acfcc

Skrevet

Nå var det ikke sjokoladekalenderen som var problemet da. Men at gavene blir brukt som belønning for god oppførsel og at de brennes hvis ikke.

Dere som syns det er greit, får ikke ungene deres gaver på julaften hvis de ikke oppfører seg?

Skrevet

Synes det er helt greit at de lærer av de må oppføre seg for å få kalender,å visst de ikke gjør det så får den konsekvens.

Det jeg selvsagt ikke synes er greit er at han brenner pakkene,det er jo bare helt sykt! :S

Anonym poster: 6d9b6a16a5d69db6aa08561bb85acfcc

Skrevet

Kalenderen er en tradisjon for å telle ned til jul. Det er en gave hver dag, og jeg syns man kan sette litt krav til dem. Julegaver har en annen symbolikk, vi lager ikke dårlig stemning på julaften ved å nekte dem gaver, men gir da andre konsekvenser for dårlig oppførsel.

Skrevet

Ja, som sagt er jeg for belønning! men syns pakkekalenderen er helt feil å bruke til sånt.... Det er så mange andre dager i året å ta av, hvorfor akkurat de dagene? Ja ja, jeg får nå ikke gjort så mye med det jeg, men syns det er feil. Dessuten syns jeg en konsekvens skal komme der og da, ikke dagen etter...

Skrevet
Ja, som sagt er jeg for belønning! men syns pakkekalenderen er helt feil å bruke til sånt.... Det er så mange andre dager i året å ta av, hvorfor akkurat de dagene? Ja ja, jeg får nå ikke gjort så mye med det jeg, men syns det er feil. Dessuten syns jeg en konsekvens skal komme der og da, ikke dagen etter... Anonym poster: c96f2f9d426eacabc3cf982cda2954da

Det er derfor vi har pakkekalenderåpning etter middag.

Skrevet
Ja, som sagt er jeg for belønning! men syns pakkekalenderen er helt feil å bruke til sånt.... Det er så mange andre dager i året å ta av, hvorfor akkurat de dagene? Ja ja, jeg får nå ikke gjort så mye med det jeg, men syns det er feil. Dessuten syns jeg en konsekvens skal komme der og da, ikke dagen etter... Anonym poster: c96f2f9d426eacabc3cf982cda2954da

Det er derfor vi har pakkekalenderåpning etter middag.

Og det har ikke de det gjelder, de har på morningen

Skrevet

Hårreisende oppførsel fra fars side!!!

Pakkekalender er nedtelling til jul, ikke belønningssystem!

Her får ungene pakken sin med en gang de står opp. Det lysner opp dagen selv om de innimellom står opp på feil bein ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...