Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Svigermor setter hvert år av en viss sum penger hun bruker på julegaver. Der er i og for seg helt greit. Men hun prøver å kjøpe flest mulig gaver for disse pengene. Altså, hver av barnebarna får mange gaver, og siden hun kjøper mange er de ikke bestandig av like god kvalitet. Jeg har full forståelse for at hun syns det er gøy å gi barnebarna mange gaver til jul, men når disse lekene går i stykker med en gang blir de også fryktelig lei seg. Har lyst på en pen måte å si at 1-2 litt større gave® av litt bedre kvalitet vil være mye bedre. Hvordan si det på en pen måte? Anonym poster: 19e36191cfbeb0e02d6aeb781a76bf5d
Gjest Miryks Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Bare si at barna får så mye fra før at det blir lettere å holde det ryddig på barnerommet om hun begrenser antallet på gaver litt (o:
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Bare si at barna får så mye fra før at det blir lettere å holde det ryddig på barnerommet om hun begrenser antallet på gaver litt (o: Fantastisk god ide. Tusen takk :-) Anonym poster: 19e36191cfbeb0e02d6aeb781a76bf5d
ma(G)ma med to små :) Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Jeg føler at det blir litt opp til farmor hvordan hun ønsker å bruke disse pengene. Men dere kan kanskje komme med noen tips til hva barna ønsker seg? Eller få mannen din til å hinte forsiktig om at barna blir lei seg når gavene blir ødelagte? Jeg forstår deg godt, jeg hadde ikke ønsket masse "sarv" inn i hus jeg heller, men jeg tror nok ikke at jeg hadde sagt noe på det, altså...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Skulle til å sk det samme.. Vi har litt det samme "problemet". Vi hat snart ikke plass til mere leker på rommet og har fint måtte spurt besteforeldre om å begrense seg litt. Ikke fordi vi er utakknemlig, men fordi vi har ikke plass til all verdens leker mer og hun blir storfornøyd med et par stykker. Så får hun andre praktiske ting i tillegg. Bare å si det på en fin måte, så går det sikkert helt fint
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Hadde noe av det samme problemet da eldste var liten. Oldemoren kjøpte 10-20 pakker av dårlig kvalitet. Hadde ikk hjerte til å si ifa. dama var jo stolt over alle pakkene hun ha bort. Det løste seg dessverre av seg selv :-( Med yngste hadde jeg en annen problemstilling, ny svigerfamilie. Ungene her har knøtt små barnerom som alltid er til bristepunktet av stappet selv om man rydder og kaster. For et par tre år siden overhørte jeg svigerfar si til min mann at dem hadde tenkt å kjøpe snekkerbenk til jr. som da var 4 år. Jeg fikk full panikk og forklarte etter beste evne at det ikke var plass hverken på rommet eller i stua. DET hadde ikke svigers tenkt på, så da fant dem på noe annet. Nå spør dem hva ungene ønsker seg så får dem tips evt. vi får penger (om dem ikke vet hva det er jeg snakker om) så kjøper vi det for dem. Anonym poster: f8fc3f93f320cf0c2efa08c884b7ee07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå