Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Kun inviterer "sin" på ting?? Ofte her i heimen at min mann blir invitert med barn til middag, familiesammenkomster O.l!! "Ta med deg datteren og kom på middag her" Ehm- hva med meg??? Spesiellt søster er slik- men litt svigermor også.. Senest i dag ble mannen invitert av bror og søster på nissefest i kveld- hvor er min invitasjon? Jeg har et greit forhold til svigerfamilie ellers. er dette Vanlig?? Jeg blir jo lei meg.. Mannen mener at de ikke mener noe med det- ikveld mente han jeg ikke ble invitert fordi de "sikkert tenkte at noen måtte være hjemme med barnet".. Anonym poster: 6ee92cda1c66595eb69423f5c479af08
Gjest peacock Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Det er frekt synes jeg. Håper han sier nei! Kan forstå man ikke blir invitert til alt om man ikke bor sammen og forholdet er nytt, men når man har barn og er gift? Veldig rart. Hva sier de bør mannen din påpeker det?
Mikkemafian Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Det er det verste jeg har hørt!! For en latterlig ting å gjøre. Er man familie, så er man familie. Jeg hadde blitt skikkelig skuffet, såret og lei meg! Din mann må rett og slet ta ansvar og oppdra familien til vanlig skikk og bruk. Dette går jo ikke an!
Blomstogbier Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Er ikke vanlig, håper jeg i allefall. Har ikke opplevd det selv..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Slik hadde aldri hent her, så fort jeg var en del av samboerens liv, ikke bare kjæresten, men samboeren, så annså de meg som en del av familien, og alt han får komme på, er jeg invitert også, om ungene ikke kan bli med, så blir vi begge fortsatt bedt med, så finner vi selv ut om vi skaffer barnevakt, eller at en av oss reiser med, om det er meg eller han, det varierer etter hvem som vil mest. Men jeg synes det er rart.. Mannen din, sier han ikke noe på det? Er jo rart at han ikke kan si ifra at om han og ungen er invitert, så er du en del av "pakka" eller så får de klare seg uten dere.. Det er rett og slett frekt av dem!
Liljekonvall<3 Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Veldig merkelig! Her er det "vi" eller ingen! Jeg ser på det som en selvfølge at jeg også skal bli bedt til svigerfamilien. Akkurat som jeg hadde blitt dødelig fornærmet om ikke mannen hadde blitt invitert av "min".
Musemorbr / Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Mannen din inkluderer vel deg, dersom han føler du blir glemt/utelatt? Hvis de inviterer han og barnet, må han jo kunne pressisete at HELE familien gjerne kommer. Inviterer de kun han, må han si at DERE gleder dere veldig. De må kunne inkludere deg, og han må stå opp for deg der de ikke gjør det.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Ikke normalt nei! Er man en familie så skal alle inkluderes. Hva sier mannen din da? Det er jo han som må sette foten ned her. Han burde ha sagt at om ikke invitasjonen gjelder for deg og så kommer ingen!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Ga mannen en skikkelig skyllebøtte idag å ba han gi beskjed at VI er ikke bare EN vi er TO! Å at han får gi beskjed om det. Han blir litt flau tror jeg og prøver å unnskylde de hele tiden. Greit at noen måtte vært hjemme med barna ikveld- men de kunne jo invitert OSS for syns skyld om ikke annet.. De vet godt at vi har barnevakt som mer en gjerne stiller opp! Dette er ikke vanlig på min side av familien- her er vi "ett" om jeg blir invitert er det jo en selvfølge at mann og barn også blir med. Kjenner jeg blir sint og lei meg samtidig! Håper han gir beskjed! Føler ikke det er jeg som må si ifra heller- vil jo ikke lage dårlig stemning. Men har det litt som- er ikke jeg god nok trenger ikke barna heller å gå. Så kan de sitte der å kose seg. Men å holde barnet hjemme blir jo feil det og. Huff!! Dagens utblåsning! -hi Anonym poster: 6ee92cda1c66595eb69423f5c479af08
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 Det ikke normalt. Håper han står opp for deg og forteller de hvordan det blir oppfattet, uten å gå i detaljer da. Her hadde vi også litt problemer etter at vi gikk fra hverandre og så etter masse tull og frem og tilbake valgte å satse alt og kjøpe hus sammen igjen. Broren og kona inviterte bare han og barna i en barnedåp. Han valgte å ikke gå. Jeg synes det var vanskelig å ta stilling til saken, men samboeren sto ved min side og viste hva han synes. Jeg forstår jo at familien synes det er vanskelig når det var litt frem og tilbake, men det er hans valg at han vil prøve igjen, og da må de respektere det. Føler kanskje det kan være sånn hos dere også, at hans familie må respektere at dere er to, ikke bare han og barna.. Lurer på om folk ser seg selv og tenker over hva de holder på med når de oppfører seg slik. Har de en god grunn, eller bare tenker de ikke over hvordan de virker på andre folk? Tipper de ikke hadde likt det om det var de som ble holdt utenfor.
Liljekonvall<3 Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 Men HI, du kunne ikke kontaktet svigermor/-søster/-bror selv? Å forklart hvordan du føler det?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Nei, det er ikke normalt. Når jeg ble sammen med mannen min, ble jeg den nye datteren i huset, og invitert med på alt som er. Til og med en forening som svigermor, svigerinnene mine og deres søskenbarn har sammen. Og mine foreldre ser på min mann som den sønnen de aldri fikk. Her er vi alle familie, og noe annet hadde vært utenkelig, heldigvis. Men jeg må jo si jeg synes mannen din er en fjott som ikke sier noe på dette- min mann hadde aldri latt sin familie holde på sånn mot meg.
Gullunger Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 Dette var veldig spesielt ja!! Snakk med mannen din om hvor lei deg du blir! Så synes jeg han bør støtte deg og si at enten kommer alle eller ingen! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 Jeg må bare spørre om en ting: Hvis man har f.eks en inngiftet svoger som alltid har vært frekk/ufin med familien, er det da fortsatt uakseptabelt å utelate vedkommende? Snakker ikke om små misforståelser, men store fornærmelser hver gang man treffes, slik at det er tydelig at han leter etter den mest sårende kommentaren. Og om man har prøvd å ta det opp, men får høre at "sånn er jeg bare, det må dere bare godta", er det da greit å ikke ville ha vedkommende hjem til seg? Litt på siden dette, tror ikke det er noe sånt i HI sitt tilfelle, men siden "alle" sier at det er uakseptabelt å utelate noen og at man MÅ respektere familiemedlemmers valg av partner, så bare lurer jeg på om dette gjelder uansett. Anonym poster: 51c0f218192a0c99f69174cff9686125
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Kanskje det beste er å gå rett til kilden? Si ifra til svigerfamilien at det er sårende at de ikke inkluderer deg, for du ser dem som familie, men sitter med følelsen av at de ikke ser deg som familie. Og den mannen din kunne jeg gitt et spark bak, når han ikke stiller opp for deg!
Februargullet2013 Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 De regner kanskje med at du forstår du skal bli med også,men er spesielt ja
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. desember 2012 #19 Skrevet 8. desember 2012 Jeg må bare spørre om en ting: Hvis man har f.eks en inngiftet svoger som alltid har vært frekk/ufin med familien, er det da fortsatt uakseptabelt å utelate vedkommende? Snakker ikke om små misforståelser, men store fornærmelser hver gang man treffes, slik at det er tydelig at han leter etter den mest sårende kommentaren. Og om man har prøvd å ta det opp, men får høre at "sånn er jeg bare, det må dere bare godta", er det da greit å ikke ville ha vedkommende hjem til seg? Litt på siden dette, tror ikke det er noe sånt i HI sitt tilfelle, men siden "alle" sier at det er uakseptabelt å utelate noen og at man MÅ respektere familiemedlemmers valg av partner, så bare lurer jeg på om dette gjelder uansett. Anonym poster: 51c0f218192a0c99f69174cff9686125 Det er da man sier ifra til han, inntil han oppfører seg som et voksent menneske, så får han holde seg unna. Men man sier ifra hvorfor man utelater en person.
Appelsinpiken Skrevet 8. desember 2012 #20 Skrevet 8. desember 2012 nei, dette er ikke normalt. Her ringer svigerfanilien oftest til meg siden samboer er så dårlig til å ta telefonen. Vi har også et særkullsbarn, men det blir ikke skilt på dine/våre om barna er invitert. Dette ghelder også for fjærnere familie
Mama Christmas Skrevet 8. desember 2012 #21 Skrevet 8. desember 2012 Enig med Barn & Engler, kanskje du faktisk burde ta saken i egne hender og snakke med svigerfamilien din? Ikke anklage de, men heller stille deg undrende til hvorfor du aldri får noen invitasjon? Hvis det er en misforståelse fra deres side så vil de nok forklare at en invitasjon til mannen også inkluderer deg. Synes du det er skummelt, så ta med deg mannen, men sørg på forhånd for at han stiller seg på din side og ikke prøver å unnskylde familien sin når der sitter der. Det blir ikke du som lager dårlig stemning om du spør, det er du i din fulle rett til å gjøre. Det er klart det er lov å bli lei seg når man føler seg ekskludert fra fellesskapet ved å ikke bli invitert. Håper mannen tar seg sammen og stiller opp for deg så dere finner ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #22 Skrevet 8. desember 2012 Aldri hørt maken jeg. Om svigermor eller bror inviterer på noe her er det gjerne meg de ringer til, og spør om familien vil komme selvfølgelig. Om svigermor hadde ringt mannen min og spurt om han og ungene ville komme på besøk/middag hadde han tatt det som en selvfølge at jeg også var invitert og vi hadde reist alle sammen (jeg lykkelig uvitende om at jeg ikke var nevnt i invitasjonen) og på den måten hadde nok alle forstått at det ikke gikk an å be halve denne familien på middag Anonym poster: 8614fbb544665b40c4e54c89743b5b98
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #23 Skrevet 8. desember 2012 Ja- skal prøve å gi beskjed. Tusen takk for tips og råd! Ble bare så lei meg da det skjedde igjen. Det "verste" nå er at svigerbror skriver til meg på Facebook at jeg må pushe mannen til å komme På fest alikevel siden han sa nei. For det hadde vært så gøy.. Dust.. Anonym poster: 6ee92cda1c66595eb69423f5c479af08
Tired mama Skrevet 8. desember 2012 #24 Skrevet 8. desember 2012 Det der er alt annet enn vanlig! Her blir vi inkludert hele gjengen både hos min og min manns familie. Noe annet hadde vært veeeeeldig merkelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå