Gå til innhold

Lykke til til alle som streber mot en perfekt jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

...en hilsen fra meg som ikke fikser å lese alle fine statusoppdateringer på facebook. Alle flotte hjemmelagede kalendere, julepynt og julebord. Alt som er så perfekt og harmonisk. Alt man finner på med ungene, juleverksted og julebakst annehver dag. Jul jul og atter jul, hjemme og i barnehage og på tv og aviser. Det blir for mye for meg. Ungene blir jo helt forskrudd, det er alle veier. Det var ikke sånn før, faktisk. Jeg sliter med ikke å bli påvirket, alle andre gjør jo en hel masse. Jeg har ikke penger til denne galoppen, tenker at det er massehysteri av en annen dimensjon. Ting og ting og atter ting. Har vært i teater i dag, det koster jo faktisk skjorta men ALLE andre gjør det jo. Jeg sitter igjen med en ekkel følelse, jeg vil jo at ungene skal ha det godt inni seg og glede seg over familie og julaften, men det tar jo helt av i forkant. Syns det er utrolig synd. Vi lever i et overflodssamfunn, ute av proporsjoner. Men man må jo bare henge med. Eller må man..? Tror jeg skal prøve å hoppe litt av og snakke med ungene heller. Er alene og her er det ikke alltid så lett, og ekstra stress når vi er inne i denne tiden der kjernefamilien er så viktig. Kjenner på utilstrekkelighet, men det er jo i bunn og grunn bare på grunn av denne voldsomme fokuseringen på det materialistiske og sosiale. Bare et lite hjertesukk:)

Anonym poster: 759ff9525217ea9b2c3f715b39a63a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare si en ting: Du er tydeligvis ikke venn med meg på Facebook :D

God jul!

Skrevet

He he, mente ikke bare på facebook men generelt. God jul til deg og:))

HI

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Norge har fått et overflodssamfunn og de som ikke greier å henge med faller enda lenger bak og det sosiale skillet blir mer synlig og større. Bare husk at all den idylliseringen du ser på facebook og alle andre steder bare er glanssiden, det er også en bakside i alles liv som ikke blir postet på facebook. Alle har sitt. Jeg har tenkt mye på dette selv i det siste, hvordan samfunnet utvikler seg. Jeg er så heldig at jeg har "kjernefamilien" og nok penger, likevel er jeg enig med deg i mye av det du skriver.

Anonym poster: 8e4aabd696375f3b5754a5a12ee0c850

Skrevet

Synes det er koselig med juleforberedelser jeg. Og takke meg til de som har koselige glade facebook oppdateringer, foran de som sutrer og klager og alltid er syke eller triste for noe - spy. Eller nesten enda verre, de som kommer med visdomsord på statusen sin hele tiden.

Jeg har ikke mye penger, og bruker ikke mye penger, men kan da likevel kose meg med å henge opp gammel julepynt, tenne stearinlys, bake noen pepperkaker (det koster jammen ikke mange kronene).

Virker som du har en sær omgangskrets.

Anonym poster: 26f174a8597d4de730d031c0ee438659

Skrevet

HI her igjen.

Jeg har visst nok penger til å henge med, men merker dessverre på største at presset begynner å melde seg. Den og den fikk det i kalenderen, og ditt og datt. Og jul blir hauset opp så man blir helt svett. Nå må jeg nok ut i låven og sette opp nisse, og alle andre har jo juletre i hagen og alle andre lager dorullnisser hver ettermiddag. Hvor i hekkfjell selger de utstyr til dorullnisser, jeg kan ikke dette. Se det for dere, utmatta alenemor med førti doruller og kreppapir og muligens en saks et sted. Nei, det tar helt av.

Skrevet

Julen blir alltid perfekt. Magisk! Og den er akkurat sånn den var før;)

Anonym poster: 31bb2634a94b5425c846186f90fbe9da

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Vil du oppleve glede i julen og vise dine barn at de er verdens mest heldige så anbefaler ejg deg til å jobbe på Alternativ Jul.

Det skla jeg og det er juleglede det! Jeg er aldri så takknemmelig og lykkelig som når jeg er der.

Der glemmes all overflod, der glemmes alt du ikke har, men ønsker. Der husker du bare hvor fantastisk lykkelig du er og hvor super heldige dine barn er! Det er god jul det!

Skrevet

Jeg har bare laga pepperkaker, så jeg er også litt bakpå;)

Skrevet

Enig! Idag var vi på teater og det tenker jeg er luksus. Følte meg litt crazy som tok meg råd til d.Blir minimalt med gaver og bakst. Måper litt av "alle andre" og for ett forbruk de må ha.

Skrevet

De aller fleste jeg kjenner har pyntet til advent, gitt barna adventskalender og bakt pepperkaker :) Ikke no mer!

Anonym poster: 6b9828b210cf1ea951a022e693e7bf37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...