Gå til innhold

Hva kaller ungene deres besteforeldrene for?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Usikker på hva som er " finest og mest koselig" av farmor/ farfar, bestemor/ bestefar osv.

Kanskje la besteforeldrene sjøl få velge hva de vil bli kalt.....?

Hva har dere gjort? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma er mormor, pappa er morfar (jr er ikke sikker på om han lever hele året, men det er en annen sak) Farmor og bestefar på andre siden. Dette bestemte de selv.

Skrevet

Våre besteforeldre fikk bestemme selv. De heter mormor og morfar og bestefar og bestemor.

Anonym poster: f62af9881e15abf27afa81465fc5739e

Skrevet

de har bestemt selv, så her har vi bestemor og bestefar, besta og besten og besten navn.

Skrevet

Mormor og Morfar, Grandpa, Grandma og Grandma. Begge de engelske insisterte på å være Grandma, noe som fører til at den ene har fått en forkortelse av navnet sitt hengt på.

Anonym poster: 3692cdaed88d461405b70de5b758700a

Skrevet

Mormor og morfar har fått kallenavn. Det bare ble slik, nå går for disse navnene andre steder også får de syns det er så morsomt. Alle på jobben til min far sier det barnebarna kaller han, så han sliter litt når han skal skrive navnet sitt nå. For haner så vant til at veldig mange ikke bruker navnet hans.

Farmor og farfar blir som oftes kaldt med navna deres, men det er farmor og farfar som evt blir brukt litt.

Bestemor og bestefar kalles min nye manns foreldre. Bestefar har veldig mange barn og barnebarn så av enkelthets skyld så har det blitt bestefar for det kan både barna til døttrene og sønnene hans.

Anonym poster: 92d6df525fdfd7bc47e41837009ebb77

Skrevet

Mommo og offa. Fafa og famo. (Han er bare 1 år, blir nok å si det rett når han blir eldre) besten og besta er ene paret med oldeforeldre, de er så unge og han har merket at vi kaller dem det, så de ble besta og besten for han også ;-)

Anonym poster: 153f7a1f8feba1d0afa3cca9b98dcf6a

Skrevet

Hun veksler mellom mormor og bestemor (min mamma). Så er det morfar, besta (pappa sin samboer), oldemormor (min mormor) og farmor (min farmor).

Litt komplisert, men hun holder styr på dette selv :)

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Mormor og moffa (min mamma og stefar)

Bestefar og besta ( min pappa og stefar)

Farmor (moren til bf) hun vil egentlig kalle seg bestemor, men siden hun kun har gutter blir hun jo aldri annet enn farmor og min pappa har sønne tog døtre så han blir sikkert både morfar og farfar og da er bestefar en grei betegnelse alle kan bruke så blir det ikke forvirring:)

Skrevet

Vi har mormor, og to ganger bestemor og bestefar. Pleier å legge til navn etter bestemor og bestefar, for å holde styr på hvem av dem vi snakker om.

Skrevet

Her er det mommo og beste. Min manns foreldre var bestemor og bestefar, men de er døde.

Anonym poster: cba4942df851ff97c470240cc20f9a12

Skrevet

Mine foreldre skal være mormor og morfar.

Min samboer sine foreldre er skilt. Jeg vet at hans mor vil være bestemor, men vet ikke hva hans far vil være ennå. (fortsatt 3-4 mnd til baby kommer da)

Begge foreldrene har funnet seg nye samboere nå, er det vanlig at dem også får navn?

Jeg har hørt snakk om at svigermor sin samboer også gjerne vil bli kalt bestefar, men synes selv det er litt rart. Tror ikke jeg kommer til å protestere hvis det blir sånn, man må jo velge sine kamper, men hva synes folk her inne????

Anonym poster: 15774dbaf1a564da77afa63145737714

Skrevet

Mommo er mormor (mannen hennes sier vi bare navnet til, selv om mamma vil ha skal bli kalt morfar) morfar, farmor og farfar. Oldefar og Oldebeste

Skrevet

Mine foreldre kalles for "Bæsse" og "Bæsse-Inger"

Svigerforeldrene mine heter bestemor og bestefar :)

Skrevet

Mormor, bestefar-navn, bestemor, beste-navn, bestemor-navn og bestefar-navn. Begge foreldrepar er skilt og to av de har partnere de har vært sammen med i mange år så blir endel besteforeldre. De har fått valgt selv hva de vil kalles.

Anonym poster: c0847e9a3d95bde7936082bf2b2cff70

Skrevet

bestefar til våre unger er bestemors nye mann, og dette er en tittel han virkelig fortjener og lever opp til. Så om han vil fungere som en bestefar i hverdagen, synes jeg han fortener å hete bestefar også :)

Skrevet

Mamma ba pent om å få slippe å bli kalt mormor da hun har dårlige følelser knyttet til sin egen mormor, så mine foreldre er bestemor og bestefar :) Mannens er farmor og farfar :)

Skrevet

Mamma og pappa ville være bestemor og bestefar.

Svigers er mor og far.

Min mann har ei søster med 3 barn, så da ble det naturlig at barnebarn nr. 4 også sier mor og far :-)

Skrevet

Dei fekk velge sjølv,

Mommo - mamma

Bestefar - pappa

Besten - svigerfar

Besta - svigermor

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ser det er svært få som bruker farmor/farfar. Er det liksom ikke like bra lenger? Vi bruker det heller ikke, fa svigermor ville være mormor, så her har vi mormor og besse, og bestefar og mammamamma. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet (endret)

Siden eldste ikke klarte å si mormor ble det et kallenavn som har hengt ved siden. Så nå kaller vi mamma for det alle sammen:)

Også er det bestemor og bestefar til de 2 andre

Endret av Sekretøsa
Skrevet

Mormor er besta.

Farmor var mor. Død desverre

Farfar er far

Morfar er ingenting da ungene ser han alt for sjeldent. Fremmed

Skrevet

Mine svigerforeldre er bestemor og bestefar, det er det eneste som brukes der de er fra. Mine foreldre er mormor og morfar, siden de helst ville ha eget "navn".

Anonym poster: 30911a394821c731a1c7f5062f0915fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...