Gå til innhold

foss blødde i uke 34. langt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet kl seks fredags morgen og tittet sittende på face, d er en vane når jg våkner om nattan/morran, så legger jg meg ned igjen for å sove videre. Etter ti min kjenner jg plutselig det fosser varmt mellom beina og nedover, tenkte med engang at jg kanskje tissa på meg? For måtte jo på do.men ettersom d ikk gav seg reiste jg meg opp og skrudde på lyset, der ble jg møtt av synet på at blodet bare fosset nedover beina mine... :( dulket forsiktig borti typen som våknet med et øye og spratt opp av senga løp ned, ringte sykehuset og bad meg komme på badet.

Sjokkert som jg var gikk jg fomlende ned, tissa, også stod jg der og fosset blod det rant mer enn jg noen sinne har opplevd hele mitt liv. Redselen grep meg fast, mens gubben prata med sykehuset hadde sykehuset bestilt ambulanse til oss..

De kom kjørte meg på sykehuset der to leger mange jordmødre tok meg godt imot og tok ultralyd,blodprøver og veg av meg.

For å forsikre seg om at d ikk var morkaka, noe det ikke var. De visste helt ærlig ikk hva det kom av

og at baby hadde det bra inni der.

Blodet hadde fortsatt ikk stoppet og rant, en time senere startet riene. De kjentes godt i tak og nedover ryggen, kjente de fint igjen fra forje fødsel..

Der måtte jg ligge i 13.timer med rier som aldri tok seg opp, og fastende uten engang vann tilfelle haste keisersnitt..

Riene stoppet etter 15.timer og gikk over til kraftige tak som er enda. Blødningen har enda ikke stoppet men er merkabel mindre, jeg er lagt inn til observasjon på dag nr.2 i fr. Stad.

Håper på og komme hjem snart og kunne slappe av ;) alltid best og ligge under egen dyne med trygge vaner rundt seg, jg bor jo rett ved siden av sykehuset også så er jo ikke lange biten om noe skulle skje.

Dette er absolutt det værste jeg noensinne har opplevd, og som samboeren min sier. Det føltes som om han var en åsteds vasker etterpå.

Noen av dere som vet noe om dette?? Kan noe?

Elr kanskje opplevd d selv?

Er veldig skremt og redd d skjer igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff høres ikke koselig ut. Bra alt er fint med babyen din og deg da,bortsett fra du er redd

Skrevet

Har ikke opplevd selv.. Men må være forferdelig ekkelt å gå gjennom. Det er godt at babyen har det fint! Lykke til videre, håper svangerskapet går som det skal til termin :)

Skrevet

Jeg hadde en kragftig blødning i.uke 28 med førstemann.

Hadde mye kynnere den natta og problemer med å.sove. våknet ca kl 05 og trodde jeg hadde tisset på.meg. Tasset ut på badet, på med lyset, og jeg så blodspor fra soverommet. Blod nedover beina, på doen, gulvet.. oveRalt.

Reiste rett på sykehuset og fikk.koblet på ctg. Barnet hadde det fint, som med deg kunne de ikke se hva som var grunnen til blødningen.

Problemet er at de ikke kan se morkaka på ul!Var på sykehus 3 dager før jeg ble skrevet ut.

I løpet av de neste ukene merket jeg mindre liv, tilbake på sykehus etter ca 2 uker, han lå ganske stille, men fin puls, og var "litt liten" som de uspesifikt sa. Ny time 6 dager etter, jeg var da 31+2. Veldig stille i magen, såvidt han.blunket og de så han nå var veldig liten (-40%)

Han ble tatt med ks samme kveld, veide 998 gram og var 35 cm.lang.

I morkaka fant de masse infarkter/blodpropper samt en flik som var løsnet (sannsynligvis her blødningen kom fra).

Vet ikke hvor lenge du skal ligge inne. Men..insister på ny time om en uke for vekstkontroll og måling av motstanden i navlestrengen! Vær VELDIG obs på mindre aktivitet i magen og kontakt sykehuset med en gang om noe føles galt. Sønnen min hadde ikke overlevd mer en et par dager til i magen min. 1 mnd på sykehus før vi fikk dra hjem.

Alt har gått veldig bra med han da, nå er han en sunn og.frisk 3-åring som ikke henger.noe etter jevnaldrende i det hele tatt på noen områder.

Sørg for at du får god oppfølging og krev din rett!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg er innlagt enda, og det var faktisk litt godt og vite at jg ikke har vært alene om dette, selv om jg ikke unner noen det. Så er d vondt og sitte og høre på leger som ikke aner hvorfor man blør, hvordan d vil gå. elr om riene vil endres, stoppes elr bare gå rundt og ha vondt.

Skal sjekke ekstra nøye etter bevegelser og liv, heldigvis har jg en baby som har alltid vært veldig aktiv inni der, så skulle det endres ville jg fort merke det.

De sa til meg også at babyen er estimert veldig liten selv om ingen vil si de nøyaktige mål til meg.

Skrevet

Hei. Har ingen erfaring med dette, men ville bare ønske deg lykke til.

Det er godt du er på sykehuset.

Ser du skriver du er på Fredrikstad. Da antar jeg du ligger på B2. Der er de kjempe flinke, syns jeg, etter min egen fødselserfaring.

Håper det går bra med deg og baby, og at du får en frisk og fin baby :)

Masse lykke til!

Varme klemmer sendes :)

Skrevet

Jeg våknet kl seks fredags morgen og tittet sittende på face, d er en vane når jg våkner om nattan/morran, så legger jg meg ned igjen for å sove videre. Etter ti min kjenner jg plutselig det fosser varmt mellom beina og nedover, tenkte med engang at jg kanskje tissa på meg? For måtte jo på do.men ettersom d ikk gav seg reiste jg meg opp og skrudde på lyset, der ble jg møtt av synet på at blodet bare fosset nedover beina mine... sad.png dulket forsiktig borti typen som våknet med et øye og spratt opp av senga løp ned, ringte sykehuset og bad meg komme på badet.

Sjokkert som jg var gikk jg fomlende ned, tissa, også stod jg der og fosset blod det rant mer enn jg noen sinne har opplevd hele mitt liv. Redselen grep meg fast, mens gubben prata med sykehuset hadde sykehuset bestilt ambulanse til oss..

De kom kjørte meg på sykehuset der to leger mange jordmødre tok meg godt imot og tok ultralyd,blodprøver og veg av meg.

For å forsikre seg om at d ikk var morkaka, noe det ikke var. De visste helt ærlig ikk hva det kom av

og at baby hadde det bra inni der.

Blodet hadde fortsatt ikk stoppet og rant, en time senere startet riene. De kjentes godt i tak og nedover ryggen, kjente de fint igjen fra forje fødsel..

Der måtte jg ligge i 13.timer med rier som aldri tok seg opp, og fastende uten engang vann tilfelle haste keisersnitt..

Riene stoppet etter 15.timer og gikk over til kraftige tak som er enda. Blødningen har enda ikke stoppet men er merkabel mindre, jeg er lagt inn til observasjon på dag nr.2 i fr. Stad.

Håper på og komme hjem snart og kunne slappe av wink.png alltid best og ligge under egen dyne med trygge vaner rundt seg, jg bor jo rett ved siden av sykehuset også så er jo ikke lange biten om noe skulle skje.

Dette er absolutt det værste jeg noensinne har opplevd, og som samboeren min sier. Det føltes som om han var en åsteds vasker etterpå.

Noen av dere som vet noe om dette?? Kan noe?

Elr kanskje opplevd d selv?

Er veldig skremt og redd d skjer igjen....

Dette skjedde meg også, men først 2 - 3 mnd etter fødsel. Var alene med barnet og det skjedde rundt midnatt..

Skremmende.

Tror jeg mistet et sted mellom 0.5 - 1 liter med blod, men det gav seg heldgvis like fort som det startet.

Åsted, ja..

Skrevet

Jeg er 34.uker på vei ;) ligger på b3

Skrevet

Bra du er så langt på vei! Lykke til så mye! Og ikke la dem skrive deg ut uten.å gi deg ny time ! En uke er vanlig. Krev oppfølging :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...