BikkjeBisk Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 http://www.autismyesterday.com/trailer.html
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Har ikke sett filmen, men jobber med autister, og har opplevd to ganger at autistiske barn klarer å lære seg å være som andre. De har også klart å forklare hvorfor de gjorde tingene de gjorde da de levde i sin egen verden. Anonym poster: 09fe43aa99794e0587137b8027211029
Roselilly Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Får ikke sett det på den maskinen jeg sitter nå, dessverre. Men at det kan være reversibelt hos en del, det er jeg ikke i tvil om. Jobbet med en person tidligere som hadde flere pasienter som ble veldig mye bedre etter total omlegging av kosthold og riktige tilskudd. Jeg tror autisme også kan være en av disse sekkebenevnelsene på like symptomer som kan ha ulike årsaker. Det vil også si at det som fungerer og reverserer symptomer hos en trenger ikke virke hos en annen som har en annen årsakssammenheng. Men det er absolutt interessant at de fleste med diagnosen har et bestemt problem ift tarmfloraen sin. Nyere forskning setter jo også sammenheng mellom tarmflora og psyke/mental funksjon.
BikkjeBisk Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2012 Får ikke sett det på den maskinen jeg sitter nå, dessverre. Men at det kan være reversibelt hos en del, det er jeg ikke i tvil om. Jobbet med en person tidligere som hadde flere pasienter som ble veldig mye bedre etter total omlegging av kosthold og riktige tilskudd. Jeg tror autisme også kan være en av disse sekkebenevnelsene på like symptomer som kan ha ulike årsaker. Det vil også si at det som fungerer og reverserer symptomer hos en trenger ikke virke hos en annen som har en annen årsakssammenheng. Men det er absolutt interessant at de fleste med diagnosen har et bestemt problem ift tarmfloraen sin. Nyere forskning setter jo også sammenheng mellom tarmflora og psyke/mental funksjon. Har også lest en plass om tarmen til autister at det ligger en bakterie som utskiller et spesiellt stoff som videre føres til hjernen som forgifter den. Husker ikke hvor jeg leste det desverre. Hørt om det?
Roselilly Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Får ikke sett det på den maskinen jeg sitter nå, dessverre. Men at det kan være reversibelt hos en del, det er jeg ikke i tvil om. Jobbet med en person tidligere som hadde flere pasienter som ble veldig mye bedre etter total omlegging av kosthold og riktige tilskudd. Jeg tror autisme også kan være en av disse sekkebenevnelsene på like symptomer som kan ha ulike årsaker. Det vil også si at det som fungerer og reverserer symptomer hos en trenger ikke virke hos en annen som har en annen årsakssammenheng. Men det er absolutt interessant at de fleste med diagnosen har et bestemt problem ift tarmfloraen sin. Nyere forskning setter jo også sammenheng mellom tarmflora og psyke/mental funksjon. Har også lest en plass om tarmen til autister at det ligger en bakterie som utskiller et spesiellt stoff som videre føres til hjernen som forgifter den. Husker ikke hvor jeg leste det desverre. Hørt om det? Ja, har også lest det. De har ofte lekk tarm syndrom i tillegg og blir forgiftet av oppblomstring av feil bakterier i tarmsystemet. Husker heller ikke i farta linker. Magasinet Vitenskap og Fornuft hadde en lengre artikkel i løpet av siste året om dette og lignende problemer. Der var det mange linker man kunne følge videre. Og så er det kommet flere nye studier de siste par årene som bygger opp under dette.
samu Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 har hørt at glutenfri diett oxo hjelper mennesker med ADHD.
Roselilly Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 har hørt at glutenfri diett oxo hjelper mennesker med ADHD. Ja, mange av de med autisme eller adhd har proteinintoleranser, og da kan de bli bedre eller bra om de fjerner disse proteinene fra kostholdet sitt
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Man får diagnosen autisme på grunn av visse "symptomer", men en del av disse kan man også få om man har visse mat allergier også videre. Derfor blir nok en del feilaktig diagnostisert med autisme. Dette gjelder spesielt barn som ikke har vist symptomer fra fødsel av men det har kommet i 2-3 årsalderen. For disse barna som det viser seg faktisk har en type allergi/intoleranse mot visse matvarer ha all verdens nytte av en diett som ikke innholdet disse stoffene de ikke tåler. Jeg har selv et autisme barn og har jobbet mye med tunge autister. Datteren min har vært klar autist fra starten altså mistanken kom når hun enda var spebarn og vi har prøvd dietten i en lang periode uten at det gjorde annet en å gjøre pengeboka enda lettere. For det er en dyr diett å holde. Men jeg tror nok det er lurt å ta steget å prøve for hvem er vel ikke villig til å teste ut om noe så enkelt kan betraktelig bedre barnets livssituasjon og læringsprosess. Jeg har lest det meste jeg har kommet over om autisme i de siste årene og kan ikke si at jeg noen gang har hørt noe om at tarmen utskiller noe spesielt hos autister. Man skulle jo tro at om de hadde oppdaget det så ville det være veldig enkelt idag å sette en diagnose siden de da ville ha fysiske funn de kunne teste etter. Ikke har jeg heller noen gang hørt noe slikt nevnt fra noen av de instanser som har med mitt barn å gjøre Anonym poster: 3e45e3b196e97e2e986655923bfae335
Appelsinpiken Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 har en i familien som er autist, og vet at kosthold absolutt er en viktig faktor. Etter å ha prøvd seg frem med å ta ut forskjellig fra maten kom de til at et kosthold uten melk og gluten. Gutten gikk fra omtrent ikke ha språk og tegn-til-tale til å utvikle et ordforråd og et taleapråk omtrent over natten. Utviklingen var iallefall lynkjapp. Han er fortsatt autist, men tror ikke han hadde kunnet så mye som han gjør idag uten dietten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå