Gå til innhold

Dersom du hadde kjennskap til et drap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et drept menneske, der det ble konkludert med at det var selvmord.

Men du visste at det egentlig var drap. Og at drapsmannen var noen du var veldig glad i.

Hadde du klart å holde kjeft. tror du?

Anonym poster: 0311986e4a6df716238456dac92108f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg kunne ha holdt tyst om noe slikt. Jeg skal først og fremst kunne leve med meg selv og min samvittighet, og det tror jeg ikke at jeg kunne klart om jeg ikke sa noe

Skrevet

Nei. Uansett hvor glad jeg var i personen, om det så var min egen mann eller sønn, så hadde jeg aldri kunnet bære på en sånn hemmelighet.

Skrevet

Om det var assistert selvmord så hadde jeg holdt kjeft.

Skrevet

Jeg kjenner en som drepte et menneske for over 20 år siden, men ikke har innrømmet det eller blitt tatt for det. Kommer aldri til å si til vedkommende at jeg vet det, for det kan ødelegge nye liv nå så lenge etterpå.

Anonym poster: 0bd5eb993055b79c78610caf1bda5f9d

Skrevet

Ville kommet helt an på grunnen til drapet. Noen fortjener å dø. Hadde noen drept en person som hadde voldtatt dem, eller misbrukt et barn eller lignende, så hadde jeg holdt tett. Hadde vedkommende drept for egen vinning hadde jeg nok derimot hatt store problemer med det.

Anonym poster: f97bfa7911248ce4e487b7c1243e2f81

Skrevet

Holdt kjeft ja. Vel fortjent!

Anonym poster: 0bd5eb993055b79c78610caf1bda5f9d

Skrevet

Hadde ikke sagt noe i den situasjonen du beskriver.

Ikke fordi det er rett av mannen å ha drept et annet menneske, men fordi omstendighetene nok har gjort han så gal at han ikke har tenkt klart. Han ville kanskje ikke fått no særlig straff uansett, og ville heller kun bidratt til at flere liv ble ødelagt.

Mannen har mest sannsynlig reddet flere barn med det han har gjort.

Anonym poster: b7a9e04f862556bda7b6cd452a59534b

Skrevet

Ville kommet helt an på grunnen til drapet. Noen fortjener å dø. Hadde noen drept en person som hadde voldtatt dem, eller misbrukt et barn eller lignende, så hadde jeg holdt tett. Hadde vedkommende drept for egen vinning hadde jeg nok derimot hatt store problemer med det.

Noen fortjener å dø? Så du synes det er greit med drap bare man (tror?) man har god nok grunn?

Anonym poster: 42b70c134668e255b0c3718ca31af2e3

Skrevet

hadde ikke sagt det til noen...

vet ikke hve jeg selv hadde gjodt jeg, om noen hadde missbrukt mine barn.....

Skrevet

Hvordan vet du at han du kjenner faktisk har begått et drap? Og hvordan vet du at den drepte var pedofil som hadde misbrukt hans barn?

Skrevet

Jepp. Og her viser det seg jo at saken HI snakker om er akkurat et sånt scenario jeg skisserte, der en far har drept overgriperen til sitt barn. Hadde lett gjort det samme om noen hadde misbrukt mitt barn seksuellt og jeg trodde jeg kunne slippe unna straff. Lett. Og hadde mannen min drept vedkommende hadde jeg hjulpet ham å skjule bevis og sånn.

Skrevet

(kommentaren over var til #12)

Skrevet

Hva om det du tror du vet, faktisk ikke stemmer..?

Skrevet

Hadde holdt kjeft, hva skal verden med alle disse overgriperne, skulle vært sendt ut på planken hele bunten..

Anonym poster: 9b723e0ba66c5f0b962bef457691d154

Skrevet

Noen fortjener å dø? Så du synes det er greit med drap bare man (tror?) man har god nok grunn?

Gjort er gjort, spist er spist ... Mor og far til den drepte er lei seg, resten av samfunnet lettede.. Inkludert de barna som nå ikke blir pult fordi han er død, og ikke sluppet unna dom ..

Anonym poster: a29212e397793d1dc9e168370e927fd0

Skrevet

Hadde noen seksuelt misbrukt mitt barn, og jeg hadde fått sjansen til å drepe vedkommende, så kunne jeg gjort det. Kunne sittet i fengsel for det og .. Hadde mannen min gjort det, hadde jeg vært stolt av mannen min.

Skrevet

Dette hadde jeg lett holdt for meg selv. Man kan si hva man vil om menneskeverd og hva som er etisk riktig, men enkelte problemstillinger utfordrer disse tankene - og det skal de gjøre. Man kan ikke si på generell basis at mennesker ikke skal drepe eller at alle fortjener å leve. Hvis det her er snakk om en overgriper som har gjort flere overgrep og sannsynligvis ville gjort flere, har jo mange andre blitt reddet fra å få livene sine ødelagt av ham. Helt riktig i mine øyne.

Dessuten er vel denne saken forelda, dersom det er 20 år siden...? Ville jo bare ødelagt mer for den stakkars familien det er snakk om, hvis HI hadde gått til politiet.

Skrevet

Hadde lett holdt kjeft.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hm, jeg ser ikke innlegget der hi forklarer nærmere? Skjer ofte her inne, at jeg ikke får se alle innleggene, bare skjønner det ut fra hva andre skriver. Flere?

Skrevet

Det er endel innlegg som har forsvunnet, ja:)

Skrevet

Hi, her. Jeg ser heller ikke mitt innlegg nr. 2 lenger. Merkelig.

Jeg skrev bare at:

Tillegsopplysning: mannen som ble drept var pedofil overgriper, og drapsmannen offerets far.

(ser ikke helt hva som er sletteverdig med det, men opplys meg gjerne)

Skrevet

Og for de som evt. måtte lure, så er dette selvsagt helt hypotetisk. Dersom jeg virkelig hadde hatt kjennskap til et drap, så tror jeg nok ikke jeg hadde lagt ut info om det på et offentlig babyforum;)

hi, igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...