Gå til innhold

Kan man oppsøke sykehus direkte for abort..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her gjort det? Tok en test istad fra RFSU etter en uke over menstermin.. Er uplanlagt gravid tydeligvis :( Kan ikke beholde av flere grunner.... Har ikke veldig lyst å gå gjennom fastlege.

Anonym poster: bd20a3f9c1985ac1501601750ad96d68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du. Jeg ringte direkte til Ullevål og bestilte time til samtale og gu. Selve aborten ble utført en uke etter samtalen på Ullevål.

Anonym poster: 1dd06af883fa3bc822394c06d704b38f

Skrevet

Ok, takk...! Tenker kanskje å utføre aborten hjemme, men er det veldig risikabelt? Hater å være i denne situasjonen :( Kan ikke være mer enn ca 4 uker på vei..

Skrevet

Utføre aborten hjemme?! Er du vill?! Da er det bedre å gjøre det i Sverige... Koster nesten ikke noe der og ingen i Norge finner et ut. Jeg ringte Ullevål å fikk time der uten å gå gjennom fastlegen... Bare ring ditt å be de sette deg over til avdelinger der de utfører abort... Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Altså ring til ditt nærmeste sykehus ikke nødvendigvis til Ullevål:)

Skrevet

Uff. Føler med deg. Kan ikke være en enkel situasjon å havne i.

Det går an å kontakte de direkte ja. Men utføre hjemme? Usikker, hadde ei vennine som ville dette noen år tilbake. Hun fikk beskjed om at hun var nødt til å komme inn å få tablettene. For å unngå at de ble gitt til andre.

Håper det ordner seg for deg, klem fra meg.

Skrevet

Det går an å kontakte de direkte ja. Men utføre hjemme? Usikker, hadde ei vennine som ville dette noen år tilbake. Hun fikk beskjed om at hun var nødt til å komme inn å få tablettene. For å unngå at de ble gitt til andre.

Jeg fikk pilla for å drepe fosteret på sykehuset og de til å få det ut med med hjem... Du kan ikke ta den drepefostret pilla uten at en sykepleier på sykehuset ser på fordi folk kan bruke det til ting de ikke burde... Tror hun tenk på å fikse det selv uten lege eller sykehusbesøk? Var sånn jeg forsto det:/

Skrevet

Jeg fikk pilla for å drepe fosteret på sykehuset og de til å få det ut med med hjem... Du kan ikke ta den drepefostret pilla uten at en sykepleier på sykehuset ser på fordi folk kan bruke det til ting de ikke burde... Tror hun tenk på å fikse det selv uten lege eller sykehusbesøk? Var sånn jeg forsto det:/

Ja, var slik det var. Åh. Såpass. Uten legebesøk? Skummelt...
Skrevet

Nei! Mente såklart å få tablettene på sykehuset og være hjemme når fosteret støtes ut. Altså, man kan VELGE om man vil være hjemme i egen seng eller i en sykehusseng, men er usikker.

Skrevet

For å fullføre aborten hjemme har sykehusene kriterier som må være oppfylt. Da jeg var i praksis på gyn kunne du ikke bo for langt fra sykehuset og du måtte ha noen som kunne være sammen med deg hjemme. Mener at du også måtte være 7 uker på vei.

Du kommer da inn til sykehuset hvor du får tabletten som tar livet av fosteret, og du får med deg tablettene som settes vaginalt for å støte det ut hjem. Disse skulle taes 2 dager etterpå.

Anonym poster: 9ddb8198ab5ed8f87576e53520a75cca

Skrevet

Jeg måtte ta alt på sykehuset, men det var i Østfold. Sikkert forskjellige rutiner fra distrikt til distrikt. Jeg kom på sykehuset og tok første pilla og to dager etter kom jeg tilbake og tok de siste som ble satt vaginalt for å støte ut embryoet.

Dessverre måtte jeg legges inn på sentralsykehuset en mnd. senere da det hadde vært tvillinger, kun en hadde blitt abortert så det var en igjen.

Merka at noe var galt når jeg plutselig ble kjempe syk og dro på legevakta. Ble henvist videre til sykehuset og da ble det oppdaga masse rester i livmora, et levende foster som var full av infeksjoner og livmora full av infeksjoner.

Utrolig glad jeg tok alt gjennom leger og ikke noen ting hjemme

Anonym poster: 9e315200ed4dcb703a6403da97186780

Skrevet

Nei! Mente såklart å få tablettene på sykehuset og være hjemme når fosteret støtes ut. Altså, man kan VELGE om man vil være hjemme i egen seng eller i en sykehusseng, men er usikker.

.Nå er jeg med. Men ja, man kan velge å være hjemme. I alle fall så vidt jeg vet. Men er ikke 100 % sikker. De jeg kjenner som har tatt abort har i alle fall fått være hjemme.
Skrevet

Få la være og ha sex uten Kondom da vettu. du tar liv av et lite menneske

Anonym poster: c9e2ac2c1a563972aa32aec8ea4891aa

Skrevet

Er vel best og være sikker først da:) kan jo hende Mensen kun er forsiket,men ja du må ikke gjennom legen først

Skrevet

Man kan ta aborten hjemme uansett sykehus og jeg bodde en time fra sykehuset så det spiller ikke noen rolle det lenger... Godt du ikke mente sånn strikkepinnemetode...:) Trodde først det!

Skrevet

Seriøst ? Hold kjeft ! Denne dama sliter nok, unødvendig å komme med en slik kommentar. Ufølsomt.
Skrevet
Jeg måtte ta alt på sykehuset, men det var i Østfold. Sikkert forskjellige rutiner fra distrikt til distrikt. Jeg kom på sykehuset og tok første pilla og to dager etter kom jeg tilbake og tok de siste som ble satt vaginalt for å støte ut embryoet. Dessverre måtte jeg legges inn på sentralsykehuset en mnd. senere da det hadde vært tvillinger, kun en hadde blitt abortert så det var en igjen. Merka at noe var galt når jeg plutselig ble kjempe syk og dro på legevakta. Ble henvist videre til sykehuset og da ble det oppdaga masse rester i livmora, et levende foster som var full av infeksjoner og livmora full av infeksjoner. Utrolig glad jeg tok alt gjennom leger og ikke noen ting hjemme Anonym poster: 9e315200ed4dcb703a6403da97186780
Tok du ikke ultralyd før aborten? Det har de gjort på meg for å se hvor lang man er på vei.
Skrevet

Seriøst ? Hold kjeft ! Denne dama sliter nok, unødvendig å komme med en slik kommentar. Ufølsomt.

Signerer denne... Spesi,et når du er anonym og feig!!

Skrevet
Jeg måtte ta alt på sykehuset, men det var i Østfold. Sikkert forskjellige rutiner fra distrikt til distrikt. Jeg kom på sykehuset og tok første pilla og to dager etter kom jeg tilbake og tok de siste som ble satt vaginalt for å støte ut embryoet. Dessverre måtte jeg legges inn på sentralsykehuset en mnd. senere da det hadde vært tvillinger, kun en hadde blitt abortert så det var en igjen. Merka at noe var galt når jeg plutselig ble kjempe syk og dro på legevakta. Ble henvist videre til sykehuset og da ble det oppdaga masse rester i livmora, et levende foster som var full av infeksjoner og livmora full av infeksjoner. Utrolig glad jeg tok alt gjennom leger og ikke noen ting hjemme Anonym poster: 9e315200ed4dcb703a6403da97186780
Tok du ikke ultralyd før aborten? Det har de gjort på meg for å se hvor lang man er på vei.

Gjorde de på meg også...

Skrevet

Gjorde de på meg også...

Joda. De tok ultralyd, men det var i uke 6 så ho sa ho bare så 1 embryo, men når jeg ble syk og tok ny ul fikk jeg beskjed om at det hadde vært tvillinger og at det var rart de ikke så det første gang

Skrevet

Gjorde de på meg også...

Joda. De tok ultralyd, men det var i uke 6 så ho sa ho bare så 1 embryo, men når jeg ble syk og tok ny ul fikk jeg beskjed om at det hadde vært tvillinger og at det var rart de ikke så det første gang

Uff så trist:/ Måtte inn etterpå jeg også et par ganger pga infeksjon og div...

Skrevet

Fy f'en for en kommentar. Nei har ikke brukt kondom, brukte p-piller.. allikevel sviktet dem. Fornøyd? Situasjonen idag er nemlig den at jeg ikke kan bære frem et til barn verken mtp økonomi eller livssituasjon. Da velger jeg heller å la være, enn å sette et barn til verden jeg ikke kan ta godt nok vare på. Regner med du er en Krf'er og en abortmotstander. Til dere andre: TUSEN takk, jeg har det ikke lett akkurat nå og er litt i sjokk. Skal dog ta enda en grav. test, men den jeg tok er 99% sikker sto det.

Skrevet

Fy f'en for en kommentar. Nei har ikke brukt kondom, brukte p-piller.. allikevel sviktet dem. Fornøyd? Situasjonen idag er nemlig den at jeg ikke kan bære frem et til barn verken mtp økonomi eller livssituasjon. Da velger jeg heller å la være, enn å sette et barn til verden jeg ikke kan ta godt nok vare på. Regner med du er en Krf'er og en abortmotstander. Til dere andre: TUSEN takk, jeg har det ikke lett akkurat nå og er litt i sjokk. Skal dog ta enda en grav. test, men den jeg tok er 99% sikker sto det.

Økonomien burde ikke hindre deg... Som alenemor får du endel penger og mulighet til å studere opptil fem år med overgangsstønad ++... Ville bare si det sånn at du ikke tar avgjørelsen på feil grunnlag. Men er abort beste skal du gjøre det uten å høre på sånne tullinger som anonym over her!

Skrevet
For å fullføre aborten hjemme har sykehusene kriterier som må være oppfylt. Da jeg var i praksis på gyn kunne du ikke bo for langt fra sykehuset og du måtte ha noen som kunne være sammen med deg hjemme. Mener at du også måtte være 7 uker på vei. Du kommer da inn til sykehuset hvor du får tabletten som tar livet av fosteret, og du får med deg tablettene som settes vaginalt for å støte det ut hjem. Disse skulle taes 2 dager etterpå. Anonym poster: 9ddb8198ab5ed8f87576e53520a75cca

Slik var det for søsteren min også, som tok medisinsk abort i fjor sommer. Hun var da hjemme under utstøtingen. Hun sa det var kjempevondt men at det hele var over ila 30 minutter.

Anonym poster: fc02a2fe6cf6dcf8b0151ea825865b0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...