Gå til innhold

Når jeg blir bestemor

Anbefalte innlegg

Gjest cunning stunts
Skrevet

Når jeg blir bestemor skal jeg gjøre nitti prosent av det mine foreldre gjør, og ti prosent av det de andre besteforeldrene gjør. Fremfor alt skal jeg la være å behandle mine barnebarn som mine personlige dresserte aper.

Videoannonse
Annonse
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Når jeg blir bestemor skal jeg bare kose og skjemme bort og nyte "livets dessert" og blir avkommene sutrete/vanskelige er det raka vegen tilbake til mor eller far.

Så skal jeg ta de med på masse moro jeg gjorde i min barndom, siden de mest sannsynlig kun vil kjøre rund ti flyvende biler og knapt nok vite hva natur er.

Skrevet

Når jeg blir bestemor skal jeg gjøre som mine barns. Litt som min mamma og litt som svigermor. Og lande et sted i midten, som meg. Ikke planlegge like mye i detalj som min mamma, men ikke bare la humla suse som svigermor. Planlegge ting, og så ta det litt på sparket, altså;-)

Men være oppmerksom, inkluderende, deltakende og engasjert som dem begge.

Og ingen apedressur. Det funker ikke.

Gjest pupp and go
Skrevet

Åh, det var langt fram i tid, kjenner jeg. Håper jeg kommer til å gi barnebarna følelsen av at "alt ordner seg" når jeg kommer så langt. Jeg merker at jeg kommer litt til kort når ungene sliter med sine sosiale relasjoner (intriger osv), innen den tid håper jeg at jeg kan inspirere til å drite i hvem andre mener at du skal være.

Skrevet

Jeg skal bare kose og lære dem å strikke og være tjukk og god.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Tjukk ja! mm nam det skal jeg også være! Jeg skal spise alt jeg baker med god samvittighet! =)

Skrevet

Jeg vil bli som tante Farmor, og ha verdens beste vafler. Eller noe annet bakverk. Som ungene kun forbinder med meg og sier ååååh, jeg savner bestemor sine vafler!

Stemmer forøvrig for heftig bortskjemming, et alltid vennlig øre for problemer, og for å sende de hjem til "rehab" etter en uke hos a bæssmor på gården ;)

Og ja, rund skal jeg også være! Bestemor er rund i kantene - på alle vis ;)

Skrevet

Når jeg blir bestemor skal jeg gjøre nitti prosent av det mine foreldre gjør, og ti prosent av det de andre besteforeldrene gjør. Fremfor alt skal jeg la være å behandle mine barnebarn som mine personlige dresserte aper.

Hvis besteforeldrene behandler unga dine som dresserte aper; Hva er det egentlig de tror at du er? Eller sønnen sin? Har de misforstått ett og annet innen evolusjonslære? Jeg hadde blitt dødelig fornærmet og sagt: "Oæhæhæhæh", og det uten å spørre om lov først!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Hvis besteforeldrene behandler unga dine som dresserte aper; Hva er det egentlig de tror at du er? Eller sønnen sin? Har de misforstått ett og annet innen evolusjonslære? Jeg hadde blitt dødelig fornærmet og sagt: "Oæhæhæhæh", og det uten å spørre om lov først!

Det har blitt oæhæhæhet endel opp gjennom årene, kan man si, hvilket har samme effekt som å slippe en skikkelig råtten smyger på Enkefru Knaaabenschøns soiree, nemlig patetisk angstbiteri og særdeles flakkende mistenksomt engstelige blikk og sammenknepne rektum (rekta?) og generelt ubehag for alle unntatt smygerens rette mor. Så ja, det funker.
Skrevet

Det har blitt oæhæhæhet endel opp gjennom årene, kan man si, hvilket har samme effekt som å slippe en skikkelig råtten smyger på Enkefru Knaaabenschøns soiree, nemlig patetisk angstbiteri og særdeles flakkende mistenksomt engstelige blikk og sammenknepne rektum (rekta?) og generelt ubehag for alle unntatt smygerens rette mor. Så ja, det funker.

Slitsomt. Besteforeldrene her er for det meste greie, selv om det ene settet er litt for uptighte og venter litt for mye av unga, og det andre settet er litt for slepphendte.

Skrevet

Når jeg blir bestemor, tenker jeg i hovedsak at jeg skal være en slik som mine ungers mormor. Bortsett fra at hun veier under 50 kilo og ikke tør å ake fort i akebakkene eller la ungene sykle så fort de tør. Aller mest håper jeg å bli bestemor før jeg trenger gåstol og hjelp til å puste. De yngste mine er nemlig født ganske sent i mitt liv, så jeg håper de er tidligere ute. Ikke veeelig tidlig ute, men tidligere enn meg.

Jeg ønsker å by på god tid, masse oppmerksomhet, ubetinget kjærlighet og gode opplevelser.

Skrevet

Hver gang jeg leser overskriften tror jeg det står at du skal bli bestemor :P

Ellers synes jeg Julie sa det så fint; Jeg skal nyte livets dessert :D

Gjest cunning stunts
Skrevet

Nei heldigvis ikke. Hadde begrunnet angst for denslags for noen år siden men det gikk bra, jeg håper det tar minst åtte år før det er aktuelt...
Skrevet
Nei heldigvis ikke. Hadde begrunnet angst for denslags for noen år siden men det gikk bra, jeg håper det tar minst åtte år før det er aktuelt...

He he, godt det gikk bra den gang da :D

Jeg har heldigvis mange år igjen før angsten for å bli bestemor truer meg, men med dagens utvikling på ungdommens seksualliv så kan jeg jo bare ha 12 år igjen å gå på.... Who knows ^_^

Gjest cunning stunts
Skrevet

He he, godt det gikk bra den gang da :D

Jeg har heldigvis mange år igjen før angsten for å bli bestemor truer meg, men med dagens utvikling på ungdommens seksualliv så kan jeg jo bare ha 12 år igjen å gå på.... Who knows ^_^

Det er i alle fall illusorisk å tro at man venter til man er seksten når man er to kåte fjortenåringer.
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Hvem vet intimnissemor, mulig du er bestemor allerede nestjul ;)

Hem vet, hjelper lite å knipe rektum (rekta?) da gitt ;)

Skrevet

Når jeg blir bestemor skal jeg være som mor var. Trygg,god og bare hyggelig.

*savner*

Mamma har av en eller annen grunn gått i stikk motsatt retning og blitt alt hun har klaget på at bestemor (hennes svigermor) gjorde mot henne. Og i tilegg så mener hun at jeg låner mine barn av henne. Veldig spesielt, men man kan jo håpe at det går over når hun går av med pensjon....

Skrevet

Jeg tror mitt forbilde på den fronten er min egen farfar! Ikke noe spesielt han gjorde eller sa, men han var i grunnen bare veldig tilstede, og fikk meg til å føle meg som den viktigste personen i livet hans <3

Gjest cunning stunts
Skrevet

Gaaaahhh, men jeg håper og ber, det er stille på damefronten akkurat nå i hvert fall, det kan godt vare en stund til....
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Gaaaahhh, men jeg håper og ber, det er stille på damefronten akkurat nå i hvert fall, det kan godt vare en stund til....

Han vet vel hvordan barn blir til så det går nok bra om han er flink =)

Huff jeg håper Mille venter litt lenger enn meg med å lage barnebarn til meg. Flott å være ung mor altså, men litt deilig å være ferdig med utdanning, lappen og slikt først =)

Skal be litt for deg jeg også ;)

Skrevet

Når je blir bestemor skla jeg bo i ett varmere land slik at bestebarna har lyst og komme på besøk, og det skal være klare grenser men ikke for mye og jeg skal ikke overkjøre foreldrene (slik som ett par av besteforeldrene i min fam gjør allerede)

Ellers så skal jeg være kul bestemor!

Skrevet (endret)

Når jeg blir bestemor så skal jeg behandle alle barnebarna likt og ikke stille opp 90 % for min eldstes barn og 10 % for min yngstes barn slik som min egen mor holder på.

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...