Gå til innhold

Smørbukkarameller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjempegod oppskrift på smørbukkrameller, men hvordan oppbevare dem best? Til nå har jeg pakket hver karamell inn i bakepapir, men det tar lang tid og ikke blir det særlig pent heller. Noen som har et godt tips for en enklere og kansje penere måte å gjøre det på?

Anonym poster: ca5e8389b237526a88c270afc731ea75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha den oppskriften :-) Ellers dårlig med tips herfra. Foliepapir? går det an å bruke det?

Skrevet

Jeg tar også gjerne imot oppskriften hvis du deler ... Stemmer også for folie å pakke de inn i. Evt konfektformer.

Skrevet

Hva har Panduro?

Anonym poster: ca5e8389b237526a88c270afc731ea75

Skrevet

Celofan eller sånn plastik. Karamellene er sikkert seige, så folie kan være vanskelig å få av hel igjen. Oppbevar dem i kjøleskap eller kjølig sted. :)

Skrevet

Jeg drysset melis på karamellene og la dem i boks i kjøleskapet :) funker bra nok.

Skrevet

Panduro er forresten en hobbybutikk. Ganske dyrt der. Kan fint bruke celofan fra blomsterbutikk :) eller stekefolie :)

Skrevet

Jeg pakker de inn i cellofan, går sånn høvelig greit. Men man kan bruke aluminiumsfolie også.

Her er oppskriften jeg bruker:

Myke fløtekarameller:

100 gram smør

2 dl fløte

100 gram sukker

1 dl lys sirup

1 ts vaniljesukker

Ha smør og sukker i en kjele, når det smelter har du i resten. Rør rundt i 10-15 min mens det fosskoker. Bruker min største plate på komfyren og har den på 2 - 2 1/2 (den går til 3).

Hell det i en brødform eller lignende med bakepapir i bunnen. La det avkjøle noen timer. Kutt opp karameller med en stor god kniv:) Nam!

Anonym poster: 95601cea1c9778a89df5de7bc19ba5f8

Skrevet

Jeg bruker ha mine i konfektformer. Mener jeg kjøpte noen på Meny sist. Og så har jeg de lagvis med bakepapir mellom i en boks i kjøleskapet.

Anonym poster: fec71b25fe6b0b33a824bd080d910277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...