Gå til innhold

Jeg trenger så sårt noen gode råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i praksis i en barnehage og jeg mistrives noe så enormt!! Grunnen til det er flere. Barna er helt umulige. Hører ikke etter på de voksne. 0 respekt. Dem har respekt kun for to personer. Det er styreren og ped. lederen dem har respekt for. Da hører dem etter. Det er masse bråk på avdelingen. Voksne må mase 100 ganger før at dem hører etter. Jeg er helt sjokkert for jeg har aldri opplevd noe sånt før. Ungene nekter ofte ting dem får beskjed om. Feks. pusse tenner, skifte bleie, vaske fingran, kle på seg osv. Jeg føler at det er masse stress og uro på avdelingen! Jeg vet ofte ikke hva jeg skal gjøre når barna ikke hører på meg. Jeg er der bare i praksis. Det er så masse mas herre guuud helt utrolig. Jeg er så utrolig sliten når jeg kommer hjem. Dette er på stor barnavd. Jeg har ei lita datter på småbarnavd. Og føler at jeg er så sliten og har ikke energi igjen til jenta mi!! Jeg har bare lyst å grine! Er helt fortvilet! Jeg blir så irritert når ho maser og suttrer for jeg har hørt masse mas, skriking suttring hele dagen. Jeg angrer sånn at jeg har begynt i praksis der. Jeg er sjokkert over at det går ann å ha det sånn på ei avdeling!!! Jeg har jobbet mye i bhg før og har aldri opplevd noe lignende.

Det andre er at jeg føler at de som jobber der ikke samarbeider sammen med meg!! Jeg vet ofte ikke mine oppgaver eller hva dem forventer av meg osv!! Jeg synes alt er sååå slitsomt og jeg har ikke bein nok i nasen for å si fra :( Jeg tørr ikke å si fra hvordan jeg har det der og hvordan jeg føler. Jeg har igrunn mest lyst å slutte og jobbe i en annen barnehage. Jeg bor på landet og alle kjenner alle. Er så redd at det setter meg i dårlig lys om jeg slutter. Jeg får kun utbetalt 6-7000 kr i mnd fra NAV for at jeg jobber der men er det virkelig verdt det når alt er som det er?? Og jeg føler at jeg har ikke mere energi igjen??? Jeg begynte i begynnelsen av Nov 50 %. Nå denne uken jobbet jeg mandag til fredag 100% og det skal jeg egentlig fram til sommeren men jeg makter ikke dette!!!

Jeg trenger så sårt råd. Hva burde jeg gjøre?

Anonym poster: cba46e2ae1fc6f8db1a6857446acf72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det vet du nok selv. Si fra!

Anonym poster: 19632ece97456f1de9264ef017d28b6a

Skrevet

Du har ikke mulighet til å bytte avd?

Skrevet

Er det så lett å si fra om slikt? Ikke for meg da :/ Jeg vet ikke hvordan jeg skal si fra om dette... Hi

Skrevet

Jeg er redd for at det kan sette meg i dårlig lys om jeg spørr om å bytte avd. Datteren min går på andre avdelingen...

Skrevet

Klart det er lett å si fra om sånt, snakk med leder/styrer og fortell at alt er et jævla kaos og at du ikke fatter at noen kan jobbe under disse forholdene, og at du ønsker å bytte avdeling. Enkelt og greit.

Anonym poster: 19632ece97456f1de9264ef017d28b6a

Skrevet

Da må du rett og slett sette deg i respekt hos barna og si ifra. Hjelper ikke å surmule/deppe.

Anonym poster: f27982d478690ecb3c10eeeb19434d28

Skrevet

Jeg surmuler ikke da. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal løse dette. Har aldri opplevd slikt før. Klart jeg vet at en må si fra men jeg gruer meg sånn om å si fra om dette... Og dette her nå at jeg ikke har faste oppgaver og føler dem som jobber ikke samarbeider sammen med meg..

Skrevet

Må du jobbe fulltid i bhg for aap lønn?

Høres ikke godt ut. Å jobbe i bhg selv der det er godt samarbeid og godt opplegg er slitsomt. Høres derfor ille ut at man skal ta denne jobben 100% for luselønn når man faktisk er syk.

Men med at du er i praksis, har du ikke ansvar og skal gå 100% utenpå den bemanningen som er der.

Derfor skal du om du ikke makter 100% ta kontakt med din kontakt person hos nav og fortelle hvordan det er og at du rett og slett ikke makter denne jobben.

Praksis er jo arbeids utprøving, nettopp for å finne ut hva du klarer og ikke klarer. Og da må du gi tilbakemelding om du føler at du ikke klarer med jobben.

Og du bør også være ærlig med hvorfor.

Skal du fortsette i bhg så be om møte med styrer og snakk med han/henne om hvordan du opplever arbeidssituasjonen og hvordan det er i bhg. Slik det er nå kan det ikke være godt for noen av de som jobber der eller for barna og det må lages et opplegg for å bedre dette. Og styrer løper ikke ut til de andre som jobber der og sier xxxx sa det og det og det. Det har ikke styrer lov til uten din tillatelse.

Anonym poster: a76f70326a879b5a673b9ef3381e5dc1

Skrevet

Høres ikke godt ut. Å jobbe i bhg selv der det er godt samarbeid og godt opplegg er slitsomt. Høres derfor ille ut at man skal ta denne jobben 100% for luselønn når man faktisk er syk.

Men med at du er i praksis, har du ikke ansvar og skal gå 100% utenpå den bemanningen som er der.

Derfor skal du om du ikke makter 100% ta kontakt med din kontakt person hos nav og fortelle hvordan det er og at du rett og slett ikke makter denne jobben.

Praksis er jo arbeids utprøving, nettopp for å finne ut hva du klarer og ikke klarer. Og da må du gi tilbakemelding om du føler at du ikke klarer med jobben.

Skal du fortsette i bhg så be om møte med styrer og snakk med han/henne om hvordan du opplever arbeidssituasjonen og hvordan det er i bhg. Slik det er nå kan det ikke være godt for noen av de som jobber der eller for barna og det må lages et opplegg for å bedre dette. Og styrer løper ikke ut til de andre som jobber der og sier xxxx sa det og det og det. Det har ikke styrer lov til uten din tillatelse.

Tusen takk for flott svar:) Veldig godt skrevet!! :) Jobber du i bhg eller NAV? Du virker som ei som har erfaring:)

Skrevet

Tusen takk for flott svar:) Veldig godt skrevet!! :) Jobber du i bhg eller NAV? Du virker som ei som har erfaring:)

Jeg har jobbet mange år i barnehage, før jeg ble syk og selv endte på aap.

Min saksbehandler i nav har gjort meg oppmerksom på at det er veldig viktig å gi henne tilbakemelding om jeg føler at jeg ikke klarer den jobben jeg prøves ut i, Og hva som gjør at jeg ikke klarer det. Dette er jo fordi arbeids utprøvingen er å finne ut hva jeg idag klarer å gjøre slik at man kan finne en jobb som passer for meg i min situasjon. (og slik er det for alle enten man er på aap for fysisk eller psykisk sykdom eller begge deler)

Og til syvende og sist så er det kun du som kjenner på kroppen hva du klarer og ikke klarer, det er derfor du som må gi tilbakemelding om det ikke går.

Om du syntes det er vanskelig å snakke med styrer om hvordan du opplever hverdagen i barnehagen så kan din saksbehandler være til hjelp i dette også.

Skrevet

Jeg har jobbet mange år i barnehage, før jeg ble syk og selv endte på aap.

Min saksbehandler i nav har gjort meg oppmerksom på at det er veldig viktig å gi henne tilbakemelding om jeg føler at jeg ikke klarer den jobben jeg prøves ut i, Og hva som gjør at jeg ikke klarer det. Dette er jo fordi arbeids utprøvingen er å finne ut hva jeg idag klarer å gjøre slik at man kan finne en jobb som passer for meg i min situasjon. (og slik er det for alle enten man er på aap for fysisk eller psykisk sykdom eller begge deler)

Og til syvende og sist så er det kun du som kjenner på kroppen hva du klarer og ikke klarer, det er derfor du som må gi tilbakemelding om det ikke går.

Om du syntes det er vanskelig å snakke med styrer om hvordan du opplever hverdagen i barnehagen så kan din saksbehandler være til hjelp i dette også.

Det er ikke aap jeg får. Jeg er i praksis fordi jeg har det vanskelig å få en jobb her i kommunen. Jeg har vært i morspermisjon og etter min datter begynte i barnehagen ville jeg komme meg ut i arbeid igjen men jeg har ikke funnet noe. Derfor begynte jeg i praksis gjennom NAV da.

Jeg har en del arbeidserfaring i bhg fra før. Derfor er jeg så sjokkert over hvordan det er der! Det går i ett og det er så masse mas og ungeskrik nesten hele dagen. Synes på en måte at det er ikke verdt det når jeg kun får utbetalt 6-7000 kr i lønn hver mnd. Da jobber jeg 100%. Halve om jeg jobber 50%. Jeg håper jo på en god referanse og kanskje en fast stilling etter jeg er ferdig med praksis.

Alt er bare så vanskelig når jeg føler at de som jobber der ikke samarbeider med meg. Jeg er så usikker! Usikker på hva dem forventer av meg. For dem prater veldig lite med meg. Det gjør meg så usikker. Jeg vet jo ikke hva som foregår oppi hodet på dem...

Skrevet

Morspermisjon? :P

Du er ung, alenemor og ikke minst veldig usikker på deg selv! Du ønsker deg fast stilling? Det får man så og si ikke i barnehager, og du hvorfor vil du det når det er så ille?

Ring NAv på mandag og forklar ståa, bytt til evnt butikkjobb? Eller kanskje assistent på sykehjem?

Men du, 6000 i mnd er da under minstesats?? Hvilken stønad er det du får?

Anonym poster: c7743f5a62d970c6a36f30413eafe389

Skrevet

Morspermisjon? :P

Du er ung, alenemor og ikke minst veldig usikker på deg selv! Du ønsker deg fast stilling? Det får man så og si ikke i barnehager, og du hvorfor vil du det når det er så ille?

Ring NAv på mandag og forklar ståa, bytt til evnt butikkjobb? Eller kanskje assistent på sykehjem?

Men du, 6000 i mnd er da under minstesats?? Hvilken stønad er det du får?

Anonym poster: c7743f5a62d970c6a36f30413eafe389

Ja jeg har vært i mammapermisjon ... :)

Jeg er ikke alenemor... Skrev jeg det? Hmm.. Jeg vet flere som har fått seg faste stillinger i barnehager. Om jeg bare kan være fast vikar så er jeg jo fornøyd men kanskje ikke på en avdeling der jeg ikke trives så godt! Jeg er redd å finne en annen praksisplass og slutte der jeg er nå fordi det kan sette meg i ett dårlig lys. Pga sykdom har jeg vært en del sykemeldt der jeg har jobbet før. Så jeg ville bevise nå at jeg er flink i jobben og liker å jobbe i bhg men så mistrives jeg sånn der. Jeg har mest lyst å prøve på en annen plass..

Skrevet

dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...