Gå til innhold

Såå matlei! Forslag til noen gode retter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker litt "våt" og blandet mat a'la gryter, supper og mat i ildfast form.

Ikke så glad i rent kjøtt med tørt tilbehør uten saus.

Er så lei mine egne oppskrifter at jeg gledelig hadde takket ja til intravenøst.

Ps! Må være litt raskt. Jeg er flink men litt lat på kjøkkenet.

Anonym poster: f9cff3ac0ad770a4b09af00ebfe5c5d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meksikansk pizzapai. Har ikke linken her nå, men Google det. Kjempe godt. Jeg pleier å se gjennom gamle rema1000 inspirasjonshefter når jeg er tom for ideer, de ligger på nett.

Skrevet

Chili con/sans carne, potet-og purresuppe, makaroni i ostesaus med bacon og brokkoli/løk/purre/jalapeno, quiche, asiatisk kyllingsuppe med kokosmelk og eple, "indisk" gryte med kjøttdeig, eple og karri, enchiladas med kylling og tomatillosaus, hjemmelaget fiskegrateng med løk, sitron og hvitløk....

Anonym poster: 44abcb526dc1307f2ea5e9cc0792083a

Skrevet

Potetstappeform syns vi i huset er veldig godt, og enkel middag. Har vi dårlig tid rundt middagstid lages den gjerne ferdig kvelden før eller mens jeg lager frokost. Så slenges den i ovnen når vi kommer inn døra, ordner det vi skal orde og vips er den ferdig.

1 pose potetstappe, men 1dl mindre vann enn hva som står på posen. Lages som anvist på posen. Bland inn ett egg når den er ferdig og hell den over i en ildfast form.

Fyll har vi mye forskjellig, og ofte rester.

Tacokjøttdeig er godt, men lage til litt flytende saus på kjøttet. Om det bare er å ha i mer ketshup eller annet varierer.

Ha på ketshup, skinke i terninger, purre og litt krydder.

Pølsebiter, litt løk og krydder.

Pastasaus med kjøtt. Mulighetene er så mange, og alt etter smak og behag.

Ha ost over og stekes i ovnen på 200grader til osten er gyllen. I underkant av 20 minutter.

Serverer med salat som oftes.

Pasta de farma grateng

Ungene elsker den, og de etterhvert har begynt å være litt på kjønnet alene og lage mat lages denne innimellom. Jeg liker ikke pasta de farma bare slik den er, men denne liker jeg.

Lag pasta de farma som anvist på pakken. Vi bruker familiepakkningen og bare melk i, men det er jo smak og behag.

Kutt brokkoli i buketter og dekk bunnen i en ildfast form. Heller over pastaen.ha så over 1-2pk bakon som er stekt i små biter. Revet ost over der igjen.

Gatineres i ovnen i ca 20min på 200grader.

Serveres med hvitløksbaguetter, krutonger eller lignende. Evt salat. Selv jenta i huset som ikke liker brokkoli spiser opp alt.

Har laget den med ferdig stekt kylling også, men har krydda kyllingbitene litt mer.

Anonym poster: 8ecf218fbbc3129e5c6e553cdb1c86d3

Skrevet

Tuuusen takk for tips :)

Skrevet

Å godt ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...