Gå til innhold

5-6mnd gammel baby i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å reise til syden, (kanariøyene) bare meg og baby. Trenger virkelig å komme meg litt bort en uke. Hvordan er det å ta med baby til syden?

Anonym poster: 44cfb3cb3ace7cbc408d386d1f08bef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke tatt med en så liten dit. er mye sykdom der. for eks omgangsyke og magesyke og sånne ting

Skrevet

Mange gjør det. Så det er nesten noe du må føle på selv. Jeg hadde aldri gjort det.

Anonym poster: f62b7395521ca11cb628247da8928fc2

Skrevet

Er ikke mye sykdom på Kanariøyene. Dra når det ikke er så vamr(rundt jul/nyttår var det veldig behagelig temperatur når vi var der. Kos dere. Ikke noe stress. Bleier er forresten kjempe dyrt! Ta med egne.

Skrevet

Nettopp kommet hjem derfra, vært en uke med mann og baby på 5mnd. Gikk helt fint det! Noe spesielt du tenker på siden du spør?

Kan nevne at bleier og mme/grøt er dyrere der så lønner seg å ta med hjemmefra til hele turen. Også var det vanskelig å få tak i skikkelige barneseter til leiebil/taxi. De hadde seter, men baby satt ikke like godt i dem som det vi har hjemme.

Anonym poster: 983a10e46493e895f9955ef03c763319

Skrevet

Jeg fullammer så er ikke så redd for at han skal få omgangssyke/magesyke. Tenkte egentlig litt på hvordan det er å reise bare meg, en voksen om du skjønner? Har aldri flydd eller vært i syden med barn før.

Skrevet

Jeg fullammer så er ikke så redd for at han skal få omgangssyke/magesyke. Tenkte egentlig litt på hvordan det er å reise bare meg, en voksen om du skjønner? Har aldri flydd eller vært i syden med barn før.

Ta med deg Babybjørn eller et annet bæresjal av noe slag, slik at du har hendene frie til kofferter, levering av pass m.m :)
Skrevet (endret)

Syden med baby er jo helt supert. :-) baby sover jo fortsatt endel, så da får du sannsynligvis solt deg litt også. Vi har ikke vært i syden med så liten, men med en på 10 mnd. Med neste baby kommer vi til å dra rundt 5-6mnd da jeg fortsatt fullammer. Lite problem med sykdom da, baby hverken krabber eller spiser noe annet enn melk. Blir jo kanskje litt "stress" alene da, men det kommer mest ann på hvilken innstilling du har. Du har ikke en venninne å ta med eller noe da? Fly med 5mnd baby går nok kjempefint. Da koser de seg på fanget. Ta med bæresele/sjal.

Endret av Eline06
Skrevet

Gikk helt fint med flyturen for oss, men vi var jo to voksne. Tror jeg kunne blitt litt stresset om jeg var alene, men hadde gått bra det også. Organiser bagasjen godt før du reiser, spesielt håndbagasjen, slik at du lett finner det du trenger. Det som var styr for oss var flaskene siden jeg ikke ammer, men ettersom du gjør det blir det nok mye enklere!

Anonym poster: 983a10e46493e895f9955ef03c763319

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å takle stresset helt fint :) Jeg er vandt til å være mye alene med to små. Tenkte egentlig at nå var det min tur til å unne meg noe, og syden hadde vært godt :)

Skrevet

Så lenge du fullammer er det greit! Da har du jo all.maten med selv :-)

er det veldig varmt kan det være greit om barnet tar drikkevann på flaske i tillegg, men drikkevann får.man kjøpt.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi har vært der med baby flere ganger (har tre barn). Bare tull det de første svarer deg. Det går kjempe fint å resie til kanariøyene der. I puerto rico har de blant annet et akutt/legesenyåter for skandinaviske turister.

Reis med god samvittighet

Skrevet

Det er bare å dra! Veldig greit å reise med så små barn. Jeg reiste mye med min når hun var på den alderen. Til både Irland, Tyrkia, Israel og Slovakia. Bæresele på flyplassen er veldig praktisk. Hadde med liten reisevannkoker til Tyrkia så det var lett å koke flasker/smukker/grøt osv.

God tur og kos deg masse!

Grand Canaria er jo mini-Norge. Nordmenn over ALT....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...