Gå til innhold

Ikke lov å bytte tilbudsvarer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette lov av butikkene å gjøre egentlig??

Kjøpte noen leker på tilbud og får beskjed om at disse ikke kan byttes...

Anonym poster: fc3828aa8179257dce2186d0326fc42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytterett er ikke en lovfestet rett, men noe som den enkelte butikk kan tilby kundene sine. En har ingen rett på å få byttet varer og man er avhengig av butikkens velvilje for å få byttet

Skrevet

klart de kan gjøre det. du har ikke krav på å få bytte varer i det hele tatt. så byttereglene velger butikkene selv.

Anonym poster: e7a44168690810cd59febc5201e56b38

Skrevet

Hmm, jeg fikk byttelapp på et røros pledd jeg kjøpte på tilbud her om dagen..

Alltid trodd at det er forskjell på salg og tilbud, men kan ikke si jeg har noe kunnskap om dette.

Anonym poster: 0b55677d2b698eb6340b9242673064db

Skrevet

Du har ikke rett til å bytte varer til full pris heller, det er en ekstraservice nesten alle butikker gir for å kunne selge gaver.

Varer som er satt ned er "gamle" varer butikken vil bli kvitt og derfor som regel ikke vil gi bytterett på.

Men når det er sagt er de fleste greie da, kundebehandling og god service er viktig i denne bransjen så som regel er det mer å tjene på å ta inn igjen utgåtte varer og beholde sitt gode rykte enn å krangle med en kunde som vil bytte en tilbudsvare..

Anonym poster: 960dc25305e82c15575b5ee7d24e7c84

Skrevet

Det er helt vanlig at tilbudsvarer ikke kan byttes. Mange butikker informerer også om at de ikke kan byttes. Andre butikker igjen viser velvilje og tillater at man bytter i andre tilbudsvarer, andre størrelser, mot tilgodelapp ol.

Anonym poster: 374edbc1b198cb8146dd85c0b2e303b4

Skrevet

vet ikke hvordan det er med leker,men vet at noen steder der i selger film,Bøker og Klær,får man ikke byttet tilbudsvarer

Skrevet

det er helt opp til hver enkelt butikk å avgjøre hvilke varer man får eller ikke får byttet. bytterett er ikke noe du har krav på.....

Skrevet

Man har kun rett til å få bytte om man kjøper via internett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...