Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Hei, av medisinske grunner kan jeg ikke amme mitt neste barn. Jeg finner lite info om hvordan det gjøres når puppene ikke skal starte melkeproduksjon. Legen vil ikke at jeg skal få pillene jeg vet kan stoppe prod. pga en del alvorlige bivirkninger. Så jeg må benytte meg av den gamle metoden som innebærer stram sports bh og 0 stimulering. Utover dette har jeg ikke fått vite noe, om hvordan det vil bli, hva jeg kan forvente. Smerte, brystbetennelse, spreng etc etc etc?? Noen med erfaring? Anonym poster: 5fcb0e7b7e955bd278a07300df756615
Gjest Kjempeanonym Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Hei:) Har ikke noe konkret svar bortsett fra at jeg ammet første dagen og så gikk jeg over på flaske av forskjellige grunner. Babyen er nå 5 dager, og jeg har helt utrolig store, harde, vonde bryster som er full i melk. Så lurer vel egentlig på det samme som deg. Hva jeg skal gjøre for å få vekk melken....? Håper du får svar
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Dumt spørsmål kanskje... Men vil du få melk hvis du ikke legger babyen til brøstet? Jeg fikk melk 3 dager etter fødselen. Og måtte jobbe for det... Anonym poster: c1a5310a1c30887056e5d54990905b0c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 #3 igjen her: Når jeg sluttet å amme pumpet jeg bort den verste sprengen. Behovet for å pumpe ble mer sjeldent og til slutt hadde jeg ikke melk mer. Men den verste sprengen pumpet jeg bort. Anonym poster: c1a5310a1c30887056e5d54990905b0c
Gjest Kjempeanonym Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Ja, man får melk selv om man ikke ligger barnet til. Jeg har prøvd å søke litt på nettet, og det eneste jeg fant var en artikkel om dødfødte barn og hvordan man da skulle få melken vekk- og det var visst tabletter som var løsningen da. ( men det er jo ikke et alternativ for HI)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Jeg brukte stram sportsbh helt fra fødselen, og håndmelket i dusjen ved behov.. Trengte bare å gjøre det en gang om dagen i to-tre dager. Det gikk ikke mange dagene før det ikke var plagsomt lengre, men jeg hadde jo ikke så mye melk heller.. Vet ikke om det var normal produksjon med tanke på at jeg aldri ammet, eller om det var unormalt lite. Jeg ammet ikke fordi førstemann ikke greide å suge, og jeg fikk et forferdelig forhold til amming pga pumping i månedsvis, og en baby som sparket og ormet ved brystet i full nekt.. Ved baby nr 2 bestemte jeg meg rett og slett for at jeg ikke ville amme. Anonym poster: eebb891cfd3b2c3bb65419723941573f
Caprica Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Håndmelking når det er helt ille, men så lite som mulig, for ikke å stimulere til ytterligere produksjon. Tror ikke det er andre måter å.gjøre det på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå