Gå til innhold

Invitert på middag hos svigers....igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringer hver søndag å inviterer, og det er jo egentlig kjempehyggelig.

Men hver gang er det tunge kokte kjøttretter - fårikål er en gjenganger. Og jeg er seriøst ikke så særlig begeistret for sånn mat.

Blæh....... jeg ville ha fisk idag jeg.

I-landsproblemer lenge leve! Men hyggelig selskap da... :)

Anonym poster: 3318f192bec521807c0b5ff203fffb06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det. Jeg er heller ikke så glad i typiske tradisjonelle søndagsretter, gjerne med dessert og kake etterpå. Jeg blir helt slapp, mett og sulten om en annen av den type mat. Men svigersene mine har dessverre ikke så god peiling på kosthold. De tror gammeldags bondekost med mye melk, brød, grøt, poteter, rotgrønnsaker og bakverk er sunnheten selv.

Gjest peacock
Skrevet

Hva med å invitere de til dere annen hvergang da? Høres ut som om du er litt utakknemlig synes jeg,...

Skrevet

Hva med å invitere de til dere annen hvergang da? Høres ut som om du er litt utakknemlig synes jeg,...

Er egentlig enig, men skjønner at det blir kjedelig om de spiser det samme ganske ofte :/

Ville blitt glad om vi ble invitert oftere bort til svigers, men..

Skrevet

Ikke for å være kjip...men du skulle bare visst hvor heldig du er som har familie som ber på søndagsmiddag:) Ikke alle har det altså og jeg skal love deg at det er et savn!

Igjen, det var ikke meningen å være kjip altså:)

Skrevet

Jeg er oppvokst med famliemiddager hver søndag. Utrolig koselig. Hver søndagkveld kom mine besteforeldre på kveldsmat, snakk om gode minner. Skulle mer enn gjerne hatt de søndagene tilbake.

Man ser ikke det gode når man har det. OG om du føler du blir for stappe og mett..vel. spis litt mindre da vel, og du MÅ ike spise to kakestykker og forsyne deg mye av dessert. Lite er ofte like godt.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Når svigers inviterer på middag, er jeg overlykkelig for å slippe lage middag selv. Nå blir det vel bare bondekost en dag i uka da, du greier vel det?

Skrevet

Hadde også vært overlykkelig hvis vi ble invitert på middag en søndag (eller hvilken som helst annen dag). Men hver søndag blir kanskje litt ofte. Du får sende mann og barn idag å si at du har deg så travelt nå når det nærmer seg jul :-)

Skrevet

De er her å spiser også av og til, men ikke på søndager. Og ja, vet jeg høres utakknemlig ut. Jeg er ikke det! Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre jeg :) Bare ikke så glad i fårikål! Men jeg spiser det selvsagt uten så mye som å rynke på nasa.

Gjest peacock
Skrevet

De er her å spiser også av og til, men ikke på søndager. Og ja, vet jeg høres utakknemlig ut. Jeg er ikke det! Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre jeg :) Bare ikke så glad i fårikål! Men jeg spiser det selvsagt uten så mye som å rynke på nasa.

Hehe, du får rose svigermor når hun lager noe annet enn fårikål, kanskje hun tar hintet etterhvert og prøver å gleder svigerdatteren sin med noe hun liker?

Skrevet

Hadde blitt sprø hvis jeg "måtte" på søndagsmiddag hver helg. Elsker søndager hjemme, bare oss og ingen planer:)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns faktisk at man må få lov til å komme med små hjertesukk uten å bli beskyldt for å være utakknemlig.

Jeg skjønner godt at det blir litt slitsomt å stadig få servert mat man ikke er så glad i. Det må man få lov til å si selv om man setter pris på tanken bak.

Jeg hadde nok også smilt tappert og forsynt meg litt forsiktig :) Bondekost en dag i uken tåler de fleste :)

Og så varmer det å se at du tross alt setter pris på svigerforeldrene dine, siden mine svigerforeldre aldri tar kontakt og vi er på middag der max en gang i året (i julen).

Skrevet

Hadde nok blitt overlykkelig, jeg. Men mine svigers bor ikke her, så det er sjelden vi spiser sammen.

Sånne middager; fårikål, småsteik i brunsaus, svinekam ol med grønnsaker og potet, det savner jeg. Minner meg om søndager hos mine besteforeldre. Kjenner lukta av hjemmelaget brunsaus bare jeg tenker på det :)

I dag er det pinnekjøtt hos mine foreldre. Håper gubben setter pris på det, han har ikke sagt noe iallfall :)

Skrevet

Her blir vi også invitert ofte til svigers.. Og jeg synes det er kjempedeilig å slippe å tenke på middag. De gangene det blir for ofte, sier vi bare nei takk og sier vi har planlagt annen middag i dag vi vil ha. Så passer vi på å av og til komme de i forkjøpet og be de til oss.

Du får servere litt lette retter om du ber de til deg da, så kan det jo hende svigermor blir inspirert og vil ha oppskrifter med deg ;) det har svigermor bynt med her når jeg ber de på middag.. Og jeg må kaste meg på at du virker litt utakknemlig. Det er lov å si høflig nei, så det er ikke store problemet du har ;)

Skrevet

Samme her, er skikkelig lei av det svigers serverer! De serverer en av tre; det er jegergryte med kjøttdeig, koteletter eller kjøttboller i frikasesaus. Dessert er alltid kake med nøttebunn. Sist fikk vi dessert som hun sa fra før vi serverte oss at vi sikkert ikke likte det. Og guess what; det gjorde vi ikke, vi sa nemlig fra om det sist vi fikk det!

De er også slik at de bruker opp alt. De sparer på den miste matrest, fryser det og hiver i jegergryten! En gang vi spiste frokost der var pålegget tørket i kantene, røkelaksen mørk og tørr, eggerøren var belegg på. Fant ut det var rester fra klubbmøtet to dager tidligere.

Jeg er kanskje et utakknemlig beist.. men fytti!

Anonym poster: f3e428f33b5fa12e63a8a631621b1c41

Skrevet

Jeg spiser ikke mat jeg ikke liker jeg. Har heldigvis svigerforeldre som tar hensyn til hva vi liker (men uheldigvis bor de ikke i nærheten, så blir middag bare noen ganger i året, ikke hver uke).

Jeg trenger ikke så mye variasjon, kunne godt spiste det samme hver søndag bare det var sunt og godt. Nå liker jeg fårikål, men det hjelper jo ikke deg når du ikke liker det.

På den annen side hadde jeg IKKE orket å måtte spise hos svigers, eller egen foreldre, hver eneste søndag - angst!

Anonym poster: 6c68527d3e7097cefc667c2ce2fce0cc

Skrevet

Hva med å være voksen nok til å si i fra at dere skal være hjemme å spise den søndagen enn å sitte å syte å klage til oss her inne......

Anonym poster: 84d49f3e73b9e7b5a2f56c8bba0f2e6e

Skrevet

Vi er på søndagsmiddag hos mine foreldre hver søndag, tradisjonell søndagsmiddag. Er glad jeg slipper å lage middag, jeg. Men, så er jeg glad i sånn mat og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...