Gå til innhold

Sånn apropos søknad om fødselsperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et felt der man skal skrive opp arbeidsgiver de siste 10 mnd før permen, og så siste utbetalte beløp.

Da mener de netto, eller? Eller er det brutto?

"Problemet" er det at mitt siste nettobeløp ikke er reelt ift faktisk utbetalt lønn fordi vi fikk halv skatt på forrige mnds lønn. Så hva mener de, netto eller brutto?

Etter min logikk betyr utbetalt netto..

Anonym poster: 7e61da18baf1c25d6e27394f034154af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvorfor jeg ble anonym her, det var ikke meningen. ;)

Skrevet

Brutto smile.png

Men hvorfor skriver de utbetalt da? Det er jo i normal dagligtale ment som netto?

Jaja, Nav er jo Nav. ;)

Men takk, da skriver jeg brutto. Det er jo det beløpet som er statisk, mens nettobeløpet kan endre seg fra mnd til mnd avhengig av diverse trekk. :)

Skrevet

Jeg dro innom NAV på fredag og spurte. Hun i skranken måtte faktisk gå og spørre pga formuleringen... Men det var brutto.

Skrevet

Hehe, nå ble jeg usikker selv.. Men de skal dekke din lønn og da må de vite hvor mye du skal har utbetalt i forhold til å dekke skatt og andre trekk. De klarer ikke å regne ut hvor mye skatt du betaler og vite hvilke andre trekk du har ut i fra din netto :)

Skrevet

Hehe, nå ble jeg usikker selv.. Men de skal dekke din lønn og da må de vite hvor mye du skal har utbetalt i forhold til å dekke skatt og andre trekk. De klarer ikke å regne ut hvor mye skatt du betaler og vite hvilke andre trekk du har ut i fra din netto :)

Nei, det skjønner jeg jo, og det var jo det som fikk meg til å stusse. Men som sagt, normalt sett sier vi jo netto om det vi faktisk har utbetalt etter skatt, så jeg vile være helt sikker. :)

De kunne jo for enkelthets skyld bare skrevet brutto, slik at folk slapp å lure. ;)

Skrevet

Hehe, alt for å gjøre det litt vanskeligere for oss :)

Skrevet

Det spiller ingen stor rolle hva dere skriver der. Det er inntektsopplysninger deres arbeidsgivere opplyser som legges til grunne. Eller sykepengegrunnlaget hvis dere er sykmeldte før permisjonen starter.

Det viktigste funksjonen det feltet har er å opplyse oss om dere er i et arbeidsforhold, eller har flere arbeidsgivere, eller mottar dagpenger/AAP eller lignende.

Hilsen saksbehandler på foreldrepenger.

Anonym poster: 8ec7c4d3f6693908df8198bc4a3d8efc

Skrevet

Ja det er brutto... jeg stusset også på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...