Gå til innhold

Fødsels permisjon! Litt hjelp takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 9 mai, og går bo ut i permisjon 6 uker før denne datoen..

Men hvem skal ordne med e permisjons papirene? Jeg eller jobben!?

Husker jo selvfølgelig ikke hvordan vi gjorde det sist!

Nær er det lurt og begynne og få fikset disse papirene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk eller dra innom Nav,verre er det ikke

Anonym poster: 654356df554afe813e14c413070cdf83

Skrevet

6 uker før? Det var tidlig.

Du ordner papirene, og tar de med på jobben. Var iallefall slik jeg gjorde det :)

Skrevet

Jeg fikk av sjefen min og leverte det med det samme,bare gjorde det, går ut i permisjon den 19 Desember,så det nærmere seg veldig. blir jo ca 6 uker før for meg også, har termin 3 Feb :)

Skrevet

Litt nysgjerrig, hvorfor velger dere å gå ut i permisjon så tidlig, det spiser jo av ukene dere har med babyen etter fødsel...

Hos min arbeidsgiver er det et skjema vi må fylle inn og levere der, det er fordi de skal vite når permisjonen starter, om vi planlegger tidskonto o.l.

Så forlanger nav at vi fyller ut deres skjema med termin, hvordan permisjonen skal fordeles mellom foreldrene osv og leverer der. Skjemaet til nav kan du enten printe ut fra nettsiden deres eller hente på nærmeste nav-kontor. Husk at du må legge med bekreftelse fra lege på når terminen er.

Anonym poster: 9017fe7ff6d05a72be8bedcd7fb5b447

Skrevet

Det eneste din arbeidsgiver skal ordne er I&T-skjema.

Du skal selv fylle ut søknad til NAV og evt til arbeidsgiver.

Som de andre sier hvorfor ut 6 uker før termin. Det betyr jo at du får 3 uker mindre med baby...

Anonym poster: 0b16ffa3fe4ed57b39db037c688511d6

Skrevet

Trodde man gikk ut 6 uker før termin, var sykemeld med nr 1 på grunna v sterk bekkenløsning :/ men har en litt roligere jobb nu, så håper på at jeg klarer og jobbe ut tia delene jobber :)

Men er usikker på når man faktisk går ut i permisjon på grunn av sykemeld me første.. Men vist man er sykemeldt på slutten, når trer permisjonen inn? 3 uker før eller når ungen er født?

Hi

Skrevet

Permisjonen begynner tre uker før termin. Du printer ut fødselspermisjonspapirrr på Nav.no. Fylles ut og leveres eller sendes til Nav. Det var sånn jeg gjorde det ihvertfall. Så innhentet dem opplysninger av arbeidsgiver..

Skrevet

Fra uke 26 kan du søke. Jeg som er sykmeldt går fortsatt ut i permisjon 3 uker før.

Skrevet

De på jobben e litt træg med ting, så har løst og gjøre det meste selv! At alt blir rett :)

Da blir det jo tre uker før, det hørtes mere rett ut enn seks :P vet ikke helt hvor jeg har det ifra!

Hi

Skrevet

Jeg fikk av sjefen min og leverte det med det samme,bare gjorde det, går ut i permisjon den 19 Desember,så det nærmere seg veldig. blir jo ca 6 uker før for meg også, har termin 3 Feb smile.png

? Hvorfor så lenge før?

Anonym poster: 42ba15421b50f3c85042974c9018e628

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er både jobb og du som må ordne papirer. Får du lønn av jobben eller nav når du har permisjon? Velger du å gå ut 6 uker før termin så gjelder den selvom du skulle blitt sykemeldt på slutten.

Og hvis man vil gå ut 6 uker før, så gjør man det. Trenger ikke forklare seg her vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...