Gå til innhold

Hva syns dere om en sånn mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer levde ungkarslivet til det fulle. Festet og koste seg som en vanlig singel mann i 20 årene skal.

Så møter han meg, alenemamma til et barn på et halvt år.

Han gikk fra å være fri og singel til å få bilstol og barnevogn i bilen, barneseng på gjesterommet sitt og hjemmekos i helgene.

Nå sier barnet pappa til han, han sier dette er mitt barn og oppdrar det som sitt eget. vi venter vårt første felles barn rett over nyttår men han kommer til å elske begge like høyt.

Grunnen til jeg lurer er pga han har fått stygge tilbakemeldinger fra noen av kompisene sine, som lurer på hvordan han kan ta en "lausunge" til seg og kalle det hans eget. At bare usikre folk gjør det.

Jeg prøver å fortelle han at det står respekt av det han har gjort, at han er en skikkelig mann som ikke rømmer avgårde. Han er såpass selvsikker at han ikke lar seg knekke av dette, men ser det tærer på han selv om han ikke sier noe.

Jeg prøver å fortelle han at det er de kompisene hans som er usikker på seg selv og at det er de som dummer seg ut her.

Hva mener dere?

Anonym poster: b764398213cf93ec6937cc9dff21b6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble voksen. Det virker det ikke som kompisene hans har blitt enda.

Anonym poster: fe09ee04b95df23a1e08ef716bea0251

Skrevet

Misunnelig jeg :) Selv om mitt barn har en pappa han er hos 50%. Den nye kjæresten vil ikke tilbringe tid med meg og sønnen den uka jeg har han, og virker som det plager han veldig at jeg har barn fra før..

Syns kjæresten din virker voksen og selvsikker. En ordentlig mann som tar ansvar :)

Anonym poster: 4e98ec1c0e7efcd0470c23c6e29ba673

Skrevet

Kompisene hans er noen idioter . Synes det er utrolig flott det han gjør,er ikke mange menn som han.

Skrevet

For en flott kjæreste du har, og så heldig datteren din er for at han gjør det ham gjør!

Du beskrev min kjæreste der, bare at kompisene hans ikke kommer med slik piss som skjer hos dere.

De er nok heller sjalue fordi du har "tatt han fra dem", de savner han som festet med dem.

Den dagen kommer nok da deres verdier endres.

Å lausunge...jeg hadde blitt forbannet -_-

Skrevet

Han burde bytte ut kompisene sine.

Skrevet

Høres ut som en flott voksen og moden mann! På tide å bytte kompiser muligens?

Skrevet

Misunnelig jeg :) Selv om mitt barn har en pappa han er hos 50%. Den nye kjæresten vil ikke tilbringe tid med meg og sønnen den uka jeg har han, og virker som det plager han veldig at jeg har barn fra før..

Syns kjæresten din virker voksen og selvsikker. En ordentlig mann som tar ansvar :)

Anonym poster: 4e98ec1c0e7efcd0470c23c6e29ba673

Hvordan noen kan ha en kjæreste som ikke gidder å omgås ens barn er for meg komplett uforståelig.

HI: Kjæresten din virker som en flott person!

Anonym poster: 0a9c8175be5603b04668722a963e6bf8

Skrevet

Synes sånne menn er de mest tiltrekkende. ;)

Anonym poster: 1aa94560ac08f23749c7badc4cc716e6

Skrevet

Kanskje de bare er litt sure fordi de savner kompisen sin?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det betyr bare at du har funnet deg en skikkelig MANN. Ta godt vare på ham ;)

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Høres ut som en super mann! Og noen kompiser som har behov for å låne han litt muligens? Er han inne alle helger så be han dra ut til helgen og være med gutta.

Skikkelig kjipt av de å snakke sånn, men muligens bare gutteprek sånn typisk "tøffel prat"

Skrevet

Takk alle som sier han er en flott mann :) han er absolutt en fantastisk mann, derfor jeg har sagt ja til å gifte meg med han. :)

han har prøvd å ringe kompisene sine for å dra ut de helgene han har fri fra jobb. De lover å ringe tilbake og ha han med på fest. Han steller seg også hører han ingenting. Når han ringer sier de at de hadde glemt å ringe men han må bare komme. Dette har skjedd mer enn en gang så er ikke tilfeldig at de ikke ringer.

Tror dere har rett dere som sier det er på tide å bytte venner.

Skrevet

Tror mannen din må finne seg noen voksne venner for de der må jo være smågutter.. Dårlig oppførsel fra deres side og de er nok rimelig sjalu ut i fra hva du skriver.

Mannen din kan gå med hevet hode og være himla stolt over seg selv:)

Lykke til :)

Skrevet

Han høres voksen og fin ut, men... han lar vel ikke kompisene si lausunge og snakke nedsettende på den måten? Han bør absolutt sette foten ned der. De trenger høre at han ikke godtar det og at hvis de ønsker bevare vennskapet, er de nødt til å ta seg sammen og omtale hans familie med respekt. Det er nemlig virkelig voksent, og det som en gang for alle viser at han ikke er et svakt menneske.

Skrevet

Min samboer levde ungkarslivet til det fulle. Festet og koste seg som en vanlig singel mann i 20 årene skal.

Så møter han meg, alenemamma til et barn på et halvt år.

Han gikk fra å være fri og singel til å få bilstol og barnevogn i bilen, barneseng på gjesterommet sitt og hjemmekos i helgene.

Nå sier barnet pappa til han, han sier dette er mitt barn og oppdrar det som sitt eget. vi venter vårt første felles barn rett over nyttår men han kommer til å elske begge like høyt.

Grunnen til jeg lurer er pga han har fått stygge tilbakemeldinger fra noen av kompisene sine, som lurer på hvordan han kan ta en "lausunge" til seg og kalle det hans eget. At bare usikre folk gjør det.

Jeg prøver å fortelle han at det står respekt av det han har gjort, at han er en skikkelig mann som ikke rømmer avgårde. Han er såpass selvsikker at han ikke lar seg knekke av dette, men ser det tærer på han selv om han ikke sier noe.

Jeg prøver å fortelle han at det er de kompisene hans som er usikker på seg selv og at det er de som dummer seg ut her.

Hva mener dere?

Samboeren min har tatt til seg "lausungen" min... Familien hans og vennene hans også! Høres veldig spesielt ut at kompisene hans sier sånn... Vi skal flytte fra hverandre nå og han skal da ha "lausungen" og den vi har sammen 50%... Hverken han, vennene hans eller familien hans gjør forskjell på ungene... De burde skamme seg for å si sånn! Håper bare de ikke sier det foran ungen.... Noen voksne eier dessverre ikke skam:/

Skrevet

Min historie er identisk med din. Med unntak av at hans venner aldri har kommet med noen negative kommentarer om meg eller barnet jeg har fra før. Her er ingen biologisk pappa i bildet. Vi er nå gift, har mitt barn pluss to felles, og et fantastisk forhold og familieliv.

Aldri merket noen forskjellsbehandling av eldste og de to yngste!

Anonym poster: c2efaf6a17e2d1cf8381035ca4922a3b

Skrevet

Høres ut som en fantastisk mann :)

"Kompisene" hans høres ut som om de sitter fast på fjortisstadiet. Mannen din fortjenner skikkelige venner. Et utbytte hadde nok gjort seg.

Skrevet

Voksne mennesker i dag bruker ikke begrepet «lausunge» - det er jo snakk om et barn, verken mer eller mindre. At kompisene til din mann sier slikt, skier langt mer om dem, enn din mann/samboer.

I mine øyne er din mann en skikkelig, ansvarsfull og stødig mann!

Skrevet

Det er så godt å høre at det finnes sånne gode menn. Stort sett hører man jo bare om historiene som ikke nødvendigvis er så lykkelige når det kommer til steforeldre og bonusbarn.

Når det kommer til kameratene så synes jeg kanskje det er på tide å skifte de ut. Hvis de konstant "glemmer" å inkludere han når de lover at de skal ringe, og samtidig kommer med sånne kommentarer som de gjør, så er de ikke mye til venner.

Det blir dessverre ofte et skille mellom "singelvenner" og "forholdsvenner", fordi man rett og slett sklir fra hverandre mentalt og ikke lenger er på samme bølgelengde når det kommer til hverdag, fritid og interesser. Kan merke det selv når jeg møter single venninner som ikke har interesse av å slå seg til ro, det blir stort sett festing, fyll og ferieturer som snakkes om, og hvis jeg begynner å snakke om junior eller mannen så blir det fort kjedelig.

Men det går uansett an å behandle hverandre som venner og respektere valgene de forskjellige velger å ta. Det høres det ikke ut som om kompisene til mannen din har gjort, og da synes jeg ikke de fortjener å være hans venner lenger.

Skrevet

Jeg tenker: stakkars mann som har så dårlige kompiser!

Skrevet

Jeg har fortalt han alt dere har sagt, han fikk nærmest tårer i øynene. Han hadde ikke sett på seg selv sånn selv om jeg har prøvd å fortelle han dette. Han ble så glad, så må få si takk til dere :) og tror det har gått mer opp for han at dette er drikkekompiser, ikke skikkelige kompiser som det er verdt å ta vare på.

Han ble sint når de kalte barnet vårt for "lausunge" men hva han har sagt til kompisene vet jeg ikke.

Som moren hans sa til oss så kommer vi til å miste noen venner som ikke er modne nok, men igjen så kommer vi til å finne skikkelige venner sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...