Gå til innhold

Litt rart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kun jeg som synes det er rart at det er så mange som tigger etter gaver og penger til jul her? Jeg synes det er en uting og skulle tigge etter ting fra fremmede.

Å ja jeg vet selv hvordan det er å være fattig. Her lever vi kun på en inntekt og det er aap. Vi har nå igjen 5000,- frem til over nyttår. Men vi klarer å få kjøpt mat frem til jul, kjøper inn julemiddagen og gaver til barna. Det handler kun om prioriteringer, følge med på tilbud, og det å gidde å lage hjemmelaget mat.

Jeg synes det er galt å sitte på ett forum å få sympati for deretter og tigge til seg ting. Flere som mener dette?

Anonym poster: 48be872cbdf04644cef8b332f827eb73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg :) de kan få masse hjelp fra kommunen og sånne ting så kan jo heller søke der,men synes så klart synd på dem som sitter alene og ikke har råd til så mye,men uansett blir det for dumt her inne,mye bedre og søke hjelp i egen kommune

Skrevet

Er det kun jeg som synes det er rart at det er så mange som tigger etter gaver og penger til jul her? Jeg synes det er en uting og skulle tigge etter ting fra fremmede.

Å ja jeg vet selv hvordan det er å være fattig. Her lever vi kun på en inntekt og det er aap. Vi har nå igjen 5000,- frem til over nyttår. Men vi klarer å få kjøpt mat frem til jul, kjøper inn julemiddagen og gaver til barna. Det handler kun om prioriteringer, følge med på tilbud, og det å gidde å lage hjemmelaget mat.

Jeg synes det er galt å sitte på ett forum å få sympati for deretter og tigge til seg ting. Flere som mener dette?

Anonym poster: 48be872cbdf04644cef8b332f827eb73

Noen har kanskje en lavere terskel for å "tigge" her inne, enn hos offentlige steder, hvor man kan bli gjenskjent?

Ikke alle som er stolt av å være fattig.

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det selv, selv om jeg ikke har noe mer i inntekt enn de som tigger her inne. Det er mye hjelp og få fra kommunen og ulike frivillighetsorganisasjoner.

Kan skjønne at folk er fortvilte og ikke ser en løsning, men jeg vet liksom ikke helt at tigging her inne er tingen. Det løser kanskje gaven til barnet ( og det er jo kjempe viktig), men hva med i januar da? Bursdagen? påsken? 17.mai? Skal man da gå inn her da fordi man ikke har penger til is og pølse?

Skrevet

jeg er så heldig at jeg skal få arve noe til mitt barn. klær. det er fryktelig sårt å be offentlig om hjelp og jeg har aldri bedt om hjelp hverken privat eller offentlig før, men np hoppet jeg i det. nettopp fordi ting er tynt vanskelig, tungt! julen ER hard. jeg får det nøyaktig til å gå rundt, nå ble gave til ungene prioritert og det er flott å tenke på meg at noen vil GI meg noen klær etter barna deres! ! det varmer virkelig... så takk til dere

Anonym poster: c96f8774cab5883bbbdd630c45dcd0e7

Skrevet

skal sies at jeg aldri hadde spurt noen her hvis jeg ikke så at de hadde nøyaktig det jeg virkelig trenger... jeg kjemper ræva av meg for at situasjonen min endres fort. . og jeg kommer heller aldri til å be om noe fra folk mer eller ellers for den saks skyld! jeg skammer meg! ....

Anonym poster: c96f8774cab5883bbbdd630c45dcd0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...