Gå til innhold

Kaos på St. Olavs om sommeren?


Julibaby 2013

Anbefalte innlegg

Hei! har termin 19.juli, og skal føde på St. Olavs. Hvordan tror dere det blir i sommer? Har hørt at det er helt texas der på sommeren, pga masse ferievikarer og lite plass. Litt nervøs for dette siden det er min første fødsel og jeg ikke har erfaring. Noen som skal eller har født på St.Olavs på sommeren? Noen erfaringer og tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg føler med deg. Er også førstegangs og har termin 21.juli. Gruer meg for hvordan det kommer å være på st.olavs i tidene der.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du også føde på St.Olavs, StørsteØnske? hehe, er vel samme gjengen som er her inne som kommer til å ligge på sykehuset samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du også føde på St.Olavs, StørsteØnske? hehe, er vel samme gjengen som er her inne som kommer til å ligge på sykehuset samtidig:)

 

Det skal jeg vettu :) Ja, det blir trivelig :) Kanskje vi gjengen her kan møtes i forkant å bli litt kjent, så bli det enda morsomere å stresse seg gjennom dagene på st.olavs? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15 juli. (Foreløpig i hvert fall) Har ei på 4 år fra før, som ble født tidlig i august. Da jeg fikk henne merket jeg ingenting til at det var travelt på St.Olavs. Fikk fødestue med en gang og ble overflyttet til hotellet 3-4 timer etter fødselen. Men, det er vel kanskje juni/juli som er de verste månedene med størst pågang. Kjenner jeg gruer meg litt jeg også, har jo lest om skrekkcenarioer der fødsel skjer på gangen, fordi det ikke er fødestuer ledig.. :/ Men, tror ikke det er så mye å grue seg til. Man må ta det som det kommer.. :) Hvis jeg blir plassert på gangen, skal jeg sørge for å rope skikkelig.. Så får jeg vel et rom ganske fort.. Haha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ordner seg vel uansett. Kan jo være noen av oss med termin sent i juli føder i august også, har forstått det slik at du blir vurdert etter man har gått en uke over termin på St. Olavs, og satt i gang dersom man har gått 2 uker over terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 8.juli og er veldig spent hvordan oppholdet blir der til sommeren. Har ei på 2 år fra før,og hun er født i oktober,så da var det litt mer roligere tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9 juli og er kjempespent og smånervøs på akkurat d. Tenkte faktsik å spørre fastlegen litt om det og evt få snakket med føden i god tid på forhånd.

 

For når jeg skulle få sistemann i januar 2010 ( og Januar er ikke en kaosmnd.) så fikk vi god oppfølging på forhånd, var på noen sjekker mot slutten, men når det gjaldt som værst og riene kom med 5-7 minutters mellomrom og jeg stod krokbøyd over kjøkkenbenken kl 08.00 på morran og ringte føden så fikk jeg beskjed om at det dessverre var fullt og at jeg måtte dra til Orkanger ( det er jo forsåvidt ikkke langt, men føltes voldsomt langt!) Vi kjørte til Orkanger og var der kl 09 og halv ti var han ute.

 

Nå er det jo ikke lenger fødetilbud på orkanger, desto mer urovekkende; hva gjør de hvis vi alle kommer inn samtidig:)))

 

Nå tror jeg egentlig alt ordner seg, dette er jo noe de kjenner til hvert år!!

 

Vi får nok god hjelp tenker jeg, vi får time oss inn da vettu:) hver sin dag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9 juli og er kjempespent og smånervøs på akkurat d. Tenkte faktsik å spørre fastlegen litt om det og evt få snakket med føden i god tid på forhånd.

 

For når jeg skulle få sistemann i januar 2010 ( og Januar er ikke en kaosmnd.) så fikk vi god oppfølging på forhånd, var på noen sjekker mot slutten, men når det gjaldt som værst og riene kom med 5-7 minutters mellomrom og jeg stod krokbøyd over kjøkkenbenken kl 08.00 på morran og ringte føden så fikk jeg beskjed om at det dessverre var fullt og at jeg måtte dra til Orkanger ( det er jo forsåvidt ikkke langt, men føltes voldsomt langt!) Vi kjørte til Orkanger og var der kl 09 og halv ti var han ute.

 

Nå er det jo ikke lenger fødetilbud på orkanger, desto mer urovekkende; hva gjør de hvis vi alle kommer inn samtidig:)))

 

Nå tror jeg egentlig alt ordner seg, dette er jo noe de kjenner til hvert år!!

 

Vi får nok god hjelp tenker jeg, vi får time oss inn da vettu:) hver sin dag:))

 

Shit, nå ble jeg også nervøs! Hvis jeg blir bedt om å kjøre til Orkanger for å føde kommer jeg til i flippe helt ut.. Jeg er så engstelig for at noe skal gå galt under fødsel, og da regner jeg med at det er tryggest å være på St.Olavs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i sommerkaoset for en del årsiden , riktignok ikke på St Olavs, men jeg fikk god oppfølging under fødselen. Det var litt travelt i starten og jeg tror nok fødselen min gikk raskere enn jm hadde regnet med, så var nok litt alene før de oppfattet alvoret.

 

Jeg fikk uansett ikke følelsen av at det var kaotisk. På barsel derimot var det nok litt for fullt og hadde jeg vært nervøs og usikker av natur hadde jeg nok følt meg glemt :)

 

Har raske fødsler bak meg så om denne her melder sin ankomst så tror jeg nærmeste sykehus blir nødt til å ta i mot okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei damer. Jeg har termin 19 juli, og fikk en sønn på st.olavs i juli for noen år siden. Opplevde at det var litt kaos pga sommer og ferie da ja. For det første ble jeg sendt hjem endel ganger rett og slett fordi det ikke var plass der, og da jeg etter 3 eller 4 gangen kom tilbake fikk jeg endelig lov til å bli, fikk også etterhvert en fødestue, men jordmor så vi ellers lite av. Sjelden inne på rommet da hun hadde mange andre som også skulle føde samtidig, og vi opplevde vel egentlig at vi ikke ble så godt tatt vare på. Mot slutten av fødselen gikk det ganske raskt og ble etterhvert til at både jordmor, barnepleier og lege var tilstede da guttungen hadde navlestrengen surra rundt halsen.

 

Opplevde også at jordmora jeg hadde skremte vettet av meg fra første stund etter at jeg ble lagt inn, noe som ikek var så veldig koselig for en overnervøs førstegangsfødende. Hun tok seg ikke god tid til å forklare å snakke med meg, og i flere timer var jeg livredd for at det skulle bli hastekeisersnitt.. På samtale i ettertid viste det seg å være en missforståelse forklart i at jordmor var stressa og hadde mye å gjøre da det var mange som skulle føde samtidig..

Kan ikke akkurat si jeg ser fram til å føde midt i sommerrushet og kaoset en gang til, men samtidig er det ikke min første fødsel, så det er kanskje litt lettere for meg denne gangen når jeg vet hva jeg går til..

 

Ellers var vi ganske heldige å fikk være på barselhotellet, noe som var helt toppers =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TLK: ikke hvis det oppstår komplikasjoner, eller hvis det er fullt. Men håper på plass der denne gangen også, var et flott opplegg hvor pappaen fikk bo sammen med oss mot betaling, jordmødre og pleiere var like utenfor, og lette å ringe på ved spørsmål. God mellomstasjon før man skulle hjem:) men om jeg blir liggende på føden pga plass, så regner jeg jo uansett ikke med å bli så lenge, siden det er nr 2.

Tenker også mye på plass og pasientbelegg, men uansett skal jo babyen ut, og jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse sist uten noen komplikasjoner, så satser på det samme denne gangen. De finner vel en plass til meg innen ungen er på vei ut...(håper værtfall det;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg gruer meg litt ekstra for fødselen når det er midt i den travleste tiden på sykehuset.. Håper vi alle får en god opplevelse. Og ekstra lykke til for oss førstegangs som ikke aner hva vi har i vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på ul i går på st.olavs nevnte jeg bekymringen for legen - hun bare smilte merkelig uten å bekrefte eller avbekrefte noe.. så.. ;) det kan vel bli spennende tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...